Jump to content
skallstorp

Svineinfluenza vaccine i Sverige

Recommended Posts

Listede på vårdcentral Hvad jeg har läst skal man selv henvende sig hvis man ikke er listet på en vårdcentral.

Jeg läste at alle' date=' der er folkbokförte i Sverige får det tilbudt via en indkaldelse til den lokale vårdcentral. Men man starter med börn (over 3 år) og gravide.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
er der nogle' date=' der kender til eventuelle bivirkninger?[/quote'] Det har ikke været længe nok undervejs til at de har kunnet finde nogen. Mange gravide fravælger vaccinen pga. Man ikke ved nok om bivirkningerne. Af samme grund vil min kæreste og min dAtter ikke blive vaccineret. Jeg derimod bliver tvunget gennem mit job i dk. Hvor Kbh. Betaler for os.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I følge www.skane.se bliver alle der bor i Skåne indkaldt via brev: Snart är det dags att vaccinera sig 2009-09-03 Om ett par veckor kommer Region Skåne att börja erbjuda vaccination till alla 1,2 miljoner skåningar till följd av den nya influensan A (H1N1). Alla skåningar kommer få personliga brev där man erbjuds gratis vaccination på den vårdenhet/vårdcentral där man är listad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg undrer mig lidt over hvordan det bliver nu når alle Svenskere skal vaccineres mod svineinfluenza? Hvordan bliver det med pendlere där ikke bruger Svensk läge ? Er bare nysgerrig.
Det er en vanvittig ide at alle skal vaccineres!! Typisk svensk knoldesparker ide.... Min kone er læge, på kliniken hvor hun arbejder har de regnet sig frem til at de skal lukke hele "Vårdcentralen" i 2 uger og alle læger skal vaccinere en patient hver 5 minut for at nå alle..... Så dem af os der kunne tænkes at blive syg i den periode der vaccineres, bliv ikke syg i den periode, der vil være laaaaang ventetid for at blive tilset af en læge. Foruden at immuniseringen ved at blive smittet er langt bedre end vaccinen. Held og lykke, jeg skal IKKE vaccineres!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hörte også at der er kvicksölv i vaccinen - og det er jo ikke kendt for at have en positiv virkning. Jeg tror heller ikke, at influenza'en er så farlig for raske, så mon ikke det er bedre at "risikere" at blive smittet i denne omgang og så väre imun? Jeg har efter närmere overvejelse ikke tänkt mig at lade mig vaccinere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svineinfluenza vaccine i Sverige Ved heller ikke svar på hvad der er det riktige at gøre - vaccineres eller ej... Men, jeg har i hvert fald fået at vide fra Region Skåne, at os pendlere også har ret til att få vaccination i Sverige, dvs selvom vi ikke er folkeregistreret i Sverige (bor i Danmark). Hvordan det i praktikken fungerer er noget helt andet - jeg har kontaktet vårdcentraler i nærheden af min arbejdsplads og Malmø sygehus, men de henviser til at de kun vaccinerer dem der bor i Skåne. Så der skal åbenbart kæmpes for retten til vaccine... Skal undersøge lidt videre - jeg er gravid så jeg synes det er lidt relevant.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites