Jump to content
Juff

Hot Hatch :-) der sker da noget!

Recommended Posts

De skal sidde på en 9½ for at sidde optimalt. Du vil kunne mærke de ruller under dig, fordi fælgen er for smal. Pilot Cup Sport i 245/35/19 ville passe helt optimalt på din bil og dine fælge. Jeg kender smøren om mindre dæk og fælge er smart for handling osv, men det betyder sgu kun noget for Tom K og ikke os.

Er nu fast besluttet på til foråret at gå fra standard 235/35/19 (på ovennævnte originalfælge) til 265/35/18 (på 9x18 ET50). Enten med ContiSportContact 5P eller Toyo Proxes R888. Det kommer til at forbedre grebet mærkbart. http://wheels.corinthian.se/ : wheels-calc.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De skal sidde på en 9½ for at sidde optimalt. Du vil kunne mærke de ruller under dig, fordi fælgen er for smal. Pilot Cup Sport i 245/35/19 ville passe helt optimalt på din bil og dine fælge. Jeg kender smøren om mindre dæk og fælge er smart for handling osv, men det betyder sgu kun noget for Tom K og ikke os.
Enig....har 2 sæt 9X19 tommer med 255/35 på.....der må ikke sidde bredere dæk end 255 på en 9 tommer, slet ikke en 8,5 tommer. Vil resultere i forsinket ratrespons, og ustabilitet ved høje hastigheder..... Hold dig til 235, MAX 245!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Enig....har 2 sæt 9X19 tommer med 255/35 på.....der må ikke sidde bredere dæk end 255 på en 9 tommer
Ikke desto mindre sidder der f.eks. på en BMW 535i bagpå 275/35/19 på 19x9 ab fabrik. Foran sidder der 245/40/19 på 19x8.5. 535i'eren er ikke alene. 550i'eren ser ud til at dele præcis dette setup med 535i'eren. Hos tirerack.com gælder det for øvrigt for samtlige 265/35ZR18, jeg er faldet over, at 9-10.5 tommer er den anbefalede rim range. Eksempel (Ventus V12 evo K110): tirerack.png Samtidig har jeg fået bekræftet af flere uafhængige RS-ejere på focusrsoc.com med 265/35/18 på 18x9, at de ikke oplever problemer. Hverken i det daglige eller på bane. Helt præcis er det dækstørrelse og fælge (Compomotive Motorsport) magen til disse, jeg vil have på min RS: 13339_343161560603_674090603_100987.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Golf R 2011, erstatter min E91 330 XDA. Man skal altså lige vænne sig til bensin igen, men den er sjov. Det blir sgu rart når man finder 1000 m tør vej en dag :laugh: TNI
Gud, havde slet ikke set det var en Golf 6'er for alt sneen hehe. Stort tillykke med den, den skulle være rigtig fed at køre i - du må enlighten os lidt, når du får leget mere med den. I hvert fald for du brug for haldexspæret på bilen med det her vejr for tiden hehe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved' date=' der er delte meninger om en 265 på en 9'er, og jeg har også overvejet at nøjes med 255.[/quote'] Camskill lister dem ellers som en mulighed: http://camskill.co.uk/products.php?plid=m12b99s1147p0 Er dog "hoppet videre" i mellemtiden og er nu havnet ved Bridgestone Potenza RE-11: http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Bridgestone&tireModel=Potenza+RE-11

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry.... Bestilt med disse features: DSG Rising Blue 19" Talledega / tonede forlygter 17" Vinterdæk med Conti 830 P, udmærket dæk RCD510 - har en Zenec NC2010 som skal i når vejret bliver bedre Bak-kamera........., hvor har det været de øvrige 24 af mit "automobile liv":rolleye: Fuld læder Zenon med kurvelys, fungerer godt Soltag - selvom den svenske betegnelse "sollucka" passer betydelig bedre... DCC, fantastisk med en undervogn som kan justeres i hårdhed, specielt når man bor ud af en 700 m grusvej...., tror samtidigt det piller lidt ved styringen, kam bare ikke få det bekræftet. 5 dørs Skal på et tidspunkt følge Brians råd om en upgrade af Haldex'en, men vil bare gerne have en som kan slås til/fra, da jeg har hørt lidt direkte fra en fabriks VW tekniker hvor meget slidtage der er på det... Kessy - keyless Entry & Start, fungerer rigtig godt. Fjernlys assistance, god feature - længe leve dovenskaben. Ellers en sjov bil, med et lidt dominerende lydbillede - men der er sgu svært at vænne sig til en bensin bil når man har haft stor diesel i 3 år.... TNI

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites