Jump to content
Juff

Hot Hatch :-) der sker da noget!

Recommended Posts

Jeg savner virkelig min gamle 911 - virkelig. Skulle aldrig have solgt den, men sådan er det jo. Men lad se hvad der i sidste ende kommer ud afdet - nu tager jeg lige en runde rundt og shopper indbyt pris :-D I øvrigt - et sportsavgas system er lige sagen!! Hvis du ikke har prøvet at køre med sådanne et igennem tunellen endnu, så ved du ikke hvad du har savnet i alle disse år :-D http://trylleskoven.dk/911c4/pse/5_swap.jpg Tager en time at skifte - måske 2 timer hvis man gør det i 0 grader i december som jeg gjorde det :-D Klart et must have til min nye bil også - hvad det end bliver
Regner med at smide et sportsavgas system på bilen, men først i løbet af vinteren eller til næste forår. Vil have et system hvor man kan lukke for udstødningen med en knap i kabinen, så der ikke er problemer med syn eller banekørsel vs. støj niveau. Kørte i en 911'er sidste år i 2 dage med porsches sportssystem på og knap funktion - damn det lyder godt griner. Men prisen er lidt pebret, så der skal spares lidt op - tror det var 25.000 sek for det hele inkl. montering.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - det var det system som jeg købte - den originale. Men endte op med ikke at installere knappen. Tror jeg gav ca. 12k for det hos Carnewal, og tog som sagt under 2 timer at montere selv. Var en julegave til mig selv, og den stod 2 dage i kasser inden jeg gav op og kastede mig ud i sneen. Med en lift havde det kunnet gøres meget hurtigere. Man kan også selv trække ledningen og installere knappen. Det er dog lidt ekstra besværligt, og jeg er ikke sikker på at jeg faktisk havde gjort det selv i sidste ende. Man skal bl.a. afmontere forsæde samt splejse kabler. Kan sikkert godt finde porsche manualen om det igen hvis du er interesseret. Er du ligeglad med knappen, så kan du få aftermarket til langt billigere penge. F.eks.: http://www.carnewal-europe.com/cpx_p96177.htm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja - det var det system som jeg købte - den originale. Men endte op med ikke at installere knappen. Tror jeg gav ca. 12k for det hos Carnewal, og tog som sagt under 2 timer at montere selv. Var en julegave til mig selv, og den stod 2 dage i kasser inden jeg gav op og kastede mig ud i sneen. Med en lift havde det kunnet gøres meget hurtigere. Man kan også selv trække ledningen og installere knappen. Det er dog lidt ekstra besværligt, og jeg er ikke sikker på at jeg faktisk havde gjort det selv i sidste ende. Man skal bl.a. afmontere forsæde samt splejse kabler. Kan sikkert godt finde porsche manualen om det igen hvis du er interesseret. Er du ligeglad med knappen, så kan du få aftermarket til langt billigere penge. F.eks.: http://www.carnewal-europe.com/cpx_p96177.htm
Er ligeglad med knap så længe lyden ikke påvirker besiktningen eller forhindre mig i at køre trackdays pga for meget støj.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så er min booket ind til lidt "massage" i uge 33 hos Autotech i Trollhättan. joyjoy.gif Den bliver i første omgang løftet fra 305hk/440nm til 340hk/520 nm. Dertil kommer montering af diverse dele: - Airtec intercooler - Vibra Technics rear engine torque mount - Roose silicone hose kit - Focus RS Rallyflapz Planen er så til foråret at løfte den yderligere til 400hk/580nm (inkl. kraftigere indsprøjtningsdyser, 3" Scorpion TBE m/racekat samt anden indsugning og filter).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke så ringe - men hvorfor ? hehe.
mer' vil ha' mer', velsagtens ;)
Kommer man til at se dig på lidt banekørsel kanske ? Eller satser du bare om at være den hurtigste over broen ? griner
njoh, jeg går og overvejer 25. august lidt, men jeg har en anden aftale den dag, så jeg skal forlade banen senest kl. 18.30, og så bliver deltagelsen lidt dyr, når jeg ikke kan være med en hel dag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
mer' vil ha' mer', velsagtens ;) njoh, jeg går og overvejer 25. august lidt, men jeg har en anden aftale den dag, så jeg skal forlade banen senest kl. 18.30, og så bliver deltagelsen lidt dyr, når jeg ikke kan være med en hel dag.
Kender godt det med man vil have en hurtigere og hurtigere bil - jeg har så valgt at gå efter handling denne gang, fremfor power. Ikke at bilen er decideret langsom jo hehe, men stadig 1 sek langsommere end den gamle M3'er :-) Men væsentlig bedre vejgreb syns jeg, det føles mere stabilt og sikkert. Dog er der ikke ESP i, så skal liiiige være lidt på vagt griner. Kan du ikke skyde din anden aftale evt til en anden dag ? - der er få trackdays tilbage, og vi mangler jo stadig at se det hvide monster in action - også bilen self :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke endnu, men jeg har reg nr og den findes på hos transportstyrelsen. Den må være lige på trappen =) Ifølge ordre status 7 juli :)
Til lykke med den. Pudsigt nok at vi rendte ind i hinanden. Så fik jeg den jo endda at se, inden den rullede ud af hallen hos forhandleren. :) Ja, jeg fik jo købt lidt olie og filter til vores 323F. :) Var det forresten din indbytter - den sorte Type-R - der holdt ude på p-pladsen? Nummerpladen startede vist med "K".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så er større intercooler og et kraftigt forstærket motorophæng bestilt fra Tyskland. Her ses intercooler'en stå sammen med original-intercooler'en (den lille med sorte endestykker i forgrunden). Den er god for mindst 500 hk, så jeg løber ikke ind i problemer med 400 hk (440 hk, hvis jeg ender med at konvertere til etanol (e85)). PICT7258.jpg Edit: Har bestilt min i sort: IC%20Black%20Focus%20RS305%20Airtec.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
.. Den er god for mindst 500 hk, så jeg løber ikke ind i problemer med 400 hk (440 hk, hvis jeg ender med at konvertere til etanol (e85)).
Har du prøvet at fyre den af med de 300hk, og mærket effekten på styretøjet :surprise: Selvom den siges at kompensere godt, så må det give riv i rattet hele tiden, når du slipper hestene ud på forhjulene :confused: Så med 440 hk må den sq blive svær at styre ved acceleration :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har du prøvet at fyre den af med de 300hk' date=' og mærket effekten på styretøjet :surprise: Selvom den siges at kompensere godt, så må det give riv i rattet hele tiden, når du slipper hestene ud på forhjulene :confused:[/quote'] Nope, torque steer er faktisk mindre end i OPC'en, hvor det nu ikke engang var slemt overhovedet. Jeg har en bekendt i Helsingborg, som har 400 hk i sin RS (tuning også udført af Autotech), og ifølge ham er det ikke det store problem, men voldsom hjulspind i 1. gear er umuligt at undgå ved fuld gas, så det kræver tilvænning at styre sin højre fod en smule i første gear. Alternativt må man ty til at sænke ladetrykket en smule i 1. gear som det også er gjort fra fabrikken (omend man fra fabrikkens side har overdrevet sænkningen en del).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...