Jump to content
Nicode

Søgefunktion ?? (Boolean eller ikke?)

Recommended Posts

Har kigget lidt på sidens FAQ og jeg kan ikke finde relevant info omkring hvordan man laver en specifik søgning. Er det muligt at lave simple AND / OR søgninger, og hvad er syntaksen i så fald?? Er der muligt at ekskludere ord for en søgning ?? "BMW AND forsikring AND pris NOT(værksted OR forhandler)" Jeg fatter heller ikke helt den måde resultaterne rankeres på, er der f.eks. forskel på om et søge ord forekommer i en overskrift eller i brødteksten, hvor mange gange det forekommer osv. Oplever tit at man skal glo flere sider med resultater før/hvis man finder hvad man leder efter. Derfor er det måske ikke altid fair, at folks svar på nye brugeres tråde, ofte er en henvisning til søgefunktionen. Jeg bruger som regel googles site søgning når jeg skal finde ting her på debatten, men dermed begrænses jeg jo også til tråde som webcrawleren har haft tid til at indeksere. Håber der er nogen som kan forklare mig hvorn skidtet virker, hvis den altså virker;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Boolean Jeg er faktisk i tvivl om Steen har enabled boolean search på debatten.

Enable fulltext in your:

Admin CP -> vBulletin Options -> Search Type

...then the usergroup permission will appear. Use the boolean option when searching to be to search for whole strings like this:

"blah blah blah"

Alternativt kan du fiddle med søge-url'en: http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=107955 Ikke optimalt, i know. Steeeeeen!? :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Testing Så vidt jeg kan teste mig frem til kan man ikke lave bolske søgninger hverken via url eller webformen. Jeg kan heller ikke søge på en eksakt sætning ved at sætte den i anførselstegn via formen. Hvad jeg umiddelbart har skimmet mig frem til, er årsagen til dette sandsyneligvis brugergruppens rettigheder - så det burde være simpelt at ændre. Endvidere kræver det måske en MYSQL opdatering. Nå men mens vi er i spørgehjørnet.. Ville det ikke være ret simpelt at ændre den avanceret søgning form så den understøttede de muligheder der findes i url syntaksen. Som minimum ville det være rart at kunne sortere sine resultater efter relevans. Jeg er helt med på at debatten kører helt på frivillige basis, og jeg syntes i gør det godt. Men mange bruger debatten som et opslagsværk og derfor finder jeg det relevant at søgefunktionen er af en hvis standard. Dette kunne måske også lette modorators arbejde med at lukke de mange ens tråde. Jeg er sygemeldt i de næste 4 uger så hvis jeg kan være til nogen hjælp vil jeg da gerne yde mit til en bedre søgefunktion. /nicolai

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites