Jump to content
Juff

Hot Hatch :-) der sker da noget!

Recommended Posts

Arial Atom?
Kan godt føles som en jetjager :) Er spændt på at høre, hvad det er for en bil.
Bilen er skam landet - men ikke lige noget jeg vil ud med offentligt :-) lidt for mange øjne og meninger på debatten :-) Og nej - men tror satme også en Atom er griner hehe

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
startprisen blir nok omkring 285-295k er mit gæt og med udstyr en 370.000 sek. QUOTE] Er det ikke en pris, der er lidt for tæt på GTI'en? Startprisen for en GTI uden extraudstyr er 260.000 SEK, så en startpris på 285-295.000 SEK vil tage en del af luften af GTI salget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er det ikke en pris' date=' der er lidt for tæt på GTI'en? Startprisen for en GTI uden extraudstyr er 260.000 SEK, så en startpris på 285-295.000 SEK vil tage en del af luften af GTI salget.[/quote'] Njoh, det kan der være noget om. Omvendt skal de også passe på ikke at komme for tæt på S3-prisen på 355k, og jeg kan ikke forestille mig, at R'eren bliver dyrere end R32'eren (som for VW var en meget dyr bil at producere). 310k er måske et godt bud. Vist i øvrigt det samme, som Focus RS'en går (gik - alle er solgte) for.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

2010 Golf R Den nye Golf R blev officielt annonceret på Frankfurt-messen i dag: ...powered by a 270hp turbocharged 2.0l four-cylinder... ...utilizes a newer version of the Haldex all-wheel-drive system that does not require slip to engage AWD... if the car is floored from a standing start, the electronics automatically assume that maximum torque is required and pre-engages the AWD system to maximize grip for the launch... Overall the new system is far more responsive and progressive in its behavior... ...larger sway bars front and rear, more aggressive shocks and springs that sit nearly an inch lower [than the GTI]... ...sprints from 0 to 100 km/h in 5.7 seconds [DSG 5.5 secs]... ...a 17-inch brake system is used with internally ventilated discs all around... ...ESP was also modified. It can be switched to a new Sport mode via the ESP button. During very fast and curve-filled drives – as on a circuit – the ESP system delays intervention, enabling even more responsive handling properties... ...optional DCC dynamic chassis control... driving modes (Sport, Normal, Comfort)... http://www.vwvortex.com/artman/publish/article_2660.shtml http://www.vwvortex.com/gallery/gallery2.php?mode=album&album=/Volkswagen/Golf%20-%20GTI%20-%20Rabbit/Golf%20VI/Golf%20R Køber med al sandsynlighed 1 stk næste sommer. :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Closely linked to the set-up used in Audi’s S3, the new four-wheel drive system is designed to react more quickly than the Haldex transmission from the previous-gen Golf R32, and up to 100 per cent of torque can be apportioned to the rear wheels. Four-wheel drive brings a weight penalty of around 80kg, but the latest R is still 35kg lighter than the R32, which used a 3.2-litre V6 and left many enthusiasts frustrated at its chassis dynamics.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den nye Golf R blev officielt annonceret på Frankfurt-messen i dag: ...powered by a 270hp turbocharged 2.0l four-cylinder... ...utilizes a newer version of the Haldex all-wheel-drive system that does not require slip to engage AWD... if the car is floored from a standing start, the electronics automatically assume that maximum torque is required and pre-engages the AWD system to maximize grip for the launch... Overall the new system is far more responsive and progressive in its behavior... ...larger sway bars front and rear, more aggressive shocks and springs that sit nearly an inch lower [than the GTI]... ...sprints from 0 to 100 km/h in 5.7 seconds [DSG 5.5 secs]... ...a 17-inch brake system is used with internally ventilated discs all around... ...ESP was also modified. It can be switched to a new Sport mode via the ESP button. During very fast and curve-filled drives – as on a circuit – the ESP system delays intervention, enabling even more responsive handling properties... ...optional DCC dynamic chassis control... driving modes (Sport, Normal, Comfort)... http://www.vwvortex.com/artman/publish/article_2660.shtml http://www.vwvortex.com/gallery/gallery2.php?mode=album&album=/Volkswagen/Golf%20-%20GTI%20-%20Rabbit/Golf%20VI/Golf%20R Køber med al sandsynlighed 1 stk næste sommer. :th2:
Den skal sq nok blive sjov :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lad være..... Det er en Golf. Tag ud og prøv den nye TT-RS og du gider ikke Golf.... Når du så ved at motoren kommer i en RS3'er, så kigger du aldrig efter Golf mere.

Den nye Golf R blev officielt annonceret på Frankfurt-messen i dag: ...powered by a 270hp turbocharged 2.0l four-cylinder... ...utilizes a newer version of the Haldex all-wheel-drive system that does not require slip to engage AWD... if the car is floored from a standing start, the electronics automatically assume that maximum torque is required and pre-engages the AWD system to maximize grip for the launch... Overall the new system is far more responsive and progressive in its behavior... ...larger sway bars front and rear, more aggressive shocks and springs that sit nearly an inch lower [than the GTI]... ...sprints from 0 to 100 km/h in 5.7 seconds [DSG 5.5 secs]... ...a 17-inch brake system is used with internally ventilated discs all around... ...ESP was also modified. It can be switched to a new Sport mode via the ESP button. During very fast and curve-filled drives – as on a circuit – the ESP system delays intervention, enabling even more responsive handling properties... ...optional DCC dynamic chassis control... driving modes (Sport, Normal, Comfort)... http://www.vwvortex.com/artman/publish/article_2660.shtml http://www.vwvortex.com/gallery/gallery2.php?mode=album&album=/Volkswagen/Golf%20-%20GTI%20-%20Rabbit/Golf%20VI/Golf%20R Køber med al sandsynlighed 1 stk næste sommer. :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lad være..... Det er en Golf. Tag ud og prøv den nye TT-RS og du gider ikke Golf.... Når du så ved at motoren kommer i en RS3'er, så kigger du aldrig efter Golf mere.
Det er muligt, men nu spiller økonomi jo altså også en rolle. :) Med en fabriksny Golf R, en fabriksny Octavia og en 2. hand sommer-cab løber vores bilpark op i over 600.000,- Det er mere end rigeligt, når vi samtidig også har vores 2-plans villa samt lysten til at rejse og ikke mindst ønsket om frit at kunne købe alskens nice-to-have luksusgoder, når lysten til dette byder sig. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Derudover kan man jo for relativt få midler hive en Golf R op på 320-340 hk, hvis det skulle blive "nødvendigt". :) Køregenskaberne kommer næppe til at fejle noget, forventer jeg, men det må komme an på en prøve, når VW Sverige engang får nogle demoer til landet. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...