elbilen 10 Anmeld indhold Skrevet September 26, 2009 overtager man bare portalen eller skal det tvangssælges beskattes osv osv ? Har ikke rigtig kunnet finde noget som letgennemskueligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2009 Hvilket land? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elbilen 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2009 afdød var dansk statsborger og pensionist. arvetager er dansk statsborger bosat i det Skånske. der er tale om dansk beholdning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2009 Der skal betales arveafgift af boet til Danmark, så det kan blive aktuelt at sælge nogle af aktierne, men noget "tvangssalg" af aktierne er ikke foreskrevet. Typisk er det jo en advokat, der tager sig af opgørelsen af boet og fordelingen til arvingerne og så sig selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elbilen 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2009 Tak Nils. Jeg må høre om ikke det er noget man kan betale af egen lomme, har jo ikke lyst at sælge når den er "nede" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2009 Tak Nils. Jeg må høre om ikke det er noget man kan betale af egen lomme, har jo ikke lyst at sælge når den er "nede" Hvis nogle af aktierne skulle blive solgt, kan du jo bare købe tilsvarende aktier til samme kurs. Det giver samme resultat. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2009 overtager man bare portalen eller skal det tvangssælges beskattes osv osv ? Har ikke rigtig kunnet finde noget som letgennemskueligt afdød var dansk statsborger og pensionist. arvetager er dansk statsborger bosat i det Skånske. der er tale om dansk beholdning. Nu kan en arvesag være noget så forbandet kompliceret og jeg ville nok få en advokat ind over, hvis der ikke allerede er det og specielt, hvis der er flere arvinger:) Som Nils er inde på, skal der som udgangspunkt ikke sælges, men der kan være flere årsager til, at det ville være en god idé at sælge inden boet gøres op. Der kan være skatteforhold der gør sig gældende, bl.a. hvorvidt dødsboet er skattepligtig eller ej. Der er jo ingen grund til at forære staten mere end højst nødvendigt. Boafgiften m.m. er rigelig stor i forvejen:cool: Så få noget rådgivning i denne jungle af til tider uoverskuelige regler og skatteregler i særdeleshed;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2009 mmm og hver opmærksom på hvilken dato der vælges for skærringsdag for boet - det er nemlig også den dag der bestemmer aktiebeholdningens kursværdi, og efterfølgende arveafgift til boet. Har du pengene til arveafgift selv, behøver du ikke sælge en del af aktierne. Hvis de giver et højt afkast, kan det også være værd at tænke på at låne til arveafgiften. Hvis aktieafkastet er størrer end udlånsrenten f.eks - Ret mig hvis jeg tager fejl. Personligt havde jeg ikke selv til min arveafgift, og afkastet var på højde med renteomkostningen, så jeg solgte lidt fra for at betale arveafgiften. Husk, at du kan succedere (stavning?), således at den oprindelige købspris for aktierne kan bruges, når du en dag sælger. Men du kan også vælge at bruge kursen på overtagelsesdagen. Det vælger du den dag de skal sælges og eventuelt overskud skal beskattes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2009 mmm og hver opmærksom på hvilken dato der vælges for skærringsdag for boet - det er nemlig også den dag der bestemmer aktiebeholdningens kursværdi, og efterfølgende arveafgift til boet. Har du pengene til arveafgift selv, behøver du ikke sælge en del af aktierne. Hvis de giver et højt afkast, kan det også være værd at tænke på at låne til arveafgiften. Hvis aktieafkastet er størrer end udlånsrenten f.eks - Ret mig hvis jeg tager fejl. Personligt havde jeg ikke selv til min arveafgift, og afkastet var på højde med renteomkostningen, så jeg solgte lidt fra for at betale arveafgiften. Husk, at du kan succedere (stavning?), således at den oprindelige købspris for aktierne kan bruges, når du en dag sælger. Men du kan også vælge at bruge kursen på overtagelsesdagen. Det vælger du den dag de skal sælges og eventuelt overskud skal beskattes. Jamen, jeg kunne ikke være mere enig:th2: Arh - og dog - lige med undtagelse af den med at låne til arveafgiften. Ren gambling, men hvis man er til det, så OK:scared::D Det skal måske også lige nævnes, hvad succedere eller succession betyder i denne her sammenhæng, nemlig at overtagelsen er betinget af, at man er arveberettiget i lige linie, altså nært beslægtet (børn/forældre):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2009 Jamen, jeg kunne ikke være mere enig:th2: Arh - og dog - lige med undtagelse af den med at låne til arveafgiften. Ren gambling, men hvis man er til det, så OK:scared::D Det skal måske også lige nævnes, hvad succedere eller succession betyder i denne her sammenhæng, nemlig at overtagelsen er betinget af, at man er arveberettiget i lige linie, altså nært beslægtet (børn/forældre):) Ja, ellers skal der jo betales 40% SKAT/afgift til staten, hvis det ikke er arv i lige linie :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites