dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 Skal man tro Skurups miljøchef, så skal man bare vaske bilen på græsplænen, så vil problemet være håndteret :-D http://www.skurup.se/biltvatt Ahh det er nu ikke det han siger - han siger man skal bruge de dertil indrettet vaskehaller. MEN.......skal man ABSOLUT vaske hjemme, så gør det på et grusstykke eller græsstykke - da det kan filtrere vandet før det når grundvandet. :D Jeg kører i hvert fald til Preem idag og vasker min bil, så den er bare nogenlunde insektfri hehe. Hmm, interessant. Så burde jeg være nogenlunde home-safe, eftersom langt det meste af vaskevandet i min indkørsel slet ikke havner ude på villavejen og dermed i ristene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 Hmm' date=' interessant. Så burde jeg være nogenlunde home-safe, eftersom langt det meste af vaskevandet i min indkørsel slet ikke havner ude på villavejen og dermed i ristene.[/quote'] Der er slet ikke riste hvor jeg bor :-P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 Der er slet ikke riste hvor jeg bor :-P hehe :D Hvaaa', Lars. Ska' vi se din STI ? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 De får ikke lov at opføre noget som helst med mindre det er iorden....;) Foreligger der dokumentation for, at stationerne håndterer skidtet på korrekt vis og foretages der samtidig stikprøvekontrol heraf? Det kan næppe undre nogen, hvis de f*cker up i processen, så skidtet alligevel havner, hvor det ikke bør. Og hvis jeg ellers bare kunne få lov til at benytte egne bøster, svampe mv, skulle jeg hellere end gerne benytte anlæggene (og betale for det), men det er normalt ikke muligt mig bekendt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 hehe :D Hvaaa', Lars. Ska' vi se din STI ? ;) En anden gang måske :) Jeg har smidt dig en pm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 Ellers er der en diner lige ved siden af....:) Holder der ikke også en pølsevogn permanent på parkeringspladsen ved Harald Nyborg eller Biltema? Kunne også være en mulighed. Vi kører hjemmefra om et kvarter, så lad os lige blive helt enige om mødepunktet. Turtle wash eller pølsevogn? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 Hvor blev folk af? Eller holdt I fast ved Lernacken? Oh, well. jeg fik da om ikke andet så hilst på en anden Frozen White RS ude ved Svåger. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 Så var det din jeg så omkring kl. 17 ved svågertorp .... nice vogn !!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 Ja vi stod med pølser og amoothies samt bananer i masse vis på Lernacken og ventede på Fantom Focus'en............................ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 hehe kom der ingen ? Jeg var faktisk klar til at tage afsted... Noah var dog helt færdig efter en varm dag i dagis, så det ville nok ikke være specielt hyggeligt for mig og ham at at tage derud...... Har bare slappet af i dag derhjemme :o Håber på at kunne komme næste gang....Evt en søndag med koner og børn :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 Folk er sq for sløve :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 Så var det din jeg så omkring kl. 17 ved svågertorp .... nice vogn !!!!! Takker. Ja vi stod med pølser og amoothies samt bananer i masse vis på Lernacken og ventede på Fantom Focus'en............................ Hmm, jeg var sikker på, at vi havde rykket det til Svågertorp. Oh well, en anden gang... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 Ahh det er nu ikke det han siger - han siger man skal bruge de dertil indrettet vaskehaller. MEN.......skal man ABSOLUT vaske hjemme, så gør det på et grusstykke eller græsstykke - da det kan filtrere vandet før det når grundvandet. :D Jeg kører i hvert fald til Preem idag og vasker min bil, så den er bare nogenlunde insektfri hehe. Hvilken preem er det Basse, noget der dur sammenlignet med svågertorp ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 Så er det jo godt der er grill i weekenden.....;) hehe kom der ingen ? Jeg var faktisk klar til at tage afsted... Noah var dog helt færdig efter en varm dag i dagis, så det ville nok ikke være specielt hyggeligt for mig og ham at at tage derud...... Har bare slappet af i dag derhjemme :o Håber på at kunne komme næste gang....Evt en søndag med koner og børn :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2010 hvem hvad hvor ? =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 Hvilken preem er det Basse' date=' noget der dur sammenlignet med svågertorp ?[/quote'] Det er preem i oljahamnen, har brugt den 3 gange nu - og altid dejlige bløde børster til sæben. Dejligt varmt vand også til sæben. Og de har sådan en smart støvsuger, der blæser luft ud, til at tørre bilen med :D Faktisk sådan en slags airblade man ser på toiletter griner - der er i hvert fald smæk på og det fjerner alt vand. Koster en polet til 10 sek og så har man 10 min. Til porschen er det mere end rigeligt. Når man også har brugt det der spoling med glans. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 Mmmm grill!!!!!! LIge som sidst Brian haha. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 Det er preem i oljahamnen, har brugt den 3 gange nu - og altid dejlige bløde børster til sæben. Dejligt varmt vand også til sæben. Og de har sådan en smart støvsuger, der blæser luft ud, til at tørre bilen med :D Faktisk sådan en slags airblade man ser på toiletter griner - der er i hvert fald smæk på og det fjerner alt vand. Koster en polet til 10 sek og så har man 10 min. Til porschen er det mere end rigeligt. Når man også har brugt det der spoling med glans. aaah ok.. Det er kun 3 km fra mig :) Men det bliver nok i hånden denne gang. Det kniber lidt i vaskehallerne når man skal tage døre, bagerum og motorumskanter. Fælgene er har også mange vinkler der skal vaskes ordenlig. Men når det så er sagt og gjort er det let med GDS i hverdagen... Vaskede type r hver søndag i hånden, men det tager lidt tid.... Måske mazdaen får en stor tur en gang om måneden og GDS for resten :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 Så blev der skiftet olie+filter på banditten efter 4876 km og knapt 2 måneders ejerskab. Måtte dog en tur i Biltema efter en stor 36mm ring/gaffelnøgle til (af)montering af filterhuset. Olie og filter så ud til at være i fin stand uden metalrester og andet snask. Næste skift om 10.000 km. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 Der røg den fabriksgaranti :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 Der røg den fabriksgaranti :-) Who cares. Den får ny intercooler, software og motorophæng om en måned. Et olieskift er sgu da det mindste problem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 Hvad er det for noget pjat med man ikke selv må skifte olie ? Er det overhovedet lovligt. Jeg SKAL benytte mazda værksteder/ den elektroniske servicebog til alt service hvis garantien skal gælde. Tæt på jeg næsten er ligeglad. 3 år/100000km er ikke meget for en ny bil... Har ellers en god ven som altid har kigget mine biler igennem på hans værksted, skiftet olie osv.... Der behøves jo ikke gøres en masse arbejde på en ny bil.. Værkstedernes olie koster sikkert en bondegård plus løn Frederik, er det Ford der anbefaler 5000 km ? Min manual siger 1 oliebytte 10.000, mazda siger dog 20000 pga tilkørsels olien ????? Der skal da ihvertfald toppes op så... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 Hvad er det for noget pjat med man ikke selv må skifte olie ? Er det overhovedet lovligt. Jeg SKAL benytte mazda værksteder/ den elektroniske servicebog til alt service hvis garantien skal gælde. Den Ford-forhandler, jeg købte bilen af (samt olie og filter), gav mig udtrykkeligt lov til selv af skifte olie m.v. uden at det påvirkede garantien, så længe det var udført efter alle foreskrifter (fackmannamässigt, og alt det der). De fleste RS'er, de havde solgt (over 20 stk!), var solgt til entusiaster, som netop selv ville stå for al basal service. Min egen RS kommer aldrig i nærheden af en alm. Ford-forhandler. Eneste undtagelse er forhandleren i Västerås (lidt vest for Stockholm), hvor jeg købte bilen. Jeg står således selv for basal service, og Autotech i Trollhättan kommer til at stå for al anden service (og tuning). Frederik' date=' er det Ford der anbefaler 5000 km ?[/quote'] Nej, håndbogen siger vist noget a la 15.000 km eller senest efter 12 måneder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 Ja de forhandlere siger så meget - men når lortet går i stykker, så er det importøren som bestemmer om garantien skal gælde eller ej(plejer det at være i det mindste). Og er der ikke stempler der matcher det der er lavet - så ryger garantien med sikkerhed. Det sparer de jo penge på. Så med mindre du har det skriftlig fra forhandleren, så er det ikke en dyt værd, hvad han har sagt. Men hvis du skifter diverse i motoren anyway, så ryger garantien der - så som du siger. Who cares :-) Tror altså godt Ford ved hvordan de servicerer deres eget produkt - svarer jo til jeg siger, min Porsche aldrig nogensinde skal forbi et porsche værksted - fordi de ikke kan finde ud af at servicere bilen. Det lyder lidt tosset i mine øre, men nu er du vidst også lidt OCD-agtig når det kommer til dine biler griner ;D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 Mon ikke også min garanti ryger alligevel når den bliver chippet. Synes bare service på nye biler er spild af tid og penge.... Hvis man bare sørger for olie, filter, luftfilter, diverse væsker, dæk osv er der jo ikke meget andet... Har aldrig fået serviceret de 2 tidligere hondaer på 7 år hos honda værksteder. De har aldrig fejlet noget, og stempler / faktura har jeg kunne fremvise. Desværre er der ikke plads til stempler i mazdaen kontrol bog, da det foregår elektronisk :-( Men alle faktura har jeg altid kunne fremvise, og sjovt nok har det aldrig været et problem ved salg til forhandlere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites