Jump to content
jerikras

Pc hjælp

Recommended Posts

Da jeg havde behov for hjälp til at få formateret min pc sögte jeg vidt og bredt efter den der kunne hjälpe og fandt vedkommende på Grannar.se. Og nu hvor han har formateret min pc m.m. så vil jeg gerne anbefale ham til andre. Hans profil på Grannar.se kan läses på: http://www.grannar.se/annonser/visa/annons42293.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor svært kan det være at formaterer en computer, og smide en ny kopi af windows på hehe - kan da ikke koste mange basøre. med mindre han self. garanterer en 110% formatering, dvs med andre programmer end bare windows selv hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor svært kan det være at formaterer en computer, og smide en ny kopi af windows på hehe - kan da ikke koste mange basøre. med mindre han self. garanterer en 110% formatering, dvs med andre programmer end bare windows selv hehe
Tag ikke fejl. Det er let for os, men volapyk for flertallet. Ihvertfald hvis det også skal virke bagefter :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja formateringsdelen er let nok:) Men hvis du har en ældre computer, så kan det være en sjov sag at finde de rette windowsdrivere. I den henseende er Ubuntu faktisk noget lettere at have med at gøre, men ironisk nok er det så er Ubuntu folk jo gerne kyndige computerfolk i forvejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe nu presser i den gutter... Anyway... her kommer det så, hvis 1.poster finder det utilpassende så må han lige sige til. Prisen for en formatering var: 800kr (sek) efterfølgende var timepris 200 kr (sek) Nu ved vi ikke helt hvad "formatering" indebærer... Hvis det virkelig var en ren formatering, så synes jeg man er blevet taget i ORDENLIG i r****... yderst groft! ... men finanskrisen kradser jo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da ikke slemt, jeg gad sku ikke gøre det til den pris. siger altid til mine kunder at hvis jeg skal bruge tid på at installere en maskine, kan i lige så godt købe en ny og så bruge pengene på at få overført data. Der går da nogle timer inden den er oppe og køre med opdateringer og det hele, så lad os bare sige det tager ham 3 timer at lave lidt backup og installere og opdatere så er prisen da super ok. + måske 2 timer til installation af div. software.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes nu en timepris på 200 sek er ganske rimelig hvis man altså kan det man sælger... Og hvis en formattering er en komplet re-install af Windows operativsystem er 800 sek da vel også OK.. SÅ sjovt er det da heller ikke at sidde og rode med andre folks PC'ere. Men klart ja.. Hvis det bare at at "nakke" harddisken så er 800 nok i overkanten ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For 800 sek, ville jeg forvente en 110% formatering af samtlige harddiske, med eksterne programmer, herunder en fuld basis installation af mit windows. 200 kr i timen ud over det, er fair nok, hvis der skal installeres opdateringer, drivers og den slags. Det tager lidt tid, hvis man ikke har hentet tingene på forhånd og lagt på et eksternt drev f.eks. Jeg plejer at sige en burger menu til mine venner og frisk kaffe hele tiden hhe :D det plejer at virke :D Tager jo måske 45 min ca. at formaterer og installerer windows på en nyere maskine - længere tid hvis man har nogle seriøse størrelser harddiske. men driver opdateringerne kan snildt tage 3 timer griner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg syntes nu en timepris på 200 sek er ganske rimelig hvis man altså kan det man sælger... Og hvis en formattering er en komplet re-install af Windows operativsystem er 800 sek da vel også OK.. SÅ sjovt er det da heller ikke at sidde og rode med andre folks PC'ere. Men klart ja.. Hvis det bare at at "nakke" harddisken så er 800 nok i overkanten ;)
De 800,- var reinstallation fra Vista til XP efter eget ønske samt diverse andre mindre opgaver og computeren kunne afhentes samme aften. Og som Gio skriver ganske rigtigt, så er det ikke alle der kan finde ud af at formatere en pc, og så må man bare betale sig fra det hvilket jeg også hellere vil gøre frem for at kaste mig ud i noget som jeg ikke har begreb om. ....Men hvis der er andre det kan gøre det billigere, så hold jer endelig ikke tilbage. Indtil videre er 600,- budt nogen billigere???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De 800,- var reinstallation fra Vista til XP efter eget ønske samt diverse andre mindre opgaver og computeren kunne afhentes samme aften.
Var de 800 kr så også inkl. en XP-licens (i så fald er 800 ret billigt), eller havde du selv købt en XP-licens i forvejen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så vil jeg næsten gætte på' date=' at du deler dit xp serial number med en million andre. :D[/quote'] ....Det sagde jeg ikke noget om. Licensen fejler ikke noget, da den stammer fra en gammel pc, så der skulle ikke være noget at komme efter :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....Det sagde jeg ikke noget om. Licensen fejler ikke noget' date=' da den stammer fra en gammel pc, så der skulle ikke være noget at komme efter :fight:[/quote'] Well licensen er kun givet til een computer, så lige pt. sidder du med en ulovlig installation, som på et tidspunkt vil blive spærret, så kan du ikke længere opdatere den via windows update, plus du kan få en bøde i aller yderste tilfælde. Man skal også tænke sig om inden man f.eks indleverer den til et prof. værksted en dag, de tjekker nogle gange også serial numre med MS spærreliste :-) Men 800 kr. for en installation inkl en piratkopi - det er sq ok pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Well licensen er kun givet til een computer, så lige pt. sidder du med en ulovlig installation, som på et tidspunkt vil blive spærret, så kan du ikke længere opdatere den via windows update, plus du kan få en bøde i aller yderste tilfælde. Man skal også tænke sig om inden man f.eks indleverer den til et prof. værksted en dag, de tjekker nogle gange også serial numre med MS spærreliste :-) Men 800 kr. for en installation inkl en piratkopi - det er sq ok pris.
Jeg vil også hellere investere i den nye Windowsversion når den bliver frigivet på markedet. Ved du hvornår det sker??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

windows7 vs Ubuntu9.10 release

Jeg vil også hellere investere i den nye Windowsversion når den bliver frigivet på markedet. Ved du hvornår det sker??
Windows7 22.oktober http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/default.aspx Ubuntu 9.10 The beta release of Ubuntu 9.10 is slated for October 1st and the final release on the 29th.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites