Jump to content
sup3rior

Appliance router med lidt speciel funktionalitet...

Recommended Posts

Nogen her som kender til en appliance boks som kan følgende: - Router - NAT - VPN - DHCP med mulighed for at sætte scope options og vendor class options som defineret i RFC standard 2132 Helst gerne fra en af de større vel-renomerede producenter (HP, 3Com eller lign.), bare det ikke er Cisco :sick: Producenten må ligeledes gerne have et "komplet" netværkslineup med switche, firewalls osv...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

God router til billig penge

Nogen her som kender til en appliance boks som kan følgende: - Router - NAT - VPN - DHCP med mulighed for at sætte scope options og vendor class options som defineret i RFC standard 2132 Helst gerne fra en af de større vel-renomerede producenter (HP, 3Com eller lign.), bare det ikke er Cisco :sick: Producenten må ligeledes gerne have et "komplet" netværkslineup med switche, firewalls osv...
er der begrænsning hvor meget sådan en router må koste ? skal det være en rack løsning? skal den have IPSec VPN indbygget ell VPN Passthrough ? skal routeren også være trådløs ? hvis den skal være billig, ikke rack og være wired, så muligheden kunne være: Linksys RSV4000 er billig hjemme og mindre kontor løsning. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
er der begrænsning hvor meget sådan en router må koste ? skal det være en rack løsning? skal den have IPSec VPN indbygget ell VPN Passthrough ? skal routeren også være trådløs ? hvis den skal være billig, ikke rack og være wired, så muligheden kunne være: Linksys RSV4000 er billig hjemme og mindre kontor løsning. :th2:
Principielt set nej, så er der ikke noget loft... Ikke dermed sagt at det dermed skal være den dyreste af dem alle... Rack er ikke en nødvendighed, VPN skal være IPSec og nej der skal ikke være trådløs i den... Den Linksys du linker til synes jeg ikke jeg kan finde noget omkring DHCP vendor class options på, men det kan være jeg trænger til briller...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En del af Linksys' produkter kan jo flashes med tredjeparts firmware, og dermed få voldsomt udvidet funktionalitet. Bl.a. DD-WRT er populær. Jeg har dog ikke læst i bund efter dine funktionelle ønsker. Men det skulle undre mig, hvis det ikke var en mulighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En del af Linksys' produkter kan jo flashes med tredjeparts firmware' date=' og dermed få voldsomt udvidet funktionalitet. Bl.a. DD-WRT er populær. Jeg har dog ikke læst i bund efter dine funktionelle ønsker. Men det skulle undre mig, hvis det ikke var en mulighed.
Jeg kan desværre ikke forsvare at brude tredjeparts ikke-understøttet firmware på sådanne bokse i et produktionsmiljø... Boksen skal kunne det fra producenten...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan desværre ikke forsvare at brude tredjeparts ikke-understøttet firmware på sådanne bokse i et produktionsmiljø... Boksen skal kunne det fra producenten...
Noteret. Omend DD-WRT har været i spil i en del år, og er fuldt ud accepteret som super-stabil kode. Ville et test-setup over 14 dage ikke kunne overbevise chef-bananen, mon? :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Noteret. Omend DD-WRT har været i spil i en del år' date=' og er fuldt ud accepteret som super-stabil kode. Ville et test-setup over 14 dage ikke kunne overbevise chef-bananen, mon? :rolleyes:[/quote'] Chef-bananen er mig selv ;) Og grunden til jeg ikke vil have det på sådan en måde er at jeg har intet sted at henvende mig hvis der skulle være problemer med skidtet... Producenten vil skyde skylden på firmwaren (som ikke er deres eget) og firmwaren vedligeholdes som et open-source projekt så ingen at hænge op på noget der...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chef-bananen er mig selv ;) Og grunden til jeg ikke vil have det på sådan en måde er at jeg har intet sted at henvende mig hvis der skulle være problemer med skidtet... Producenten vil skyde skylden på firmwaren (som ikke er deres eget) og firmwaren vedligeholdes som et open-source projekt så ingen at hænge op på noget der...
Fair nok. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites