hapsdoggen 10 Anmeld indhold Skrevet September 2, 2009 hey som overskriften siger... hvor meget koster et måneds kort til tog fra svågertorp til hovedbanegården i københavn...? er der forskel på om man køber det i sverige eller danmark...? på forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2009 hey som overskriften siger... hvor meget koster et måneds kort til tog fra svågertorp til hovedbanegården i københavn...? er der forskel på om man køber det i sverige eller danmark...? på forhånd tak 1200 - 1300 danske så vidt jeg lige husker... Du kan købe det i SE og spare lidt på kursen, men det er vist ikke det store længere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hapsdoggen 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2009 er det ikk noget med at hvis man køber det i sverige skal der ikk billede på...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2009 er det ikk noget med at hvis man køber det i sverige skal der ikk billede på...? Kortet i SE er ikke personligt, korrekt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2009 Og i hvert fald indtil 26. september vil det stadig være billigst at købe kortet hos Skånetrafiken. Derefter stiger prisen i Sverige, og det bliver nogenlunde samme pris hvadenten du køber i DK eller i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
zabel 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2009 Er der ikke også noget med at man lovligt kan få sin arbejdsgiver til at betale kortet udfra bruttolønnen. Dvs. man bliver trukket kortets pris i løn før skat, så slipper man lidt billigere. Gælder det kun det danske kort? Se her Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2009 Er der ikke også noget med at man lovligt kan få sin arbejdsgiver til at betale kortet udfra bruttolønnen. Dvs. man bliver trukket kortets pris i løn før skat, så slipper man lidt billigere. Gælder det kun det danske kort? Se her Jeg mener at i disse tilfælde mister man retten til befordringsfradraget, hvorfor det bedst kan betale sig for folk med under 40 km til arbejde. Jeg er dog ikke helt sikker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 Hvis prisen ikke er hævet endnu, koster et Öresundskort 1775 SEK ved Skånetrafiken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 Graahundbus 999 Vil lige slå et slag for rute 999 fra Malmö til København Jeg tager bussen hver dag fra Stadiongatan til Hovedbanegården. Bussen kører fra Gustav via. et par stop i centrum til Mobilia, Stadiongatan, Bunkeflo og op på boren. Bussen kører næsten altid på minuttet, det kan hænde at den er 10min forsinket med afgangene 15.30 til 17.40 fra København, men bussen er LAAAAANGT mere stabil en toget. Jeg bor ikke langt fra Stadiongatan, men der er masser af frie parkeringspladser i området ved Stadiongatan, også pladser hvor man ikke skal betale. jeg forstår ikke dem der frivilligt betaler for en parkeringsplads ved Svågertorp, og gladeligt står i regnen på den midlertidige perron og venter på et overfyldt tog!!! Med bussen køber man et klippekort til SEK 1.000,- for 20 ture, så hvis man rejser meget, som jeg gør, er det perfekt da man ikke "betaler for transport mens man rejser". Svaghederne ved bussen er at den kun kører en gang i timen, og at sidste afgang fra København er 19.00 Men når man har rutinen i at tilpasse tiden til bussens afgang er generne minimale. De 5-10 gange om året man skal hjem efter sidste afgang kører der jo et (ofte stærkt forsinket) tog. Hilsen En glad buspassager Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 Vedr. togkort, er der så ikke også forskel på hvordan disse kan forlænges? Noget med at det ene kun kan løbe en kalendermåned, og det andet kan overlappe, alt efter hvad man måtte ønske. Praktisk ved evt. ferie o.l. Kan dog ikke huske hvilke der kan hvad - men det er jeg sikker på andre kan kaste yderligere lys over :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 Vedr. togkort, er der så ikke også forskel på hvordan disse kan forlænges? Noget med at det ene kun kan løbe en kalendermåned, og det andet kan overlappe, alt efter hvad man måtte ønske. Praktisk ved evt. ferie o.l. Kan dog ikke huske hvilke der kan hvad - men det er jeg sikker på andre kan kaste yderligere lys over :) Dansk togkort kan købes for min 30 dage, men også 35-40 eller mere. Og jo det kan være praktisk når man holder ferie osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 Prisen for Øresundskortet i DK er 1410,- (Malmø A, Kastrup/København City F+L) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 ... Med bussen køber man et klippekort til SEK 1.000' date='- for 20 ture, så hvis man rejser meget, som jeg gør, er det perfekt da man ikke "betaler for transport mens man rejser"...[/quote'] Så for en komplet arbejdsmåned på gennemsnitlig 22 arbejdsdage, skal du bruge 2+ klikkekort á 1000 SEK, altså 2000 SEK per måned, for kun 40 ture, mod mine 1775 for alle de afgange jeg ønsker indenfor kortets gyldighedsperiode? :) Den sidste kommentar "ikke 'betaler for transport mens man rejser'." forstår jeg ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Schacke 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 Så for en komplet arbejdsmåned på gennemsnitlig 22 arbejdsdage, skal du bruge 2+ klikkekort á 1000 SEK, altså 2000 SEK per måned, for kun 40 ture, mod mine 1775 for alle de afgange jeg ønsker indenfor kortets gyldighedsperiode? :) Den sidste kommentar "ikke 'betaler for transport mens man rejser'." forstår jeg ikke. At med et månedskort betaler du for en måned, uanset om du bruger det eller ej....... Med et klippekort, "betaler" du kun ved faktisk brug, dvs, hvis han er meget på rejser i udlandet, betaler han ikke mens han er væk...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 Har aldrig prøvet bus 999 men netop kigget på deres køreplan: Mobilia-Hovedbanen 45 min. Toget tager 25. Selv med den omtalte forsinkelse er toget hurtigere, oftere, senere afgange. Desuden gad jeg virkelig ikke sidde i bus ind gennem København. Lyder som et mareridt i mine ører. Sidste uge have jeg 5 arbejdsdage og samtlige 10 afgange jeg benyttede var til tiden (max +2 min), så det er ikke ALTID man er forsinket med toget. Skånetrafikens månedskort gælder 30 dage mens på DSBs kan der købes ekstra dage hvilket er fedt hvis det skal tilpasses ferie eller andet. Fordelen ved Skånetrafikens kort fremfort DSBs er så at det er upersonligt - derfor kan man låne det ud eller sælge det hvis der er dage tilbage man ikke selv skal bruge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 Så for en komplet arbejdsmåned på gennemsnitlig 22 arbejdsdage, skal du bruge 2+ klikkekort á 1000 SEK, altså 2000 SEK per måned, for kun 40 ture, mod mine 1775 for alle de afgange jeg ønsker indenfor kortets gyldighedsperiode? :) Den sidste kommentar "ikke 'betaler for transport mens man rejser'." forstår jeg ikke. Jeg rejser ca. en uge om måneden, hvis jeg købet et månedskort med DSBlast ligger kortet i lommen uden at blive anvendt. Jeg arbejder indimellem hjemmefra, der er historien den samme. Også hvis jeg indimellem tager motorcyklen......jeg sparer mange pengehver måned ved at tage bussen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 Har aldrig prøvet bus 999 men netop kigget på deres køreplan: Mobilia-Hovedbanen 45 min. Toget tager 25. Selv med den omtalte forsinkelse er toget hurtigere, oftere, senere afgange. Desuden gad jeg virkelig ikke sidde i bus ind gennem København. Lyder som et mareridt i mine ører. Sidste uge have jeg 5 arbejdsdage og samtlige 10 afgange jeg benyttede var til tiden (max +2 min), så det er ikke ALTID man er forsinket med toget. Skånetrafikens månedskort gælder 30 dage mens på DSBs kan der købes ekstra dage hvilket er fedt hvis det skal tilpasses ferie eller andet. Fordelen ved Skånetrafikens kort fremfort DSBs er så at det er upersonligt - derfor kan man låne det ud eller sælge det hvis der er dage tilbage man ikke selv skal bruge. Min historie at jeg går i 10min for at komme til bussen, forresten dejligt at røre sig lidt om morgenen. Skal jeg med toget skal jeg først med en bybus, som ofte også er forsinket, efter 12 måneder med Skånetrafiken var jeg træt af at bruge 1,5 time for at komme hjem fra Hovedbanegården, det skulle efter tidsplanen kunnne gøres på 58min med Skånetrafiken, men det oplevede jeg ikke een gang!!! Bussen bruger 40min fra Stadiongatan til Hovedbanegården, indimellem 45min. Bussen kører i "busbanerne" i KBH hvor det er muligt, men det sker da at den holder 3-4min, men jeg griner hele vejen når jeg i chaufførens radio hører at DSBlast igen er 20-30min forsinket pga. et tog der holder i Nivå. :th2: De sidste 6 måneder har jeg været ude for at skulle tage toget 4-5 gange, HVER gang har det været forsinket 20-30min, en gang missede jeg et fly da toget var 35min forsinket, jeg vender ALDRIG tilbage til toget. Hvis bussen stopper begynder jeg at køre over broen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites