sup3rior 22 Anmeld indhold Skrevet September 17, 2009 Nogen herinde som kender til hvad de svenske traditioner for julefrokost er og hvor svenskerne holder det (hvis de holder det)? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2009 Nogen herinde som kender til hvad de svenske traditioner for julefrokost er og hvor svenskerne holder det (hvis de holder det)? :) en ting er sikkert. De drikker MANGE guldøl. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2009 En ting har jeg lært mig -en julefrokost er en juleFROKOST. Altså de spiser julemad til frokost og så tager de hjem (eller på arb. igen:rolleyes:) Har dog kun oplevet forskellige arbejdsjulefrokoster... I helsingborg området er det meget alm. man holder det på færgen og sejler frem og tilbage og frem og... men det kender mange vel til. Det er normalt at afholde det ude på en restaurant. Har egentlig ikke hørt noget til private julefrokoster, hvis jeg tænker over det... Men måske det bare er i mit miljø... Ved ikke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2009 Jeg mener at det på svensk hedder Julbord frem for Julefrokost Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2009 Jeg mener at det på svensk hedder Julbord frem for Julefrokostkorrekt. (frokost (frukost) er jo ligesom også noget andet på svensk ik;)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2009 En ting har jeg lært mig -en julefrokost er en juleFROKOST. Altså de spiser julemad til frokost og så tager de hjem (eller på arb. igen:rolleyes:) Har dog kun oplevet forskellige arbejdsjulefrokoster... I helsingborg området er det meget alm. man holder det på færgen og sejler frem og tilbage og frem og... men det kender mange vel til. Det er normalt at afholde det ude på en restaurant. Har egentlig ikke hørt noget til private julefrokoster' date=' hvis jeg tænker over det... Men måske det bare er i mit miljø... Ved ikke...[/quote'] Så ingen steder med underholdning og andet ballade? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2009 Så ingen steder med underholdning og andet ballade? Altså, det er da lykkedes mig at få 6-8 kollegaer med ud at bowle efter en julefrokost i et par timer, det er vist også det:surprise: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2009 http://www.torringelund.se/galleri.asp stora julbordet... hvis man er til langbord og dansband... har været der en gang hvor lasse steffans spillede.. har sjældent set så mange på et dansegulv før. Julbuffet og drikkevare.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2009 Det är olika från firma till firma. Men traditionen är inte lika stor som i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sømmet 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2009 Hvis det er maden man går efter, er turen til "Farbror Elofs Skafferi" i Billinge alle pengene værd. http://elofsskafferi.se/ Aldrig har jeg fået så godt og overvældende julbord i Sverige (2008). (Husk nu svenskerne spare på rugbrødet, og tager helst bare pålægget.) Hyggelig atmosfære, underholdningen står man selv for. Dog har de i år også deres julbord på Trollenäs Slot. Ellers er Marieholm Gästis også god til det med maden - har desuden fået derfra til privat fest. http://www.marieholm.info/ Grand Hotel i Lund kan jeg ikke rekommendere, var der 4 år i træk med arbejdet, og maden var ikke noget specielt. - efter maden gik det til kontoret midt i Lunds centrum med chokolade, whiskey, cognac mm og cigarer - og så blev der ellers fyret op i Kakkelovnen!! se, det var hyggeligt - og det var (festlige) svenske kollegaer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites