Jump to content
Juff

Hot Hatch :-) der sker da noget!

Recommended Posts

:D Ja...så kan GT3 RS bare komme an......Så er der en seriøs chance for den får baghjul. Rammer vi 391, så er vægt/effekt forholdet det samme som på RS6'eren. Og den manglede ikke effekt synes jeg.....:lol: Men den her er meget mere brutal. Jeg siger dig den kommer fra land.... :) Jeg er ret sikker på den lægger sig tæt på en M3 E92'er på nuværende tidspunkt. Det kunne fandme være sjovt at prøve lidt med sådan en.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
:D Ja...så kan GT3 RS bare komme an......Så er der en seriøs chance for den får baghjul. Rammer vi 391, så er vægt/effekt forholdet det samme som på RS6'eren. Og den manglede ikke effekt synes jeg.....:lol: Men den her er meget mere brutal. Jeg siger dig den kommer fra land.... :) Jeg er ret sikker på den lægger sig tæt på en M3 E92'er på nuværende tidspunkt. Det kunne fandme være sjovt at prøve lidt med sådan en.....
Kan arrangeres :D du skal bare finde en køber til min R32'er hehe - så skal jeg glædelig stille op til nogle test runs, og jeg er kold om udfaldet griner. Vil bare køre i min M3'er igen hehe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm....Så får Frederik jo sin Focus først...... Så er det bare ham jeg skal race med......:D

Behøver ikke bede om en prøvetur, jeg ejer jo bilen griner - kan bare tage den ud af kommision jo :-) Men det sker ikke før R32'eren er solgt -

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En random youtube-video med et par nødder bag rattet er vist sjældent nogen god pegepind for ret meget. Måske har TT'eren i virkelighen et højere output, end det der quotes. Måske er manden bag rattet i RS'en en klovn til at skifte. Måske skifter han allerede ved 5.000 rpm, fordi hans bedste ven har fortalt ham, at det er så'n man gør! Jeg er ved at falde ned af stolen dagligt, når jeg læser alskens fora for bilentusiaster. De er propfyldt med tumper og dårlige råd. Det er ikke mere end en uge siden, jeg så det foreslået at launche i 2. gear ved 6.000 rpm, fordi blah blah blah... Det nærmest, vi kommer reelle facts på de to bilers fabriksdata, er nok dataene på fastestlaps, og der er vist ikke så meget at diskutere. frs_vs_tt.png Det det så er sagt, så er RS'en i det hele taget ikke nogen optimalt kandidat til et 1/4 mile race, fordi den kræver vanvittig megen øvelse at komme fornuftigt igennem 1. gear. Ikke mindst med ESP frakoblet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må tilstå at jeg godt kunne bruge tiden på alm dæk på Hockenheim Short.... For det er soleklart at RS har en STOR fordel på R888............og ja. En 1/4 mile er ikke dens stærke side.....underligt nok. For en FWD kan sgu køre stærkt nok....Og en TT-RS er 1½ sekund hurtigere på de første 402m. En ret klar røvfuld.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg må tilstå at jeg godt kunne bruge tiden på alm dæk på Hockenheim Short....
1:17.8 med standarddækkene. (og på Ringen skærer R888 kun et sekund af tiden. Dvs. 8:26 -> 8:25)
For det er soleklart at RS har en STOR fordel på R888............
Njah, SÅ STOR er forskellen egentligt ikke med R888'ere på en FRS. Det er vist set større med mange andre biler.
og ja. En 1/4 mile er ikke dens stærke side.....underligt nok. For en FWD kan sgu køre stærkt nok....Og en TT-RS er 1½ sekund hurtigere på de første 402m. En ret klar røvfuld.....
Til gengæld - og til min store overraskelse - klarer Focus'en sig bedre end Audi'en på våd bane. frs_vs_ttrs.png

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Takker. :) Er du gal, folk kigger. Og ved Shell-tanken v/Lockarp i går aftes kom folk hen og spurgte ivrigt til den, mens jeg tankede. Meget sjovt. Desværre tiltrækker den også en del "negativ" opmærksomhed. Der kommer åbenbart en lille djævel op i folk, når de ser den. crazy_driving.gif Blot når jeg foretager en helt almindelig overhaling på motorvejen, knalder nogle pedalen helt i kælderen og vil absolut følge trop helt oppe i bagkofangeren på mig. :-/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Takker. :) Er du gal, folk kigger. Og ved Shell-tanken v/Lockarp i går aftes kom folk hen og spurgte ivrigt til den, mens jeg tankede. Meget sjovt. Desværre tiltrækker den også en del "negativ" opmærksomhed. Der kommer åbenbart en lille djævel op i folk, når de ser den. crazy_driving.gif Blot når jeg foretager en helt almindelig overhaling på motorvejen, knalder nogle pedalen helt i kælderen og vil absolut følge trop helt oppe i bagkofangeren på mig. :-/
Så er det fordi, den ikke er hurtig nok :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så er det fordi' date=' den ikke er hurtig nok :D[/quote'] :D Er slet ikke nået dertil endnu. Den har indtil videre kun fået 2/3 pedal en halv snes gange i går og i dag (op til cirka 5k rpm). Holder den samtidig under 130 km/t. Tælleren står på 901 km nu, så i morgen bliver der åbnet noget mere op for hende, og når hun har rundet de 1200 km, er hun blevet tilstrækkeligt masseret i alle gear ved alle hastiheder, så at der kan åbnes helt op for hende. Herefter kommer et ekstraordinært olie/filter-bytte ved 3000 km.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en skrøne man skal passe på med tingene nu om dage. Min havde kun godt af at nuppe 280 efter 250 km..... :D Havde sin ringdåb efter 6000km og et olieskifte til Castrols 10W/60 motorsport. En olie du burde overveje kraftigt.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...