Solsikke80 10 Anmeld indhold Skrevet September 5, 2009 Har nu læst Stieg Larsson, Camilla Läckberg og Mari Jungstedt. Er gået lidt i stå med mit læseri. Er i gang med en bog som hedder Midvinterblod af Mons Kallentoft, men den er simpelthen for kedelig....er gået helt i stå :( Nogen der kan anbefale lidt godt svensk læsestof til de kedelige og mørke efterårsaftener??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2009 Liza Marklund, det er min plan at starte med hende når jeg er færdig med Läckberg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2009 Har nu læst Stieg Larsson, Camilla Läckberg og Mari Jungstedt. Er gået lidt i stå med mit læseri. Er i gang med en bog som hedder Midvinterblod af Mons Kallentoft, men den er simpelthen for kedelig....er gået helt i stå :( Nogen der kan anbefale lidt godt svensk læsestof til de kedelige og mørke efterårsaftener??? Stort set alle Jan Guillou bøgerne kunne være et godt bud Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2009 Roslund & Hellström Find böger af ; Roslund & Hellström. Fuldt på höjde med Larsson. Og så er der naturligvis Mankell Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2009 Liza marklund, Nobels testamente og efterfölgeren, er efter min mening de bedste af hendes böger. Jan Guillou - Madame Terror. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2009 Karin Alvtegen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2009 Pernilla Stalfelt - "Bajsboken" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hippy81 10 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2009 Lars Kepler - Hypnotisören I ett omklädningsrum på en idrottsplats i Tumba utanför Stockholm hittas en man brutalt mördad. Sedan återfinns hans fru och dotter lika besinningslöst ihjälhuggna i familjens radhus. Avsikten tycks ha varit att utplåna hela familjen. Men sonen överlever, svårt skadad, och när kriminalkommissarie Joona Linna förstår att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, en syster, inser han vikten av att hitta henne innan mördaren gör det. Sonen svävar in och ut ur medvetslöshet, och för att kunna skynda på förhörsprocessen tar Joona Linna kontakt med läkaren Erik Maria Bark och övertalar honom att hypnotisera pojken för att få en bild av händelseförloppet. Därmed bryter Erik Maria Bark sitt gamla löfte att aldrig mer hypnotisera och en skrämmande kedja av händelser tar obevekligt sin början. Hyptonisören av Lars Kepler är den första kriminalromanen i en planerad serie. Aldrig tidigare har en svensk roman sålts till utlandet med en sådan framgång redan innan den publicerats i Sverige. Lidt om "forfatteren"...... http://www.berlingske.dk/article/20090806/webtv/90806141/ http://www.berlingske.dk/article/20090811/kultur/90811090/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2009 http://www.adlibris.com/se/default.aspx http://www.adlibris.com/se/default.aspx Denne side kan anbefales Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2009 Sjövall och Wahlöö. Original Martin Beck-böckerna. Klassiker från 60 och 70-talet. De är helt fantastiska och har lagt grunden till alla svenska deckarförfattare. Testa också Arne Dahl, Leif GW Persson, Bo Baldersson. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2009 Leif GW P Jeg har läst 3 böger af ham. Förste eneste og sidste. Totalt usympatisk person i den bog jeg läste. En eller anden gammel pervers sur politimandSjövall och Wahlöö. Original Martin Beck-böckerna. Klassiker från 60 och 70-talet. De är helt fantastiska och har lagt grunden till alla svenska deckarförfattare. Testa också Arne Dahl, Leif GW Persson, Bo Baldersson. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Solsikke80 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2009 Tak for alle jeres gode forslag. Bliv endelig ved med at skrive, det er dejligt at have lidt forskelligt at vælge imellem :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2009 Vad med John Ajvide Lindqvist - han med Låt den rätte komma in. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2009 Vad med John Ajvide Lindqvist - han med Låt den rätte komma in.Fantastisk film! :thumbup: Måske jeg skulle give bogen en chance også. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2009 Fantastisk film! :thumbup: Måske jeg skulle give bogen en chance også. Måske jeg skulle give filmen en chance også. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
1234567jacob 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2009 Moberg ja læs vilhelm moberg, det er ham der skriver om småland i ganle dage det er virkelig gode bøge. du kan læse mere her http://www.sydsverige.dk/?pageID=183 hilsen jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KlingKlong 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2009 Svensk forfatter Jens Lapidus: "Snabba cash" og "Aldrig fucka upp" det er grove krimier på den barske måde :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2009 Björn Hellberg Björn Hellberg - har skrevet en masse krimi'er. Indtil flere kan købes som paperback. Sveriges bedste - efter min ringe mening. Måske skal jeg lige tilstå, at jeg ikke har læst meget andet på svensk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jenser 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2010 Svensk forfatter Jamm, der er ingen vej udenom Vilhelm Moberg og hans ud/indvandrer saga. Så ægte svensk, så hjertegribende, så seje mennesker Jenser Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2010 Vil du læse om livet, på den underholdende - og nogle gange også seriøse måde, så læs bøger af Jonas Gardell, og/eller hans mand Mark Levengood. De læses dog for hurtigt, for "man skal altid baaaare liiiige have et kapitel mere med, så gode er de", siger min kone. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites