Jump to content
Skimmelsvamp hader

Skimmelsvamp og fugtskader

Recommended Posts

Citat "det förste der sprang mig i öjnene er du siger du har haft en kloakskade... på din side er der et billede af en kloakrist hvor det ryger op af med teksten : "her kommer der rög op af kloakken hvis kloakken var tät ville der ikke komme rög op her" Jeg tror måske, du har læst billedteksten som en vis mand læser biblen:D Ordret kopieret af teksten for nævnte billede: Røgtest i brønd udenfor, der væltede røg op alle steder. Inde i stuen, ude i toiletterne og i bryggers (billedet). Er der lækager, kommer der røg ind. Er kloakerne tætte nok - ingen røg
haha ja det er jo så beviset på at din side er rodet og usammenhängende .. ikke engang du selv kan hitte rundt i den helt ordret står der "Her kommer der så røg op ad kloak i bryggerset ved røg-testen. Er kloaken tæt, må der ikke komme røg op!" copy pastet fra din egen lille Artoprofiltalebobbel... udover det .. det du siger gir ingen mening .. VANDSPEJL!!! ?? i en kloak? der skal helst ikke stå så meget vand i din kloak at der er et direkte vandspejl.. hvis du mener det vand der står i en evt vandlås så vil der selvfölgeligt bryde rög herigennem når det er sat under tryk... nöjagtig som når du slår en prut i badekaret... så at du bruger ordet vandspejl i sammenhäng med din kloaks täthed... tja... :rolleye::rolleye: der vil sjovt nok også komme vand ud af dine tätte vandrör hvis du åbner for hanen .. når man trykpröver feks kloakker skal alle brönde väre tilstoppet ellers vil der logiskt nok komme rög op ad disse det er sjovt nok helt omvendt af hvad du skriver ... hvis en kloak er utät under trykprövning vil der IKKE komme rög op af toiletter og vandlåse netop fordi at så fiser det ud gennem evt utätheder få styr på fakta ellers kan forsikringsselskabet selvfölgeligt ikke tage dig seriöst du er ufatteligt svär at tage seriös når halvdelen af det du skriver her OG på din side absolut ingen mening giver .. ikke mindst din påstand om at skimmelsvamp har forårsaget parkinsson og han er 100% helbredt efter at väre flyttet .. så er han den förste og eneste i verden nogensinde der er helbredt for parkinsson og sikkert også den förste og eneste som har fået det af skimmelsvamp og nu var det pludseligt kun "noget der lignede parkinsson" og hvad har store sår på kroppen at göre med parkinsson ... som jeg opfatter dine argumenter og dokumentation kan jeg godt forstå at forsikringsselskabet er usamarbejdsvillige... din hjemmeside får mig til at tänke på hende her

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi prøver en gang til

haha ja det er jo så beviset på at din side er rodet og usammenhängende .. ikke engang du selv kan hitte rundt i den helt ordret står der "Her kommer der så røg op ad kloak i bryggerset ved røg-testen. Er kloaken tæt' date= må der ikke komme røg op!" copy pastet fra din egen lille Artoprofiltalebobbel...
Kloakken er netop ikke tæt - det er derfor der kommer røg op. Vandspejl - vandlås - who cares - du forstod jo fint, hvad jeg mente - og jeg er ikke kloakmester. Danmark er jo et dejligt land - der er ytringsfrihed, og du har netop fået luftet din :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kloakken er netop ikke tæt - det er derfor der kommer røg op. Vandspejl - vandlås - who cares - du forstod jo fint, hvad jeg mente - og jeg er ikke kloakmester. Danmark er jo et dejligt land - der er ytringsfrihed, og du har netop fået luftet din :th2:
NEJ der kommer rög op af gulvbrönde og toiletter fordi din kloak ER tät havde den väret utät havde trykket feset ud andre steder end gulvbrönde og toiletter.... havde din kloak väret utät havde der ikke kunnet opbygges tryk til at bryde igennem vandet i vandlåsen... det er så logiskt at selv en der ikke ved hvad en vandlås er burde fatte det og var det mig der ikke engang kunne kende forskel på et vandspejl og en vandlås.. så havde jeg droppet at lave en side hvor jeg prövede at skrive en masse teknisk vrövl din side er på ingen måde en hjälp til andre ... blot et stort forvirringsmoment... og undskyld jeg siger det .. har man i 3 år ligget i bövl med et forsikringsselskab uden at hive dem i retten så er man sgu selv ude om at det träkker i langdrag .... og at dömme efter billederne på din side har det svamp og fugt fået lidt for lang line för du har taget fat i problemet ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste gang for arveprins knud

NEJ der kommer rög op af gulvbrönde og toiletter fordi din kloak ER tät havde den väret utät havde trykket feset ud andre steder end gulvbrönde og toiletter....
For allersidste gang: "Røgtest i brønd udenfor, der væltede røg op alle steder. Inde i stuen, ude i toiletterne og i bryggers (billedet). Er der lækager, kommer der røg ind. Er kloakerne tætte nok - ingen røg" Der kom ingen røg op af brønden - det hele røg igennem huset. Skønt for dig at du ved bedre end både kloakmestrene, geoteknisk hold og ingeniørerne. Så ved du da, hvor din arbejdskarriere ligger:) Og lige som afsluttende bemærkning angående det tidsmæssige aspekt i sagen, så er det Købstædernes Forsikring, der har forhalet og forhalet sagen med at erklære syn og skøn i sagen - der var et ½ års ventetid på det første syn og skøn og yderligere 3 måneders svar og derefter endnu en omgang venten på det næste syn og skøn. Og så er der jo lige det med Forsikringsselskaber, at kan de forhale en sag så meget, at du bliver knækket af det, så er det jo en stor sejr for dem. Du er blot en af de heldige uvidende omkring, hvordan forsikringsselskaber virkelig opfører sig, når de er storslemme - og jeg håber for din skyld, at du forbliver i den saglige tro :) Godnat herfra

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For allersidste gang: "Røgtest i brønd udenfor, der væltede røg op alle steder. Inde i stuen, ude i toiletterne og i bryggers (billedet). Er der lækager, kommer der røg ind. Er kloakerne tætte nok - ingen røg" Der kom ingen røg op af brønden - det hele røg igennem huset. Skønt for dig at du ved bedre end både kloakmestrene, geoteknisk hold og ingeniørerne. Så ved du da, hvor din arbejdskarriere ligger:)
for allersidste gang KIG PÅ DIN EGEN SIDE der står det jeg pastede .. intet andet står der om det billede... og JO DER KOMMER JO NETOP RÖG OP AF GULVBRÖNDEN PÅ DET BILLEDE.... og NEJ din kloak er ikke utät fordi der kommer rög op af gulvbrönden .. tvärtimod .. men medmindre du har aflöb i stuen tror jeg simpelthen ikke på at der er kommet rög op i stuen.. hvis rögen skulle bryde igennem jord, beton og gulve så ville hullet väre så stort i alle 4 nävnte dele at det ALDRIG ville kunne danne tryk nok til at komme op igennem en vandlås... og hvis dette virkeligt var tilfäldet burde du nok ha dokumeteret DET med et billed eog ikke et sted hvor der rent faktisk SKAL komme rög op... måske bare mig der er sär... tror du har pyntet lige lovligt meget og udtaler dig om ting du ikke ved noget om og ikke forstår .. det er simpel logik selv for folk som intet ved om kloakker... og come on.. "DIS stjal mine designermöbler" så eksisterer det firma vel ikke mere så er de vel dömt af politiet for tyveri .. eller har den sag heller ikke nået retten endnu? du må meget undskylde .. men jeg kan slet ikke tage dette seriöst ... og misforstå mig ret .. det er ikke din forsikringssag jeg ikke kan tage seriöst for du har jo helt sikkert fugtskader o . lign. og er det däkket af din forsikring skal de selvfölgeligt punge ud .. men din side og din håndtering af sagen og omgang mned dokumentation er helt hen i vejret og mest af alt bare kilde til et stort grin.. ikke oplysende på nogen måde og bare så du selv kan fölge med i hvad der sker på din side så er det denne billedkommentar jeg henviser til... hDb34031.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
f "DIS stjal mine designermöbler" så eksisterer det firma vel ikke mere så er de vel dömt af politiet for tyveri .. eller har den sag heller ikke nået retten endnu?
DIS er gået konkurs pga. alle de sager, som der er mod dem. Og det er en eksisterende retssag, som har taget 1½ år indtil videre i retssystemet. Godnat søde og sov godt, du trænger vist til en god nats søvn:p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DIS er gået konkurs pga. alle de sager, som der er mod dem. Og det er en eksisterende retssag, som har taget 1½ år indtil videre i retssystemet. Godnat søde og sov godt, du trænger vist til en god nats søvn:p
hvis de er gået konkurs er retssagen jo slut... eftersom at der ik er et firma at føre retssag mod mere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske du skulle overveje at læse alle de juridiske dokumenter, før du så skråsikkert udtaler dig om noget, som du tydeligvis ikke ved så meget om, medmindre du selvfølgelig udover at være kloak-mester, geoteknisk sagkyndig, ingeniør med speciale i bygninger og skimmelsvamp nu også er juridisk ekspert:rolleyes: http://www.skimmel-svamp.dk/18865112

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Michael K's billede viser en rist hvor der kommer røg op. Hvordan kan det være tegn på en fejl? Når man røgtester en kloak, sker det med et tryk der er lidt større end atmosfærisk tryk - lige nok til at røgen slipper ud igennem lækager, men ikke nok til at blæse igennem en fyldt vandlås. Hvorfor ryger det så op af risten på billedet? Svaret kan kun være at vandlåsen ikke er fyldt. Man kan se på billedet at der er vand omkring vandlåsen. Det kunne være kloakmesteren der har forsøgt at fylde vandlåsen. Dog slipper der stadig røg ud, så det kan være tegn på en lækage i vandlåsen. Michael K ønskes også en god nattesøvn herfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael K's billede viser en rist hvor der kommer røg op. Hvordan kan det være tegn på en fejl? Hvorfor ryger det så op af risten på billedet? Svaret kan kun være at vandlåsen ikke er fyldt. Man kan se på billedet at der er vand omkring vandlåsen. Det kunne være kloakmesteren der har forsøgt at fylde vandlåsen. Dog slipper der stadig røg ud, så det kan være tegn på en lækage i vandlåsen.
Det viste sig at være varmeveksleren, der også var utæt, som stod og smed vand hele tiden - samtidig med at der også var et fjernvarmerør nedenunder betonen på nøjagtigt samme sted, som også var utæt. Den geotekniske rapport kan nærlæses her http://www.skimmel-svamp.dk/18865112 Betonen er konstateret våd - endda lige meget både oppe fra og nedefra. Er udmålt i meget avancerede apparater og tørreovne osv.... Vandindtrængen ovenfra pga. de mange tusinde liter varmt vand fra fjernvarmen, og vandindtrængen nedenfra pga. defekte kloakrør under huset (samtlige 40 meter er blevet foret) og tilsyneladende også nu manglende korrekt kapilær....... Stort set alt, hvad der kunne være utæt, har været det :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael K's billede viser en rist hvor der kommer røg op. Hvordan kan det være tegn på en fejl? Når man røgtester en kloak, sker det med et tryk der er lidt større end atmosfærisk tryk - lige nok til at røgen slipper ud igennem lækager, men ikke nok til at blæse igennem en fyldt vandlås. Hvorfor ryger det så op af risten på billedet? Svaret kan kun være at vandlåsen ikke er fyldt. Man kan se på billedet at der er vand omkring vandlåsen. Det kunne være kloakmesteren der har forsøgt at fylde vandlåsen. Dog slipper der stadig røg ud, så det kan være tegn på en lækage i vandlåsen. Michael K ønskes også en god nattesøvn herfra.
æhm .. elektriske trykprøvepumper til kloakker kører med tryk helt op til 50 bar .... det må siges at være en del over atmosfærisk tryk hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
æhm .. elektriske trykprøvepumper til kloakker kører med tryk helt op til 50 bar .... det må siges at være en del over atmosfærisk tryk hehe
Så må selv den bedste vandlås give fortabt! Men jeg gad nu godt se en kloakmester sætte 25 gange trykket i et bildæk til en kloak. Det må være en fascinerende begivenhed. Tilgengæld kan jeg godt forestille mig en VVS'er der sætter et par bar til sine vandrør for at trykprøve dem. Men din nye oplysning får mig til at anskue dit billede på en ny måde. Vandet omkring risten skyldes at vandlåsen er blevet komplet blæst igennem af et masivt 50 bars tryk. Det undrer dog at røgen kommer stille op og at risten ikke er fløjet op i loftet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så må selv den bedste vandlås give fortabt! Men jeg gad nu godt se en kloakmester sætte 25 gange trykket i et bildæk til en kloak. Det må være en fascinerende begivenhed. Tilgengæld kan jeg godt forestille mig en VVS'er der sætter et par bar til sine vandrør for at trykprøve dem. Men din nye oplysning får mig til at anskue dit billede på en ny måde. Vandet omkring risten skyldes at vandlåsen er blevet komplet blæst igennem af et masivt 50 bars tryk. Det undrer dog at røgen kommer stille op og at risten ikke er fløjet op i loftet.
tja ikke desto mindre kærer de med det tryk... og du har tydeligtvis misforstået noget det er ikke mit billede .. det er trådstarters billede af sin egen gulvbrønd

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og du har tydeligtvis misforstået noget det er ikke mit billede .. det er trådstarters billede af sin egen gulvbrønd
Ja, ja det ved jeg godt, men jeg skriver "dit billede" i den forstand at du uploadede det. Forvirret? - overhovedet ikke :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites