Ann 10 Anmeld indhold Skrevet August 23, 2009 Hjælp! Jeg skal holde mit første krebsegilde som "nysvensker" og skal have både Danskere og Svenskere med til bords. Hvis I kender humlen, så søges alle tips. Serveres der kun krebs? Min svigerfar (svensk) nævnte at han foretrak rejerne (?). Er rejer altså også en normal del, skal de så være pil-selv, og er der andre slags fisk der skal på bordet? Jeg har set en reklame for "den rette ost til krebsegildet". Hvad bruger man osten til? Hvor mange krebs skal men regne med pr. person? Hvilket tilbehør server man til krebsen? Salat? Brød? Andet? Drikkes der kun øl og snaps, eller kan man også servere hvidvin? Er der en traditionel forret og dessert der hører til? Alle tips er meget, meget velkomne. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2009 Her er lidt hjælp: http://www.menyse.com/action/recipe?recipeid=12111&save=change&s=1&tof=t,t,t,t,t,t,t,t,t,t,t,t,t,t,t,t,f, Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 Fint tak. Kan så gætte mig frem til at man simpelthen spiser en ostemad sammen med krebsene. Gad vidst om det er for smagens skyld, eller som fyld. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 Hej Ann Vi har lige prøvet - det er godt. Ost og paj er som fyld. (For uerfarne danskere og svenskere tager det tid at få kødet ud af krebsene). Du skal regne med ca. 500 g pr. voksen krebsespiser. Du kan de fleste steder købe plastik hagesmække, noget min kone og jeg valgte fra. Det var en fejl - det sviner. God fornøjelse - det er godt. Med venlig hilsen Ole PS. Vi købte en svensk snapsesamling på 12 stk. miniflasker og blev rådet til en rigtig god tysk moselvin - en let halvtør (det er en rigtig god vin til sommer og krebs imo) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kiwi 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 "ostemad" vil jeg nu ikke kalde det. Man skærer f.eks. lagret Präst og andre oste i stænger og spiser med f.eks. 2 typer godt brød og salat. Der er ikke een traditionel forret da hver familie har sin tradition men vi spiser noglegange västerbottenspaj med laks og krebs som forret og det har jeg set andre steder også. En tør Risling passer godt til maden hvis man har gæster der ikke drikker øl og snaps. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 Og det kan klart anbefales at spise noget der lige fylder maven op INDEN man kaster sig alt for meget over snapsen og tror at krebsehalerne "nok skal fylde godt nok til at jeg ikke bliver svensker-stiv" .... :-D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 Og det kan klart anbefales at spise noget der lige fylder maven op INDEN man kaster sig alt for meget over snapsen og tror at krebsehalerne "nok skal fylde godt nok til at jeg ikke bliver svensker-stiv" .... :-D Det er jo netop derfor du har ost og brød på bordet også Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 Det er jo netop derfor du har ost og brød på bordet ogsåEr du TOSSET jeg ville blive stiv, hvis det var det eneste der også var! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 Många serverar nåt sött som dessert, en tårta ller så. Kan vara gott efter allt det salta. Köp rugbrød i Danmark, det passar utmärt till kräftor. Inte vitt bröd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 Er du TOSSET jeg ville blive stiv' date=' hvis det var det eneste der også var! [/quote']Du bliver jo pissestiv selvom der er disket op med det helt store jo Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2009 Er du TOSSET jeg ville blive stiv' date=' hvis det var det eneste der også var! [/quote'] Ja, det er noget farligt stads. Jeg røg i den i lørdags. Efter 10-12 krebs gider man bare ikke pille flere, og så slår øllet hårdt :-) Så sørg for noget groft brød, ost og måske en salat. Svensk Wikipedia har alle undskyldninger klar til dagen derpå. Det er underholdende læsning: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%A4ftskiva Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2009 Du bliver jo pissestiv selvom der er disket op med det helt store joEnkelte peaks på en ellers kølig tinde...ja, det ér sket at drikkemusklen har svigtet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites