Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2010 Jeg savner virkelig min gamle 911 - virkelig. Skulle aldrig have solgt den, men sådan er det jo. Men lad se hvad der i sidste ende kommer ud afdet - nu tager jeg lige en runde rundt og shopper indbyt pris :-D I øvrigt - et sportsavgas system er lige sagen!! Hvis du ikke har prøvet at køre med sådanne et igennem tunellen endnu, så ved du ikke hvad du har savnet i alle disse år :-D http://trylleskoven.dk/911c4/pse/5_swap.jpg Tager en time at skifte - måske 2 timer hvis man gør det i 0 grader i december som jeg gjorde det :-D Klart et must have til min nye bil også - hvad det end bliver Regner med at smide et sportsavgas system på bilen, men først i løbet af vinteren eller til næste forår. Vil have et system hvor man kan lukke for udstødningen med en knap i kabinen, så der ikke er problemer med syn eller banekørsel vs. støj niveau. Kørte i en 911'er sidste år i 2 dage med porsches sportssystem på og knap funktion - damn det lyder godt griner. Men prisen er lidt pebret, så der skal spares lidt op - tror det var 25.000 sek for det hele inkl. montering. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2010 Ja - det var det system som jeg købte - den originale. Men endte op med ikke at installere knappen. Tror jeg gav ca. 12k for det hos Carnewal, og tog som sagt under 2 timer at montere selv. Var en julegave til mig selv, og den stod 2 dage i kasser inden jeg gav op og kastede mig ud i sneen. Med en lift havde det kunnet gøres meget hurtigere. Man kan også selv trække ledningen og installere knappen. Det er dog lidt ekstra besværligt, og jeg er ikke sikker på at jeg faktisk havde gjort det selv i sidste ende. Man skal bl.a. afmontere forsæde samt splejse kabler. Kan sikkert godt finde porsche manualen om det igen hvis du er interesseret. Er du ligeglad med knappen, så kan du få aftermarket til langt billigere penge. F.eks.: http://www.carnewal-europe.com/cpx_p96177.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2010 Ja - det var det system som jeg købte - den originale. Men endte op med ikke at installere knappen. Tror jeg gav ca. 12k for det hos Carnewal, og tog som sagt under 2 timer at montere selv. Var en julegave til mig selv, og den stod 2 dage i kasser inden jeg gav op og kastede mig ud i sneen. Med en lift havde det kunnet gøres meget hurtigere. Man kan også selv trække ledningen og installere knappen. Det er dog lidt ekstra besværligt, og jeg er ikke sikker på at jeg faktisk havde gjort det selv i sidste ende. Man skal bl.a. afmontere forsæde samt splejse kabler. Kan sikkert godt finde porsche manualen om det igen hvis du er interesseret. Er du ligeglad med knappen, så kan du få aftermarket til langt billigere penge. F.eks.: http://www.carnewal-europe.com/cpx_p96177.htm Er ligeglad med knap så længe lyden ikke påvirker besiktningen eller forhindre mig i at køre trackdays pga for meget støj. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2010 Er ligeglad med knap så længe lyden ikke påvirker besiktningen eller forhindre mig i at køre trackdays pga for meget støj. 95db :)..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2010 95db :)..... Ja kan huske de er ret bestemte hvad angår lyden hehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2010 Så er min booket ind til lidt "massage" i uge 33 hos Autotech i Trollhättan. Den bliver i første omgang løftet fra 305hk/440nm til 340hk/520 nm. Dertil kommer montering af diverse dele: - Airtec intercooler - Vibra Technics rear engine torque mount - Roose silicone hose kit - Focus RS Rallyflapz Planen er så til foråret at løfte den yderligere til 400hk/580nm (inkl. kraftigere indsprøjtningsdyser, 3" Scorpion TBE m/racekat samt anden indsugning og filter). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2010 Ikke så ringe - men hvorfor ? hehe. Kommer man til at se dig på lidt banekørsel kanske ? Eller satser du bare om at være den hurtigste over broen ? griner Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2010 Ikke så ringe - men hvorfor ? hehe. mer' vil ha' mer', velsagtens ;) Kommer man til at se dig på lidt banekørsel kanske ? Eller satser du bare om at være den hurtigste over broen ? griner njoh, jeg går og overvejer 25. august lidt, men jeg har en anden aftale den dag, så jeg skal forlade banen senest kl. 18.30, og så bliver deltagelsen lidt dyr, når jeg ikke kan være med en hel dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2010 mer' vil ha' mer', velsagtens ;) njoh, jeg går og overvejer 25. august lidt, men jeg har en anden aftale den dag, så jeg skal forlade banen senest kl. 18.30, og så bliver deltagelsen lidt dyr, når jeg ikke kan være med en hel dag. Kender godt det med man vil have en hurtigere og hurtigere bil - jeg har så valgt at gå efter handling denne gang, fremfor power. Ikke at bilen er decideret langsom jo hehe, men stadig 1 sek langsommere end den gamle M3'er :-) Men væsentlig bedre vejgreb syns jeg, det føles mere stabilt og sikkert. Dog er der ikke ESP i, så skal liiiige være lidt på vagt griner. Kan du ikke skyde din anden aftale evt til en anden dag ? - der er få trackdays tilbage, og vi mangler jo stadig at se det hvide monster in action - også bilen self :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2010 :D Aftalen jeg kan ikke rykke - eller dvs jeg kan sådan set godt, men min modpart kan ikke. Han er på kort visit hjemme. Bor i US of A. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2010 Ahh ja, så ville jeg også helt klart vælge en trackday fra - men du kan evt. komme forbi med øsen og sige hej jo :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2010 :D Aftalen jeg kan ikke rykke - eller dvs jeg kan sådan set godt, men min modpart kan ikke. Han er på kort visit hjemme. Bor i US of A. Du kan også bare tage ham med ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2010 Du kan også bare tage ham med ;) Jeg tager til kbh for at mødes med ham. Han skal videre til Jylland. Men jeg kommer nok og kigger lidt på Sturup inden da. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2010 damn =) Det er/bliver sgu en vildbasse :) Mazdarattien skal jeg hente idag... synes godt nok tiden går langsomt indtil videre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2010 Ikke endnu, men jeg har reg nr og den findes på hos transportstyrelsen. Den må være lige på trappen =) Ifølge ordre status 7 juli :) Til lykke med den. Pudsigt nok at vi rendte ind i hinanden. Så fik jeg den jo endda at se, inden den rullede ud af hallen hos forhandleren. :) Ja, jeg fik jo købt lidt olie og filter til vores 323F. :) Var det forresten din indbytter - den sorte Type-R - der holdt ude på p-pladsen? Nummerpladen startede vist med "K". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2010 damn =) Det er/bliver sgu en vildbasse :) Mazdarattien skal jeg hente idag... synes godt nok tiden går langsomt indtil videre Tillykke og god fornøjelse med den nye :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 Hejsa Ja det var min gamle type r :-) Det var hyggeligt lige at ses, held og lykke med oliebyttet :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 Så er større intercooler og et kraftigt forstærket motorophæng bestilt fra Tyskland. Her ses intercooler'en stå sammen med original-intercooler'en (den lille med sorte endestykker i forgrunden). Den er god for mindst 500 hk, så jeg løber ikke ind i problemer med 400 hk (440 hk, hvis jeg ender med at konvertere til etanol (e85)). Edit: Har bestilt min i sort: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 Den blir sq vild nok :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 .. Den er god for mindst 500 hk, så jeg løber ikke ind i problemer med 400 hk (440 hk, hvis jeg ender med at konvertere til etanol (e85)). Har du prøvet at fyre den af med de 300hk, og mærket effekten på styretøjet Selvom den siges at kompensere godt, så må det give riv i rattet hele tiden, når du slipper hestene ud på forhjulene Så med 440 hk må den sq blive svær at styre ved acceleration :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 Har du prøvet at fyre den af med de 300hk' date=' og mærket effekten på styretøjet Selvom den siges at kompensere godt, så må det give riv i rattet hele tiden, når du slipper hestene ud på forhjulene [/quote'] Nope, torque steer er faktisk mindre end i OPC'en, hvor det nu ikke engang var slemt overhovedet. Jeg har en bekendt i Helsingborg, som har 400 hk i sin RS (tuning også udført af Autotech), og ifølge ham er det ikke det store problem, men voldsom hjulspind i 1. gear er umuligt at undgå ved fuld gas, så det kræver tilvænning at styre sin højre fod en smule i første gear. Alternativt må man ty til at sænke ladetrykket en smule i 1. gear som det også er gjort fra fabrikken (omend man fra fabrikkens side har overdrevet sænkningen en del). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 Når dette så er sagt, så er det da ikke for ingenting, at jeg har bestilt nogle af mine goodies fra netop TeamTorquesteer i UK. Lidt humor har man vel. :D Aaaah, weekend! Damn der er varmt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 Glæder mig til at se hvad den kan......;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 Vi må da snart have et lille sparke dæk træf igen - jeg mangler både at se Frederiks nye og Brians opgraderinger! :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 Lørdag (som imorgen) på et tidspunkt??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites