Jump to content
Lindedk

Veksle fra DKK til SEK nu eller vente??

Recommended Posts

Hej! Jeg sidder i den situation at jeg har en del penge i danske jeg går og overvejer om jeg bør veksle til svenske. Men jeg er pt afventende på hvad der sker med kursen - Syntes det er lidt svært da den svenske krone ser ud pt til at blive stærkere og stærkere end den danske. Er der nogen som har nogen ide om hvad der vil ske i det næste halvår med kursen dansk kontra svensk...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvilket svar du får, fra mere eller mindre selvbestaltede økonomiske orakler herinde, så vil svaret være et gæt. Hvis jeg var dig ville jeg veksle penge når du skal bruge dem, og så lade være med at spekulere mere over det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Homer har jo ret i at alle bud på hvad valutakursen vil blive i fremtiden kun kan være gæt. Det kan være mere eller mindre velkvalificerede gæt, men stadigvæk gæt. Hvis jeg kendte kursen om en måned helt præcist, så skulle jeg ud og handle for et par milliarder. Det gør jeg dog ikke, så jeg undlader. Jeg tror på, at kursen ved udgangen af oktober er lavere end nu - men jeg ved det ikke. Normalt er et sådan skud 50/50 - denne gang vil jeg dog tillade mig at mene at det er 60/40. Uanset hvad sandsynlighederne er, kan det dog ikke eftervises om jeg havde ret eller uret - hvilket er det gode ved at spå om sandsynligheder :laugh:.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Normalt er et sådan skud 50/50 - denne gang vil jeg dog tillade mig at mene at det er 60/40. Uanset hvad sandsynlighederne er' date=' kan det dog ikke eftervises om jeg havde ret eller uret - hvilket er det gode ved at spå om sandsynligheder :laugh:.[/quote'] Njarh, der er vel også en vis sandsynlighed for at kursen er den samme - så måske "normalt" 48-2-48 :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville vente..... Der kommer et ordentligt hak i forbindelse med Baltikum. Og det gør at den svenske krone kommer ned i 0,5.... Det er mit bud.
Jeg er lidt nysgerrig over hvor dit indspark kommer fra. Er det noget du bare personligt gætter på, eller kan du henvise til kilder der støtter dit bud?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De 0,5 tror jeg nu ikke helt på. Det er et fald på ca. 32% fra den nuværende kurs på 0,735 Det kræver vist at der kommer ny og ret voldsom panik på aktiemarkederne OG at Baltikum må opgive fastkurspolitiken nogenlunde samtidigt med. Og den vil i så fald ikke bliver dernede i alt for lang tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej! Jeg sidder i den situation at jeg har en del penge i danske jeg går og overvejer om jeg bør veksle til svenske. Men jeg er pt afventende på hvad der sker med kursen - Syntes det er lidt svært da den svenske krone ser ud pt til at blive stærkere og stærkere end den danske. Er der nogen som har nogen ide om hvad der vil ske i det næste halvår med kursen dansk kontra svensk...
Selvom jeg på kort sigt er lidt pessimstisk omkring den svenske krone og hele aktiemarkedet så er der jo stadig stor sandsynlighed for at jeg tager fejl. Så hvis du har noget bestemt du gerne vil købe i svenske kroner så er det sikreste at veksle nu, så du ved hvor mange svenske kroner du har. Især hvis du fx. ikke kan tåle at kursen skulle kravle op til 0.8 igen, hvor den jo var før krisen slog igennem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen nye bud på vekselkursen? Det ser jo unægtelig ud som om SEK kun kender en vej i øjeblikket, og det er opad. Jeg er en kende interesseret, da der er en chance for, at jeg inden for overskuelig tid skal overføre et betragteligt beløb til at understøtte min uhæmmede købelyst i det svenske:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites