thenicegirl 10 Anmeld indhold Skrevet August 28, 2009 Hej alle :) Jeg prøver at gøre det kort (selv om det absolut IKKE er én af mine evner *S*). Jeg skal finde en ny læge, og jeg er krævende, hvad gælder lige dette emne ;) Han/hun skal være både dygtig, empatisk (forstående), men også gerne ligge i nærheden af en af de lidt større stationer i centrum af København - Hovedbanen, Nørreport, evt. Nogen, der kan hjælpe? På forhånd tak. With love, me. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2009 Okay, prøver igen - nogen, der kan hjælpe mig? ;) - Me. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2009 Du kan stort set komme til hvert et hjørne af Storkøbenhavn på 15-20 minutter med offentlige transportmidler og måske endnu hurtigere på cykel eller i taxi, så det er vel ikke et ultimativt krav at lægen skal bo tæt på en stor station.... Apropos læger, er der så nogen der ved om det skal være en dansk læge der henviser en til eksempelvis en kiropraktor eller fysioterapeut, for at ens danske private sundhedsforsikring dækker udgiften, eller om det er ok at henvisningen kommer fra en svensk læge - nogle erfaringer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2009 Krævende! :) Du kan stort set komme til hvert et hjørne af Storkøbenhavn på 15-20 minutter med offentlige transportmidler og måske endnu hurtigere på cykel eller i taxi' date=' så det er vel ikke et ultimativt krav at lægen skal bo tæt på en stor station....[/quote'] Som jeg skrev, så er jeg krævende mht. dette. Med den måde, Øresundstogene kører på, har jeg BITTER erfaring med at være gået glip af lægetider pga. et skift fra ét offentligt transportmiddel til et andet. Studerer, så taxi er en nitte, og mulighed for cykel derinde er heller ikke en mulighed. Så for at præcisere: Jo, det er et ultimativt krav fra min side, at lægepraxisen ligger tæt på en stor station.Men lige så vigtigt er det, at kravene om empati og dygtighed fra lægens side også opfyldes. - Me. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hoffensetz 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2009 http://www.torvegadedoktor.dk/ Ligger lige overfor metro'en på chr. havn, jeg er fuldt tilfreds med Morten. Sympatisk "ung" mand. Han er ikke en gammel krakiler der sidder og skriver to-finger-skrift på pc'en mens man forsøger at forklare noget (som min forrige læge var). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2009 Empatisk? jeg er fuldt tilfreds med Morten. Sympatisk "ung" mand. Han er ikke en gammel krakiler der sidder og skriver to-finger-skrift på pc'en mens man forsøger at forklare noget (som min forrige læge var). Og han er empatisk? Dygtig? Hvis man sammenligner med old-school læger, som ikke kan finde ud af EDB, så er der mange, du ville synes var gode. Min nuværende læge kan også taste rimelig hurtigt på sin computer, og også "lytte" samtidig, men han er ikke god. Du kan mærke, jeg er krævende, men det advarede jeg om, at jeg var, inden for dette emne ;) - Me. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2009 Ingen mennesker, der kan hjælpe her? Eller findes der slet ingen gode læger længere? ;) - Me. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Søssan 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2009 http://www.xn--amagerlgerne-ddb.dk/ God læger begge to. Lytter og giver relevant info... Og vigtigst af alt - de lytter rent faktisk til hvad man siger. Ligger lige ved Amagerbro Metro. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2009 er du sikker på at det er en læge du søger??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2009 Sikker. er du sikker på at det er en læge du søger??? Hvad mener du? Og ja, er sikker. God læger begge to. Lytter og giver relevant info... Og vigtigst af alt - de lytter rent faktisk til hvad man siger. Ligger lige ved Amagerbro Metro. Det dur desværre ikke med en læge ved en Metro - vedkommende skal ligge ved en stor station. Nørreport eller Hovedbanen. Har simpelthen været ude for for mange gange at gå glip af en lægetid og skulle vente fem uger på den næste pga. et skift mellem Øresundstoget og et anden offentligt transportmiddel. Nægter at tage toget tyve minutter før for at kunne nå til ALLE mine aftaler :( Det er nok, jeg gør det med min undervisning på Uni og mit arbejde. Orker det ikke også med alt i fritiden. Men tusind tak for dit input. Kan være, jeg prøver dem, hvis alt andet slår fejl ;) - Me. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Molash 10 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2009 Du kan stort set komme til hvert et hjørne af Storkøbenhavn på 15-20 minutter med offentlige transportmidler og måske endnu hurtigere på cykel eller i taxi, så det er vel ikke et ultimativt krav at lægen skal bo tæt på en stor station.... Apropos læger, er der så nogen der ved om det skal være en dansk læge der henviser en til eksempelvis en kiropraktor eller fysioterapeut, for at ens danske private sundhedsforsikring dækker udgiften, eller om det er ok at henvisningen kommer fra en svensk læge - nogle erfaringer? Man bruger ikke henvisning til en kiropraktor, så hvis dit forsikringsselskab ikke kræver, at dine behandlinger skal foregå på én bestemt klinik, kan du bare ringe direkte til kiropraktoren og bestille tid. Men husk : ring til forsikringsselskabet først og få "tilladelse" til at starte behandlingerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2009 Man bruger ikke henvisning til en kiropraktor' date=' så hvis dit forsikringsselskab ikke kræver, at dine behandlinger skal foregå på én bestemt klinik, kan du bare ringe direkte til kiropraktoren og bestille tid. Men husk : ring til forsikringsselskabet først og få "tilladelse" til at starte behandlingerne.[/quote'] Tak for svar Molash - det prøver jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2009 Uhm, læge i centrum af København? ?? Ikke flere relevante bud på MIT problem, ikke EBL's? :) Btw, what the f*** are you laughing at? :D - Me. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2009 Jeg tror det er meget subjektivt, den læge jeg har vil nok ikke falde i god jord hos andre osv. Hvis jeg var dig, ville jeg benytte: https://www.sundhed.dk/Applikation.aspx?id=111.1 Der kan du så vælge hvor langt væk de skal ligge fra en selvvalgt station og du kan så høre på en specefik læge istedet.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2009 Hvis jeg var dig, ville jeg benytte: https://www.sundhed.dk/Applikation.aspx?id=111.1 Der kan du så vælge hvor langt væk de skal ligge fra en selvvalgt station og du kan så høre på en specefik læge istedet.... Det er meget smart, men da man er tvunget til at indtaste postnummer i søgefuntionen, så det er faktisk smartere bare at søge på "læge" i Googlemaps. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2009 Hvis jeg var dig' date=' ville jeg benytte: [url']https://www.sundhed.dk/Applikation.aspx?id=111.1 Der kan du så vælge hvor langt væk de skal ligge fra en selvvalgt station og du kan så høre på en specefik læge istedet.... Tusind tak, Menace. Lige sådan en side, jeg manglede. Tak! Pøver også din metode, EBL, så også tak til dig. - L. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites