Juliana 10 Anmeld indhold Skrevet September 21, 2009 Har lige et par spörgsmål. Har boet i Sverige med min mand og 2 börn nu i 5 måneder ca. Er blevet gravid og er i 5-6 uge. Men er stadig på barsel med min 6 måneders gammel dreng til januar 2010. Derefter skal jeg på 5 ugers ferie og har 1 måned fri på egen regning. Får p.t. barselsdagpenge fra dk, fra kommunen. Er familliesammenfört med min mand som er ikke fra EU og skal til at starte på SFI. Så han har ingen indkomst. Min 6 årige datter gå i skole her i sverige og til dansk undervisning. Mig og mine börn er danske. 1. Skal jeg gå til sundhedsplejerske i dk eller i sverige? 2. Hvordan står man til ökonomisk når man er gravid i sverige? 3. Får man at vide om man venter en pige eller en dreng? 4. Kan man selv välge hvor man vil föde henne? Altså i Sverige? Nogen der har födt i Malmö og har noget erfaring? På forhånd tak. Juliana Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2009 Gravid og har en 6 mdr baby. Damn! Held og lykke:) Søgefunktionen vil nok kunne hjælpe dig med mange af dine spørgsmål:th2: 1. Det må du selv om, du har ret til begge 2. ? Normalt er man jo på arbejde selvom man er gravid... Arbejder du i DK er der jo ingen forskel fra sidste gang du var gravid 3. Det skal du selv spørge om at få at vide til scanningerne, ellers kigger de ikke efter det 4. Ja. Her kan du med fordel bruge søgefunktionen, der står fleres erfaringer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites