Jump to content
Juff

Hot Hatch :-) der sker da noget!

Recommended Posts

Okay.. Jeg har nemlig lige fået en mail fra Vesta ang Nürburgringen: "Vår försäkring gäller ej när det gällertestning, träning, utbildning ellerdylikt som sker på banaeller inhägnat område.
Men som jeg forstår det, er Ringen at betragte som alm. offentligt betalingsvej (med mindre du deltager i "lukkede" arrangementer på dage, hvor der ikke er adgang for Hr. og Fru Jensen i deres autocamper).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vesta skriver igen: "Hej Jag har kollat det vidare med vår skadeschef.Men vi tar det inte eftersom vi klassar det som bankörning. Vänliga hälsningar Jane" Jeg vil bare køre touristenfahrt.. De nægter at dække.. Der røg den sommerferie : /

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.nuerburgring.de/fileadmin/2011/Allgemeines_Nuerburgring/Fahrordnung/in-2797_Fahrordnung_Touristen_GB.pdf Stik dem den dér og truslen om en advokat. Så skal de nok dække tingene.... Der står højt og tydeligt hvad det er og hvilke regler der gælder. Den officielle betegnelse for banen er "ensrettet tysk betalingsvej".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vesta skriver igen: "Hej Jag har kollat det vidare med vår skadeschef.Men vi tar det inte eftersom vi klassar det som bankörning. Vänliga hälsningar Jane" Jeg vil bare køre touristenfahrt.. De nægter at dække.. Der røg den sommerferie : /
Det kan de ikke som også Brian siger... Når der er TF dage dernede, så gælder den almindelige tyske færdselslov og vejen er klassificeret som betalingsvej... Så at de ikke vil det, svarer til de ikke vil dække når du kører på Øresundsbron fordi den også bliver brugt som racerbane visse dage :lol: Det danske forsikringsselskab Aros forsikring prøvede med samme logik at nægte et medlem erstatning, men tabte sagen i retten... Jeg har også diskuteret med et par selskaber herovre, som til sidst måtte erkende at de ikke kunne nægte dækning men har valgt IF da de upfront siger at det har de ingen problemer med. Så ved man i sidste ende at der nok ikke bliver noget bøvl skulle skaden ske... Så skriv du trygt til dit forsikringsselskab og gør dem opmærksom på ovenstående, og sig at det er ulovligt for dem at gøre...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Länsforsäkringer har nogle underlige tekstlinier omkring banekørsel. De dækker ikke decideret test og turneringskørsler på lukket bane, men de kan dække ifm. køretekniskekurser på en lukket bane. Dog vil de ikke bekræfte eller afkræfte om de dækker f.eks. på ringen. Der fik jeg svaret, at det tager de først stilling til når en aktuel sag lægger på bordet. Og beslutningen er sags-aktuelt. Troede faktisk at forsikringspolicer skulle vise klart hvem,hvad,hvor og hvordan de dækkede. Mht. man "bare" kan tage dem i retten - så er det nok rimlig optimistisk. Klart man "bare" kan tage dem i retten, men indtil sagen er afgjort, så står man uden bil - eller i det mindste med en stor klat gæld der skal betales. Og det ved de godt, hvorfor de måske regner med man ikke gider besværet. Den slags sager kan trækker ud i en del år, og koste en del penge til advokatbistand mv. Forsikringsselskabet er ligeglade, de har en kæmpe pengetank de bare dykker ned i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis ! Så der skal foreligge et bindende svar fra dem. Du skal vide om de dækker ved skal eller ej.

Länsforsäkringer har nogle underlige tekstlinier omkring banekørsel. De dækker ikke decideret test og turneringskørsler på lukket bane, men de kan dække ifm. køretekniskekurser på en lukket bane. Dog vil de ikke bekræfte eller afkræfte om de dækker f.eks. på ringen. Der fik jeg svaret, at det tager de først stilling til når en aktuel sag lægger på bordet. Og beslutningen er sags-aktuelt. Troede faktisk at forsikringspolicer skulle vise klart hvem,hvad,hvor og hvordan de dækkede. Mht. man "bare" kan tage dem i retten - så er det nok rimlig optimistisk. Klart man "bare" kan tage dem i retten, men indtil sagen er afgjort, så står man uden bil - eller i det mindste med en stor klat gæld der skal betales. Og det ved de godt, hvorfor de måske regner med man ikke gider besværet. Den slags sager kan trækker ud i en del år, og koste en del penge til advokatbistand mv. Forsikringsselskabet er ligeglade, de har en kæmpe pengetank de bare dykker ned i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det der er hele humlen her er at det ikke er kørsel på lukket banen, men kørsel på offentlig vej... Prøv at kaste den i hovedet på dem sammen med det link som Brian har smidt ovenfor...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har samme selskab(länsforsäkringar) og inden jeg trillede derned i påsken ringede jeg også checkede med dem. Over telefonen blev der sagt at de dækkede da den blev klassificeret som alm vej, men det er selvfølgelig ikke bindende svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal heller ikke nyde noget af det skidt. Jeg vasker udelukkende RS'en hjemme i indkørslen med egen højtryksrenser: http://www.karcher.dk/CPE/OUTDOOR/HOEJTRYK/K2/k238/Oversigt.htm Har bare købt en billig model uden et voldsomt tryk, men nok til at være helt ideel til bilvask, hvor man jo heller ikke ønsker at gøre skade på lakken med et for voldsomt tryk. Indtil videre har jeg brugt Kärchers eget sæbe til bilvask, men jeg vil have anskaffet mig noget snow foam:
Kan se du bruger magifoam (på din youtube). Er det til noget? og har du også købt autobrites foamlance? Jeg kæmper en del med insekter og stads, som jeg ikke får væk med forvasken, og derfor skal 'gnubbe' med svampen, når jeg vasker med shampooen, hvilket ikke kan være godt :sick: Men magifoam ser ret 'aktiv' ud - tager den ikke noget i lakforsegleren?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gad godt have en indkørsel, hvor jeg kunne pusle om min bil - de der GDS vaske er bare ikke gode nok. Man ved aldrig hvordan børsten er behandlet :( Og så ser det foam vask rigtig effeltivt ud, ingen brug af svampe med chance for vaskeridser!. Dannemare, gir du ikke en prøve vask snart ? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan se du bruger magifoam (på din youtube). Er det til noget? og har du også købt autobrites foamlance? Jeg kæmper en del med insekter og stads, som jeg ikke får væk med forvasken, og derfor skal 'gnubbe' med svampen, når jeg vasker med shampooen, hvilket ikke kan være godt :sick: Men magifoam ser ret 'aktiv' ud - tager den ikke noget i lakforsegleren?
*har et øre på* Uden at have tjekket, hvem forhandler AB's produkter i DK?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Synes bestemt godt om magifoam. Kun de allermest genstridige insekter skal efterfølgende have med svampen. Ved dog ikke, om magifoam er hårdt for lakforseglingen. Har en Karcher HD (Heavy-Duty) foam lance.
Gad godt have en indkørsel, hvor jeg kunne pusle om min bil - de der GDS vaske er bare ikke gode nok. Man ved aldrig hvordan børsten er behandlet :( Og så ser det foam vask rigtig effeltivt ud, ingen brug af svampe med chance for vaskeridser!. Dannemare, gir du ikke en prøve vask snart ? :D
Det kan vi sagtens finde ud af. Måske engang i løbet af næste uge, hvor jeg har ferie (og ikke rigtigt nogle planer). Så skal vi få gjort den blå STI helt snehvid. :)
*har et øre på* Uden at have tjekket, hvem forhandler AB's produkter i DK?
Dunno. Købte direkte fra deres UK shop online. Desværre koster fragten det samme som sådan en 5l dunk, så det er lige dobbeltop i totalpris :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Synes bestemt godt om magifoam. Kun de allermest genstridige insekter skal efterfølgende have med svampen. Ved dog ikke, om magifoam er hårdt for lakforseglingen. Har en Karcher HD (Heavy-Duty) foam lance.
Jeg har en nilfisk med skumblander, men det er ikke særligt tykt eller holdbart skum. Må vist købe en foamlance også :p Så ikke at de var så dyre i forsendelse, for 22 pund er jo til at overskue for 5 liter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kommer den til kort pga effekten.... Men det er kun politik fra Audis side der gør at den er langsommere end R8 og samme tid som RS6. Så ja den er ret kvik std. Der er heller ingen der gider lege med mig :D Det blir nok ikke bedre med "lidt" mere effekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites