Jump to content
lovebuine

Montering af vandvarmer

Recommended Posts

er der nogen VVS herinde som har check på dette? jeg har selv sat en 80liter vandvarme beholder op med den medfølgere sikkerhedsventil som sidder på koldt vand, men den fylder ikke beholderen helt op når jeg tænder for vandet, kan ik se hvor meget vand der ryger i, men mit skud er en 10liter, da jeg kan høre det. hvis man løfter ventilens håndgreb, så kommer der vand ud af ventilens afløbsåbning, og så er det et tegn på noget er galt, skriver de. jeg er lost. burde være ret simpelt jo. vandvarmer er koblet til huset koldt vand og varmt vand. jeg forstår ikke hvorfor den ikke bare fylder alle 80liter i og varmer det op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikkerhedsventilen skal du ikke røre ved. Den er kun monteret hvis trykket i anlægget samt fra vandværket overstiger 10 bars tryk. Før den, går jeg ud fra der er monteret en stilbar kontraventil. Det er typisk denne hane du bruger til at fylde VV beholderen op.Altså tilførelsen af det kolde vand. Alt efter hvor stor rør dimensionen er som fødeledning til VV beholderen. Er det svært at vurdere hvor meget vand den har kommet i. Så åbn fuld ud for den stilbare kontraventil. Indstil termostat på det ønskede grad antal. Og lige afvent i en halv times tid. Da katoden i beholderen lige skal nå at varme beholderen fuldt ud...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og forresten sørg at VV beholderen er udluftet. Der sidder normalt en luftskrue i bunden af beholderen til dette formål. For er der luft lommeri beholderen, kan den jo ikke fylde den op...:-) Temperaturen i varmtvandsbeholderen bør holdes mellem 50 og 55 °C. Ved temperaturer større end 55°C sker der en øget udfældning af kalk i varmtvandsbeholderen. Kalken virker isolerende for varmeoverførelsen i beholderen, hvilket igen medfører øget varmeforbrug. Desuden tilstopper beholderen med tiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sikkerhedsventilen skal du ikke røre ved. Den er kun monteret hvis trykket i anlægget samt fra vandværket overstiger 10 bars tryk. Før den' date=' går jeg ud fra der er monteret en stilbar kontraventil. Det er typisk denne hane du bruger til at fylde VV beholderen op.Altså tilførelsen af det kolde vand. Alt efter hvor stor rør dimensionen er som fødeledning til VV beholderen. Er det svært at vurdere hvor meget vand den har kommet i. Så åbn fuld ud for den stilbare kontraventil. Indstil termostat på det ønskede grad antal. Og lige afvent i en halv times tid. Da katoden i beholderen lige skal nå at varme beholderen fuldt ud...[/quote'] Ville du have mulighed for at komme ud og lave det? fordi et eller andet mystisk er der galt, der er ingen udluftningsventil på beholderen. Der er ikke installeret nogen stilbar kontraventil, der er sat 12mm pex slange til fra beholderen og så op til røret i loften koldt og en til den varme også. på selve beholderen hvor jeg har skruet kold og varm slange på, de er begge varme, når man holder om dem, i den anden ende i loftet er begge kolde og der kommer ingen varmt vand i overhovedet. selvom den har stået i 1½ time og opvarmet. hvor jeg lagde mærke til at termostaten slukkede, men intet varmt vand kom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

det er en Appliance AVV-80, jeg har ikke løst det, men har måske flere oplysninger, fordi nu har jeg et oliefyr hvor der er indbygget vandarmer i, og der er en der har fortalt mig at jeg skal slukke for det varme brugsvand til fyret, prob er bare der er ik noget sted man kan slukke det, men han siger at det er derfor der intet tryk er. også selvom oliefyret er slukket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra manualen kan jeg se følgende ting der kan give problemer !! 1. Vandvarmerens rørtilslutning (Fig. 2) Efter tilslutning af vandvarmeren til hovedvandledningen skal du overveje de betegnende farvemærkninger/ringe, der er fastgjort til rørene: blå for koldt/indkommende vand, rødt for varmt /udgående vand. Montering af sikkerhedsventil er obligatorisk, (der skal vælges en lande godkendt sikkerhedsventil) Sikkerhedsventilen skal monteres på tilførselsrøret til koldt vand i overensstemmelse med retningspilen der er stemplet på kabinettet, som indikerer retningen på det indkommende vand. Der må ikke monteres ekstra spærrehaner mellem sikkerhedsventilen og vandvarmeren. 2.Når du åbner spærrehanen til rørnettets vandforsyning og åbner vandblandingshanens spærrehane til varmt vand, bliver vandvarmeren fyldt op med vand. Efter opfyldning af vand skal der begynde en konstant strøm af vand fra vandblandingshanen. Du kan nu lukke for spærrehanen til varmt vand. håber du får det løst :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg havde en ude igår og se på det, og problemet er løst. det som var problemet er at jeg har et fyr som har indbygget vandvarmer og hvis man ikke slukker for det varme eller kolde brugsvand til fyret, så er der ikke nok tryk på at fylde vandvarmere op, så han installere en vandhane på den kolde til fyret og nu virker det. den kunne jeg ikke have forudset. tak for alle jeres svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites