Jump to content
cd75

Kan man skrive et barn op til en skole, når man har adresse i dk?

Recommended Posts

Jeg skal flytte til SE til næste sommer. Vi bor pt i dk, og har derfor adresse i dk. Min ældste søn har brug for en särskola (grundet handicap) og de fordeler pladser - så vidt jeg har fået af vide her i dk - allerede omkring juletid. Er der nogen af jer, der ved om man kan skrive et barn op til sådan en skole (eller nogen anden skole for den sags skyld), mens man har adresse i dk? Vi er jo nødt til at have adresse i dk indtil vi flytter. Puh, der er mange ting at forholde sig til, når man skal rykke land. Tak for hjælpen CD75

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skole Först og fremmest må du jo vide hvilken skole dit barn skal gå på. Det er ikke sådan at der ikke er pladser på särskolerne herovre. Alt kommer jo også an på hvilken kommune i skal bo i. Jeg kan forestille mig at de gerne vil have en slags udredning så din sön komemr på den rigtige skole. Så alt komer an på hvilken handicap det er.

Jeg skal flytte til SE til næste sommer. Vi bor pt i dk, og har derfor adresse i dk. Min ældste søn har brug for en särskola (grundet handicap) og de fordeler pladser - så vidt jeg har fået af vide her i dk - allerede omkring juletid. Er der nogen af jer, der ved om man kan skrive et barn op til sådan en skole (eller nogen anden skole for den sags skyld), mens man har adresse i dk? Vi er jo nødt til at have adresse i dk indtil vi flytter. Puh, der er mange ting at forholde sig til, når man skal rykke land. Tak for hjælpen CD75

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er selvfølgelig rigtigt - er vant til det usandsynligt dårlige system i Danmark og den kamp man skal kæmpe hver eneste gang. Han har ADHD og Asperger, og al udredning er lavet. Vi har forsøgt med støtte i alm folkeskole, men det endte galt, og derfor har han de sidste 2 år gået i en dagbehandlingsskole med speciale i de diagnoser. (Särskole er det jeg kan komme på ligger tættest på denne løsning??). Vi skal flytte til en kommune i Småland - Tranås. Det er selvfølgelig ikke i Øresundsregionen, men går ud fra reglerne er de samme ;) :) cd75

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Barnhabiliteringen Din söns diagnoser hörer under barnhabiliteringen og LLS. Det er meget svärt at forklare. Systemet er MEGET bedre herovre. Det eneste punkt det er dårligere på er betaling. Man har ikke tabt arbejdsfortjeneste herovre, men vårdbidrag. Jeg vil gerne forklare dig systemet. Men det er lettest over telefon. Hvis du er intesseret så send en pm med et fast nr så skal jeg ringe dig op. Det bliver billigst, med mindre du har en 3 telefon. Jeg har selv en sön med Asperger og har arbejdet i et par år i DK. Er nu tilbage i Sverige så jeg kender systemet fra begge sider og kan derfor fortälle dig om forskellene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites