sup3rior 22 Anmeld indhold Skrevet August 31, 2009 Nogen her som kender til en appliance boks som kan følgende: - Router - NAT - VPN - DHCP med mulighed for at sætte scope options og vendor class options som defineret i RFC standard 2132 Helst gerne fra en af de større vel-renomerede producenter (HP, 3Com eller lign.), bare det ikke er Cisco Producenten må ligeledes gerne have et "komplet" netværkslineup med switche, firewalls osv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
webodin 10 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2009 God router til billig penge Nogen her som kender til en appliance boks som kan følgende: - Router - NAT - VPN - DHCP med mulighed for at sætte scope options og vendor class options som defineret i RFC standard 2132 Helst gerne fra en af de større vel-renomerede producenter (HP, 3Com eller lign.), bare det ikke er Cisco Producenten må ligeledes gerne have et "komplet" netværkslineup med switche, firewalls osv... er der begrænsning hvor meget sådan en router må koste ? skal det være en rack løsning? skal den have IPSec VPN indbygget ell VPN Passthrough ? skal routeren også være trådløs ? hvis den skal være billig, ikke rack og være wired, så muligheden kunne være: Linksys RSV4000 er billig hjemme og mindre kontor løsning. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2009 er der begrænsning hvor meget sådan en router må koste ? skal det være en rack løsning? skal den have IPSec VPN indbygget ell VPN Passthrough ? skal routeren også være trådløs ? hvis den skal være billig, ikke rack og være wired, så muligheden kunne være: Linksys RSV4000 er billig hjemme og mindre kontor løsning. :th2: Principielt set nej, så er der ikke noget loft... Ikke dermed sagt at det dermed skal være den dyreste af dem alle... Rack er ikke en nødvendighed, VPN skal være IPSec og nej der skal ikke være trådløs i den... Den Linksys du linker til synes jeg ikke jeg kan finde noget omkring DHCP vendor class options på, men det kan være jeg trænger til briller... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2009 En del af Linksys' produkter kan jo flashes med tredjeparts firmware, og dermed få voldsomt udvidet funktionalitet. Bl.a. DD-WRT er populær. Jeg har dog ikke læst i bund efter dine funktionelle ønsker. Men det skulle undre mig, hvis det ikke var en mulighed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2009 En del af Linksys' produkter kan jo flashes med tredjeparts firmware' date=' og dermed få voldsomt udvidet funktionalitet. Bl.a. DD-WRT er populær. Jeg har dog ikke læst i bund efter dine funktionelle ønsker. Men det skulle undre mig, hvis det ikke var en mulighed. Jeg kan desværre ikke forsvare at brude tredjeparts ikke-understøttet firmware på sådanne bokse i et produktionsmiljø... Boksen skal kunne det fra producenten... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2009 Jeg kan desværre ikke forsvare at brude tredjeparts ikke-understøttet firmware på sådanne bokse i et produktionsmiljø... Boksen skal kunne det fra producenten...Noteret. Omend DD-WRT har været i spil i en del år, og er fuldt ud accepteret som super-stabil kode. Ville et test-setup over 14 dage ikke kunne overbevise chef-bananen, mon? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2009 Noteret. Omend DD-WRT har været i spil i en del år' date=' og er fuldt ud accepteret som super-stabil kode. Ville et test-setup over 14 dage ikke kunne overbevise chef-bananen, mon? [/quote'] Chef-bananen er mig selv ;) Og grunden til jeg ikke vil have det på sådan en måde er at jeg har intet sted at henvende mig hvis der skulle være problemer med skidtet... Producenten vil skyde skylden på firmwaren (som ikke er deres eget) og firmwaren vedligeholdes som et open-source projekt så ingen at hænge op på noget der... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2009 Chef-bananen er mig selv ;) Og grunden til jeg ikke vil have det på sådan en måde er at jeg har intet sted at henvende mig hvis der skulle være problemer med skidtet... Producenten vil skyde skylden på firmwaren (som ikke er deres eget) og firmwaren vedligeholdes som et open-source projekt så ingen at hænge op på noget der...Fair nok. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites