Jump to content
larscph

iPhone i min BMW 330

Recommended Posts

Man kan købe sådan en smart "snap in adaptor med USB-anslutning" hos BMW der efter sigende skulle give lyd og iDrive betjening af iPhone - er der nogen der har det og prøvet i praksis? Mest tænker jeg på om der skal "andet" til end man køber adaptoren og sætter den til - jeg ved godt jeg kunne ringe og spørge BMW Malmö, men de har ikke ry for at være de skarpeste så jeg tænkte at der måske var en herinde der havde prøvet? Min bil er en årgang 2006 med Navi Professional og CD Changer og jeg har stik mv i midterkonsollen til snap-in adaptoren. Telefontilslutning via BlueTooth har den også. Men umiddelbart er der ikke noget sted i iDrive menuen hvor man kan betjene musik-delen af telefonen - men den dukker måske op når det bliver sat til?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved så meget at til mercedes, som bruger samme type af system - så skal du have en styreenhed til din iphone, for at den skal kunne bruges med Command/iDrive. Det er ikke nok at tilslutte den stikket i konsollen. Der kan den smide lyd ud mv. men at skifte musik sker på iphone/ipod etc. Prøv at ring til Ysta bilcenter, de kan også BMW - Ved de er super gode med mercedes f.eks. Kunne være de kunne fortælle dig lidt mere. BRC i malmø ved ikke en dyt om den her slags ting btw - de kan kun smide et phono stik til, så du kan styre musikken via iphone/ipod.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BRC i malmø ved ikke en dyt om den her slags ting btw - de kan kun smide et phono stik til' date=' så du kan styre musikken via iphone/ipod.[/quote'] Så det denne her ting vil gøre er at man kan styre musikken fra displayet i bilen uden overhovedet at skulle gøre noget med iPhonen/iPoden andet end at have den tilsluttet? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Iphone til BMW Hej. Da Iphonen kom på markedet kom BMW med en snab in apapter som oplader telefonen og gør at telefonen anvender haj antennen på taget. Din bil skal have option 644 (bluetooth) for at kunne fungere med denne snab in adapter som du kan købe for ca. 800 kr. Så vidt jeg ved kan du også høre musik fra telefonen - er dog ikke sikker på at option 644 giver denne funktion. Idag kan man købe en anden option som er specielt til Iphone - denne var ikke mulig i 2006 så din kan ikke have denne og måske skal den have den for at kunne overføre musikken. Tjek med værkstedet hos en BMW forhandler og ikke en sælger...da de normalt ikke kender til eftermonteringsmuligheder....godt råd...ring til en dansk forhandler - de bør vide hvad du kan...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv samme problem med min 730d fra 2006. Men må indrømme det fungere godt med bluetooth, kan dog heller ikke få musik til at fungere. Fandt denne som måske kunne være interessant, http://www.bmw.se/se/sv/owners/accessories/ipod_2007/ipod_facts.html Jeg ville dog gerne have telefonen i en dock i midterkonsollen, så hvis du finder ud af noget, må du meget gerne skrive.:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar og forslag. Jeg har option 644 (bluetooth) som fungerer aldeles problemfrit med hensyn til at få samtale/telefonbog integreret i bilen. En løsning nr. 2 eller 3 kunne godt være at jeg "bare" får lyden fra musikken overført og så styrer den direkte på iPhone's display, men det er bare ikke helt optimalt. Lige nu kigger jeg i første omgang i retning af om bilen kan opdateres på den ene eller anden vis til at give fuld support inkl. muligheden for at styre musikken iPhone fra rattet/iDrive. En dark horse er egentlig også at jeg kunne godt forestille mig at ville bruge Spotify på den og spørgsmål er så hvordan interfacet overhovedet virker med den HVIS det overhovedet virker. Sekundært kigger jeg lidt på Dension Gateway 500 (se også her: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=84125) som emulerer CD changer og styrer iPhone den vej - den virker ret smart dog på bekostning af CD changeren hvilket jeg nok kan leve med. Til gengæld er der lidt kedelige fejl beskrevet i tråden - men måske det er en enlig svale. Endelig er der selvfølgelig løsningen at smide den på AUX-IN - lavteknisk men fungerer helt sikkert. En variant som tiltalter mig i stedet vil så nok være snap-in adaptoren HVIS den overfører lyden alene og samtidig kan lade iPhone. At man så får tilslutning til antennen uden på bilen er jo så en ekstra bonus. Sidste - og mest radikale løsning - kunne jo også være bare at købe en ny bil der kan det i forvejen... Meeeen... Lidt dyr løsning nok... :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Købe en ny bil....:cry: Hvis du bare vil sætte den i aux, så brug denne, http://global.ebay.com/True_Bmw_Factory_iPod_iDrive_Usb_Aux_Adapter_Cable_Cord/230374836044/item Den her skulle vist virke ret godt, har læst på nogle amerikanske forums at den er hurtig og nem at installere. Samtidig er den betydelig billigere end Demsion Gateway 500. http://global.ebay.com/DICE_SILVERLINE_iPod_Adapter_Kit_for_BMW_NEW_/120466678690/item Så vidt jeg kan se er de fleste Snap-in bare en forlængelse af bluetooth/antenne funktionen, med en holder. Den giver dog ikke umiddelbart muligheden for at styre musikken via iDrive. Fandt dog denne der ser ud til at kunne, http://cgi.ebay.co.uk/Genuine-BMW-MINI-Bluetooth-Adapter-USB-iPhone-3G-3GS_W0QQitemZ190326131283QQcmdZViewItemQQptZUK_Mobile_Home_Phones_Bluetooth_Acc_ET?hash=item2c50524a53&_trksid=p3286.c0.m14

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Købe en ny bil....:cry:
Ja men det var da en løsning.. hehe.. Men nej, jeg er nu faktisk rigtig glad for min lille sorte racer så det har jeg ikke lyst til.
Den her skulle vist virke ret godt, har læst på nogle amerikanske forums at den er hurtig og nem at installere. Samtidig er den betydelig billigere end Demsion Gateway 500. http://global.ebay.com/DICE_SILVERLINE_iPod_Adapter_Kit_for_BMW_NEW_/120466678690/item
Hmmm... Den virker vist kun til biler med IBUS og det har de nyere modeller som din og min bil ikke... Det er jo sådan en fancy medie bus baseret på lysleder der er i min...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites