Jump to content
ahmad.dk

Finansering af bil

Recommended Posts

Hej Alle. Jeg har fundet en køber til min bil, han vil give en "rigtig go pris". Problemet er den 1-at han ikke har til udbetalingen, så han spurgt om der ikke er en måde at få finanseret bilen uden udbetaling. Altså oplyse mere pris for bilen og reelt låne bilens pris. 2- Han har et arbejde i DK i et lille firma,indkomst 300.000DKK han har en ansættelses kontrakt + lønsedler. (ikke maskin skrevet, men de standard hånskrevet- er der et problem i det? Har hørt- af en svensk bilforhandler- at finanserings selskaber har "lukket" for lån til danskere.( eller generelt folk med indkomst i DK?) Er der nogen af jer eksperter derude som kan svare på ovenstående og har et godt forslag til en finanserings selskab?? PÅ forhånd tak. //A.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Alle. Jeg har fundet en køber til min bil, han vil give en "rigtig go pris". Problemet er den 1-at han ikke har til udbetalingen, så han spurgt om der ikke er en måde at få finanseret bilen uden udbetaling. Altså oplyse mere pris for bilen og reelt låne bilens pris. 2- Han har et arbejde i DK i et lille firma,indkomst 300.000DKK han har en ansættelses kontrakt + lønsedler. (ikke maskin skrevet, men de standard hånskrevet- er der et problem i det? Har hørt- af en svensk bilforhandler- at finanserings selskaber har "lukket" for lån til danskere.( eller generelt folk med indkomst i DK?) Er der nogen af jer eksperter derude som kan svare på ovenstående og har et godt forslag til en finanserings selskab?? PÅ forhånd tak. //A.
Købte min ex bil af en privat gennem en forhandler som tog 5000 for at finansiere den. Så find en forhandler der vil hjælpe dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Købte min ex bil af en privat gennem en forhandler som tog 5000 for at finansiere den. Så find en forhandler der vil hjælpe dig.
Det vil jeg da gerne gi, men har du et forslag til en? fx den som du brugte. Hvad med det med lønsedlerne som er skrevet på standard lønseddel-blokke ( de gamle grønne) //A

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har hørt- af en svensk bilforhandler- at finanserings selskaber har "lukket" for lån til danskere.( eller generelt folk med indkomst i DK?)
Det er en and. Jovist, måske er nogle selskaber særligt skeptiske over for visse DK-kunder uden indkomst i SE, men jeg (og mange andre) oplever ingen problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det vil jeg da gerne gi, men har du et forslag til en? fx den som du brugte. Hvad med det med lønsedlerne som er skrevet på standard lønseddel-blokke ( de gamle grønne) //A
Well, de fleste finanseringsselskaber vil nok foretrække at få lidt mere end et par håndskrevne lapper, så 2008-årsopgørelsen m.m. er nok værd at få fat på også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak' date=' brugebare forslage til nogen selskaber????[/quote'] Det er så svært at give anbefalinger (præcis som med forsikringsselskaber), fordi det er så individuelt, og det skal også nok komme an på hvilken "rådgiver" hos det enkelte selskab, man tilfældigvis kommer i kontakt med. Hvis det var mig, ville jeg bare starte med at ringe rundt. F.eks. til disse: http://www.finansportalen.se/billaan.htm Personligt har jeg haft en positiv erfaring med MyMoney (lynhurtig behandling og ikke en masse ævl): http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=174669&postcount=47

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Well' date=' de fleste finanseringsselskaber vil nok foretrække at få lidt mere end et par håndskrevne lapper, så 2008-årsopgørelsen m.m. er nok værd at få fat på også.[/quote'] ok, Tak for forslaget. Andre må også MEGET gerne bidrag. ;o) //A

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak' date=' brugebare forslage til nogen selskaber????[/quote'] Jeg har min bil financieret hos GE Money Bank - de skulle se et "anställningsintyg" og så var den klappet. God rente - jeg betaler i øjeblikket 1,84% i årsrente på mit billån hos dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har min bil financieret hos GE Money Bank - de skulle se et "anställningsintyg" og så var den klappet. God rente - jeg betaler i øjeblikket 1' date='84% i årsrente på mit billån hos dem.[/quote'] Tak, jeg prøver dem også imorgen!:th2: Jeg håber at det lykkes. Fik tilbudt 200k for min bil som er 170- 180 værd (hvis jeg sælger privat) men skal selvfølgelig hjælpe ham med finanserne. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har min bil financieret hos GE Money Bank - de skulle se et "anställningsintyg" og så var den klappet. God rente - jeg betaler i øjeblikket 1' date='84% i årsrente på mit billån hos dem.[/quote'] lækkert. på deres side står der # Ränta från 4,95%

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lækkert. på deres side står der # Ränta från 4' date='95%[/quote'] Ja jeg forstår heller ikke helt hvorfor den er SÅ lav... Men nu er det ikke sådan jeg ringer og klager ;) Jeg tror så i øvrigt det måske har noget med at gøre at jeg betalte 50% af bilens pris ned og lånte resten - men det er nu alligevel en ret fornuftig rente.... Edit: Jeg gjorde faktisk ikke noget specielt for at forhandle den, det var forhandleren der tilbød det - renten er rørlig så den er klart faldet det sidste stykke tid - men den har været ganske konkurrencedygtig hele tiden. Jeg ringede faktisk til GE for at høre om de kunne overtage et andet billån vi havde... *host* Det er da en rigtig god rente du har dig dér. Nej vi kan desværre ikke overtage noget andet billån til den rente, der må du søge på vores hjemmeside hos GE>.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med 100% finansiering er dog nok et problem - specielt da for en brugt bil. Og altså hvis i oplyser en højere pris end han reelt betaler, ja så har han jo måske et problem hvis du nu kommer og kræver det der står i kontrakten. Kan han ikke bare trække det resterende på en kassekredit eller sådan noget? Man skal vel lægge 20% kontant, det burde være til at kringle i banken hvis han altså ellers er en OK kunde....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hov.. men så betaler jeg jo for meget.. Min er også lige faldt 0' date='30% til 1,84% årligt.. Startede som rörlig rente i juni 2008. Månedlig renteudgift 181 sek.[/quote'] hehe... ja det er hårde vilkår.. De har også travlt med at sende mig breve med jeg kan betale samme ydelse i x-antal år mere til en rente på 9% På den måde kan jeg få 75000 i lommen som privatlån :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hmpff... Hvor tegner i jeres lån henne? Jeg har lige talt med Nordea BilFinans hvor sagde at jeg ikke kan tegne et bilkredit, fordi jeg arbejder i DK! (WTF?!) Kender i en svenske pendant til pengepriser.dk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hov.. men så betaler jeg jo for meget.. Min er også lige faldt 0' date='30% til 1,84% årligt.. Startede som rörlig rente i juni 2008. Månedlig renteudgift 181 sek.[/quote'] Det er den samme rente jeg har hos dem, fik mit lån gennem Hedberg bil da jeg købte en ny bil der:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hmpff... Hvor tegner i jeres lån henne? Jeg har lige talt med Nordea BilFinans hvor sagde at jeg ikke kan tegne et bilkredit, fordi jeg arbejder i DK! (WTF?!) Kender i en svenske pendant til pengepriser.dk?
Få bilen financieret der hvor du køber den(med mindre du vil købe privat self.) istedet for at snakke med banker mv. direkte. Som regel kan du få den bedste rente via forhandlerens aftaler, og nemmest adgang til lånet. Men ja, det er blevet lidt sværer at finde financiering som dansker bosat i sverige, man skal dokumenterer meget mere end for 1½ år siden syns jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men ja, det er blevet lidt sværer at finde financiering som dansker bosat i sverige, man skal dokumenterer meget mere end for 1½ år siden syns jeg.
Har lige talt med 2 bilforhandlere som begge ikke kan finansere biler for DK-pendlerne mere. Det er ikke blevet lidt, men er blevet MEGET svaerer at faa financieret dytten for os pendlere. Det er de faerreste finanserings selskaber som vil kendes ved os, og naar de endelig vil, saa kraever de dobb saa mange papir som fx for 1-2 aar siden. fx er de begyndt at kraeve aarsopgoerelser mm.! Derudover skal man mindst har boet i SE i 1 aar og/eller har koebt en ejendom.:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har lige talt med 2 bilforhandlere som begge ikke kan finansere biler for DK-pendlerne mere. Det er ikke blevet lidt, men er blevet MEGET svaerer at faa financieret dytten for os pendlere. Det er de faerreste finanserings selskaber som vil kendes ved os, og naar de endelig vil, saa kraever de dobb saa mange papir som fx for 1-2 aar siden. fx er de begyndt at kraeve aarsopgoerelser mm.! Derudover skal man mindst har boet i SE i 1 aar og/eller har koebt en ejendom.:sick:
De er vel blevet trætte af bekvemmeligheds og gælds-flygtninge fra DK, og har været nød til at stramme reglerne. Det er der vel ikke noget odiøst i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle der financierer vil se årsopgørelser, lønsedler mv også i DK. I SE udvider de det lidt, grundet de ikke kan trække oplysninger på danskere, dvs. bevis for man har ejendom aka har økonomi til at få godkendt et stort lån mv. og faktisk bor i SE. Jeg har handlet 3 biler i 2009, og har uden problemer fået godkendt lån via forhandler, dog med en masse dokumentation - hvilket tog mig 15 min at finde frem ca. Det er til at leve med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm så svärt er det så heller ... de kräver bare i visse tilfälde en lidt höjere udbetaling .. dvs 30% istedet for 20... eneste jeg nogensinde har måttet sende ind ved billån og huslån har väret lönsedler og arbejdsgiverintyg de har i mine tilfälde ikke engang tjekket op og ringet til arbejdsgiveren GE har lånt mig til 2 biler uden problemer SEB billån sagde ja jeg benyttede dem dog aldrig da man SKAL köbe bilen hos en af de forhandlere de samarbejder med og det er hovedsageligt märkesforhandlere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites