CalebLarue 10 Anmeld indhold Skrevet September 22, 2009 Hej, Kan det passe at Vesta vælger at lade min præmie stige selvom ingen skader har været indtruffet !? På min Bilforsikring er den steget: 251 kr om året På Hjem forsikringen er den steget: 36 kr om året På Ulykkes forsikringen er den steget: 24 kr om året Altså sammenlagt 311 kr om året, jeg ved godt at det ikke er det store beløb, men syntes at det er galt, da man normalt falder i pris i takt med at man stiger i anciennitet og ikke har meldt skader ! Er der nogen der har lign erfaringer? Og kan de tillade sig det ? De siger at de følger skade statistikerne ! /Caleb Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 Forsikringsselskaberne er alle fulde af løgn og dumme undskyldninger. Sådan er det bare. Tag nu f.eks. forsikringen på vores BMW. Da vi købte den, ville IF have 11k. Året efter ville de have 12k., så jeg skiftede i stedet til Sveland til 11k. Året efter skulle Sveland så have 11.5k, hvilket jeg bare så gennem fingrene med. Nu har de så igen annonceret en lille stigning, så jeg er pr. dec 2009 tilbage hos IF til 10k. Edit: Fåååårg, debatten er sløøøøøøøøøøøøøv. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 Er jo bare de generelle prisstigninger i samfundet de tager højde for. 11k for en gammel BMW ? - lyder dyrt :D Ikke langt fra hvad jeg betaler for min hehe. Jeg er helt holdt op med at bruge Vesta, på trods af jeg har lån og alt muligt i Nordea, så kan de stadig ikke være med de andre selskaber mere. De er gået hen og blevet rigtig dyre syns jeg. Plus de har en ny latterlig regel med hvor mange år man skal have kørekort, for at blive elitebilist - tror den er oppe på 20 eller 22 år. Er jo helt til grin hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 Check denne http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=16992 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 Er jo bare de generelle prisstigninger i samfundet de tager højde for. 11k for en gammel BMW ? - lyder dyrt :D Ja, man skulle tro, at forsikringen blev billigere i takt med, at bilen år for år repræsenterer en lavere værdi, men det er desværre sjældent tilfældet, har jeg personligt erfaret. Jeg har selv engang forespurgt på en forsikringspris for en fabriksny 335i hos forskellige selskaber, og her lå de billigste selskaber i samme leje, som jeg netop giver for vores 530d. Det hænger ikke sammen. De 11k hos Sveland og 10k hos IF er forresten med en årlig körsträcka på 25.000 km. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 De 11k hos Sveland og 10k hos IF er forresten med en årlig körsträcka på 25.000 km. hvis bare jeg kunne holde mig under de 25000 årligt,,,,,, men du har selvfølgelig også 2 biler at gøre godt med :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 Jeg syntes personligt at det er langtude at man stiger i pris, det burde være sådan at jo tættere man kom på elitebilist, og jo længere man havde kørt skade frit desto billigere skulle det blive. Hvis man køre galt så stiger man selvfølgeligt med det samme, her gælder statistiker selvfølgeligt ikke, dem følger man kun hvis det er til Vesta's fordel! Jeg har fundet en billigere forsikring hos Attava, samme forsikring får jeg 2000 kr billigere om året! Overvejer at flytte over, men er sgu ikke særlig glad for ikke at have nogen man kan kontakte hvis nu uheldet skulle ske! /Caleb Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 Jeg syntes personligt at det er langtude at man stiger i pris' date=' det burde være sådan at jo tættere man kom på elitebilist, og jo længere man havde kørt skade frit desto billigere skulle det blive./Caleb[/quote'] Sådan fungerer verden bare ikke. Har lige fået en af vores forsikringer for 2010 for en Honda Civic fra 1991. 20 års skadefri kørsel. Og alligevel stiger den ca. 400,- pr. år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 Det er jo rimelig nemt at opsige sin forsikring hvis man er utilfreds med præmien for det kommende år. Der er masser af andre forsikringsselskaber, og muligvis kan et eller flere gøre det bedre end ens nuværende. Det er også gratis at få Insplanet osv til finde forsikringspriser for en, nogle gange kommer de endda med et brugbart forslag. At hive fat i Insplanet bør alle med en almindelig bil da som minimum gøre én gang årligt, ifm ens forsikring skal fornyes. Forsikringsselskaber er forretning ligesom alle andre forretninger, der kun tænker på hvor stort overskud de kan få hvert år. Selvfølgelig stiger priserne en smule, men kun lige nok til at langt de fleste betaler med et surt opstød der er glemt ugen efter. De der gider undersøge markedet for en billigere løsning, finder som regel en billigere løsning. Der er jo ingen der siger at man behøver at have det samme forsikringsselskab hele livet. For vores vedkommende kan jeg da sige at vi har fire forskellige forsikringsselskaber, og det er billigeste løsning for os, selv om tre af selskaberne HAR prøvet at regne på hvad vi ville kunne spare, i form af mængderabatter osv, ved at rykke alle vores forsikringer over i ét og samme selskab - hvilket hidtil aldrig har kunne betale sig for os. Så fat i knoglen og ring rundt, det har jeg god erfaring med :) Just my 2 cents.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 Jeg oplevede faktisk det modsatte. Efter at have betalt 4248 for det første år hos Atava, røg jeg ned på 4020 for det andet år :-) og det helt automatisk :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 Jeg oplevede lidt det samme som thn, i hvert fald for de første 2 år. Første års forsikring ca. 5500 Andet års forsikring ca. 4600 Tredje års forsikring ca. 5400 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 De priser jeg får er alle på elite bilist nivau aka top bonustrin - så der kommer man ikke til at spare år efter år, blir det samme sådan ca. hvert år griner. Men ja, man skal shoppe rundt hver gang der er hovedforfald. Især hvis man har specielbiler, da mange forsikringsselskaber skal beregne prisen manuelt på dem, og der kan være meget store udsving fra selskab til selskab. Man er lidt prissat hvis man har en normal bil, der bare kan proppes ind i et skema hos dem. Så skal man tale rigtig godt for at få en god pris syns jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2009 Man er lidt prissat hvis man har en normal bil' date=' der bare kan proppes ind i et skema hos dem. Så skal man tale rigtig godt for at få en god pris syns jeg.[/quote'] Det er så ikke min erfaring at en normal kedelig bil proppes ind i et standard skema. Jeg har sparet mange penge (læs: fået mange forskellige tilbud) på vores kedelige biler. Omvendt med min sjovere bil, der lå priserne på 23K-29K uanset hvor jeg ringede hen, undtagen Trygg-Hansa, de forsikrede bilen hvert år til 10.300 SEK :) Men at vi har forskellige erfaringer viser vel blot hvor meget man selv kan gøre for at få så god en pris som muligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2009 Omvendt med min sjovere bil' date=' der lå priserne på 23K-29K uanset hvor jeg ringede hen, undtagen Trygg-Hansa, de forsikrede bilen hvert år til 10.300 SEK :)[/quote']Også selvom du ikke brugte den hele vinterperioden? Jeg mener, var dén pris ligeglad med om du kørte 24/7/365, eller afspejlede den at bilen blev stillet i bero i vinterperioden? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2009 Enig med de andre. Ring rundt og når du så får et billigere tilbud et andet sted, vender du tilbage til dit nuvärende selskab og ser, om du kan presse dem. Hvis ikke, så skift :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
frujensen 10 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2009 Forsikringspræmie Præmien afhænger jo også af hvor længe du har haft kørekort. Jo ældre man er jo billigere :th2: mvh Frujensen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2009 Også selvom du ikke brugte den hele vinterperioden? Jeg mener' date=' var dén pris ligeglad med om du kørte 24/7/365, eller afspejlede den at bilen blev stillet i bero i vinterperioden?[/quote']Nej, de 10.300 var for en normal helforsikring. Når jeg så avställer lortet for vinteren, som typisk er omkring en 4 måneders periode, så faldt forsikringen til ca. 100 SEK/mnd, og når jeg så påställer igen til foråret, ja så får jeg en check tilbage i omegnen af 3.000-3.500 kr, som jeg har betalt "for meget". Så ja, det kostede mig omkring 7.000/år i helforsikring, men det ville ikke give mening at skrive det beløb, det er jo op til folk selv om de vil køre rundt i deres sjove biler i vinterperioden og svine dem til med salt og småsten etc :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2009 Nej' date=' de 10.300 var for en normal helforsikring. Når jeg så avställer lortet for vinteren, som typisk er omkring en 4 måneders periode, så faldt forsikringen til ca. 100 SEK/mnd, og når jeg så påställer igen til foråret, ja så får jeg en check tilbage i omegnen af 3.000-3.500 kr, som jeg har betalt "for meget". Så ja, det kostede mig omkring 7.000/år i helforsikring, men det ville ikke give mening at skrive det beløb, det er jo op til folk selv om de vil køre rundt i deres sjove biler i vinterperioden og svine dem til med salt og småsten etc :)[/quote']Fint. Og forrygende pris for en sådan dyt - omend det jo er/var ude hvor køerne går med nummerplader Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2009 Fint. Og forrygende pris for en sådan dyt - omend det jo er/var ude hvor køerne går med nummerplader Det var samme pris de to år jeg boede i Bunkeflostrand. Prisen dalede et par 100 lapper da jeg rykkede på landet, men så valgte regeringen at trafikforsikringen skulle være højere for os alle med bil, og så endte jeg sammenlagt på samme beløb igen. Men jeg har nu aldrig ville klage over de priser jeg har fået snuset mig frem til, lortebil eller sjov bil :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2009 Jeg går og tænker på og købe en Golf 6 GTI og ville gerne have et bud på forsikringspræmien. Iflg Compriser.se skal jeg betale ca. 4.000 SEK om året i halvforsikring hos If og ca. 4.500 SEK hos Atava. Er det mon helt hen i skoven? Jeg ved godt, at Compriser.se's bud selvfølgelig ikke er en forsikringspræmie man 100 pct. kan regne med, men har I en fornemmelse af, hvor meget den afviger? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2009 Jeg går og tænker på og købe en Golf 6 GTI og ville gerne have et bud på forsikringspræmien. Iflg Compriser.se skal jeg betale ca. 4.000 SEK om året i halvforsikring hos If og ca. 4.500 SEK hos Atava. Er det mon helt hen i skoven? Jeg ved godt, at Compriser.se's bud selvfølgelig ikke er en forsikringspræmie man 100 pct. kan regne med, men har I en fornemmelse af, hvor meget den afviger? Passer meget godt - jeg betalt 4600 om året for halvforsikring hos Trygghansa, da jeg havde min GOLF V GTI :-) Pst, trygghansa har aftale med VW om mærkeforsikring, kan være du kan få det billigere end 4k. Min var "dyr", grundet min adresse. Hvis du køber den fabriksny, hos en VW forhandler, så får du formentlig 3 måneders gratis forsikring med også, og et godt tilbud fra trygghansa. Gjorde jeg i hvert fald. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2009 hmm min årlige præmie halvforsikring på type r er steget fra 7200 til 7500 ( folksam honda försäkring ) :o.. Årlig kösträcke over 25000, ellers er den billigere.. thats life i guess, kan absolut ikke finde det billigere, og glasrudebytte selvrisk er 850sek ... passer fint, da jeg har et langt løbende stenslag igen igen :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2010 Så kom Vesta også på banen her Jeg har lige fået fornyet forsikringen på min 2005 BMW 330iAut Pris 2009 -> SEK 6.571 årligt Pris 2010 -> SEK 8.889 årligt Stigning på 35% (!!) Og nej, jeg har ingen skader haft og der er ingen ændring i mine vilkår. Så jeg ringede til dem - var åbenbart ikke den eneste - for han ville ikke engang have et forsikringsnummer eller andet... Konstaterede blot at det var sådan det var og det kunne de ikke gøre noget ved. Tja, men hvorfor skulle de også være bedre end de andre - så er det jo bare at glæde sig over at de holdt i 2 år. Spørgsmålet er jo så om det kan lade sig gøre at finde den billigere - for 6.751 var nu godt nok også billigt syntes jeg. Er de mon på vej ud af Sverige igen? I det mindste kan man via websiden KUN tegne forsikring hos dem hvis man er kunde i Nordea... Nå-men-øv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2010 Min er også steget 35% hos vestas i 2010 :thumbdown Jeg synes godt de kunne have skrevet et eller andet til mig, jeg troede også det var en fejl, men de havde bare rettet priserne ind.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Så kom Vesta også på banen her Jeg har lige fået fornyet forsikringen på min 2005 BMW 330iAut Pris 2009 -> SEK 6.571 årligt Pris 2010 -> SEK 8.889 årligt Stigning på 35% (!!) Og nej, jeg har ingen skader haft og der er ingen ændring i mine vilkår. Hurra - så kom årsfornyelsen - og Pris 2011 -> SEK 10.600 årligt Det vil sige at prisen er steget 60% på to år - det ER da helt til grin! Faktisk nok noget af det mest irriterende ved at bo i Sverige det er at man skal handle priser på noget så kedeligt som forsikringer cirka en gang om året :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites