Jump to content
Juff

Hot Hatch :-) der sker da noget!

Recommended Posts

Dannemare tag det ikke personligt. Jeg syntes blot det virker sjovt når folk der ikke har råd (ikke prioriterer bil højere)' date=' skal nedgøre de biler der er i en højere klassse. Jeg er sikker på Ford RS er en virkelig dejlig bil at køre i og kan godt forstå du vil have et eksemplar.[/quote'] Fair nok. Jeg har heller ikke været ude på at nedgøre f.eks. en M3 eller andre dyre biler. En M3 er naturligvis en FRS overlegen på alle fronter, og den ligger også i en helt, helt anden prisklasse (hvis man køber fabriksny). Den eneste undtagelse, hvor jeg til gengæld levende kan forestille mig, at en FRS er mindst lige så fornøjelig, er på "sjov og spas"-området, og det er lige præcis dét - og kun dét - denne tråd de seneste par dage har handlet om. ;) Nu til noget helt andet: Nogen der vil med og se STCC på Knutstorp lørdag d. 8. maj? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Misundelig? Hvis det skal være med den hat' date=' så kører jeg Porsche.[/quote'] Nu er det jo så nødt til at være en "rigtig" Porsche. Er det det? :p Just kidding. ;) Ville såmænd gerne selv eje en Boxster en dag for et par somre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fair nok. Jeg har heller ikke været ude på at nedgøre f.eks. en M3 eller andre dyre biler. En M3 er naturligvis en FRS overlegen på alle fronter, og den ligger også i en helt, helt anden prisklasse (hvis man køber fabriksny). Den eneste undtagelse, hvor jeg til gengæld levende kan forestille mig, at en FRS er mindst lige så fornøjelig, er på "sjov og spas"-området, og det er lige præcis dét - og kun dét - denne tråd de seneste par dage har handlet om. ;) Nu til noget helt andet: Nogen der vil med og se STCC på Knutstorp lørdag d. 8. maj? :)
ja det kunne da være sjovt.. er det hvor der skal bestilles biletter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja fun factor/sjov og spas - det kan man ikke diskuterer med andre end sig selv. Er lidt lige som religon - alle har en mening om det, men i sidste ende er det kun den udførende magt der kan afgører om han/hun syns det er sjov eller fedt :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Just kidding. ;) Ville såmænd gerne selv eje en Boxster en dag for et par somre.
Been there og det var en fornøjelse - ligeså god på landevej som på motorvej. Men nu skulle jeg prøve en V8-er så det blev noget andet større (og en del hurtigere end Boxster S-en) ;) Bortset fra det, lov mig, at du ikke propper nogle af de der gigantiske "motorcykel"-lignende udstødninger på Ford'en, når du får den, for den er simpelthen noget, der i mine øjne kan ødelægge en bil nok så grusomt :thumbdown Men du må jo snart ikke kunne sove om natten længere af bare forventningens glæde :th2: Hvad er seneste status på leverancen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lov mig' date=' at du ikke propper nogle af de der gigantiske "motorcykel"-lignende udstødninger på Ford'en, når du får den, for den er simpelthen noget, der i mine øjne kan ødelægge en bil nok så grusomt :thumbdown[/quote'] Det lover jeg. :) Der er generelle forsinkelser (muligvis pga. den snarlige introduktion af RS500), men byggeprocessen for min burde starte i løbet af næste uge med forventet slutlevering 5 uger senere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lover jeg. :) Der er generelle forsinkelser (muligvis pga. den snarlige introduktion af RS500), men byggeprocessen for min burde starte i løbet af næste uge med forventet slutlevering 5 uger senere.
Leverance uge 21? Spændende :th2: Har du så taget ferie i ugerne efter ? :cool: Jeg har fået en tentativ uge der hedder 29, men det var bare sælgeren som satte samme dato i juli, som jeg skrev under i marts. Han aner intet, så jeg tør ikke disponere :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leverance uge 21? Spændende :th2:
Nu må vi se om det holder. Oprindeligt lød det forsigtige bud fra sælger nemlig på primo maj. Jeg er forberedt på, at det ender med at blive primo/medio juni.
Har du så taget ferie i ugerne efter ? :cool:
Først i uge 28, når lille Signe kommer til verden. :love: Men sådan rigtig ferie bliver det jo ikke med en nyfødt. ;)
Jeg har fået en tentativ uge der hedder 29' date=' men det var bare sælgeren som satte samme dato i juli, som jeg skrev under i marts. Han aner intet, så jeg tør ikke disponere :new:[/quote'] Vi ses til en sludder i uge 29, hvis datoen holder stik. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der lige test fra Hohenester på en chippet TT-RS'er... Kun dæk og chip.... http://www.hohenester-sport.de/?Presseberichte:%26nbsp%3BAudi_TT_RS 1,0 sekund langsommere end 997 GT3RS 0,4 sekund langsommere end 997 GT3 0,1 sekunder efter en 599GTB Fiorano 0,2 sekunder HURTIGERE end SL65 Black series 2,2 sekunder hurtigere end E92 M3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så kom der lige test fra Hohenester på en chippet TT-RS'er... Kun dæk og chip.... http://www.hohenester-sport.de/?Presseberichte:%26nbsp%3BAudi_TT_RS 1,0 sekund langsommere end 997 GT3RS 0,4 sekund langsommere end 997 GT3 0,1 sekunder efter en 599GTB Fiorano 0,2 sekunder HURTIGERE end SL65 Black series 2,2 sekunder hurtigere end E92 M3
Tror de har snydt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja...tror jeg også. Mr. Audi har kørt den på slicks og med über-hemmelig ECU-trim - og tiderne der sammenlignes med, er kørt på allemands-dage og sat af Brøndby-bilister med fake svensk adresse :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja den er svær at sluge.....:lol: Samme hk og dæk som en M3 og så bliver den lige klasket med 2,2 sekunder... Spændt på om Hohenester kommer med en tid fra Nordschleife.... Så er jeg ret sikker på det er en Sub8 min 's bil..... Og så er man altså i det fornemme selsskab :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja den er svær at sluge.....:lol: Samme hk og dæk som en M3 og så bliver den lige klasket med 2,2 sekunder... Spændt på om Hohenester kommer med en tid fra Nordschleife.... Så er jeg ret sikker på det er en Sub8 min 's bil..... Og så er man altså i det fornemme selsskab :)
Så er det godt vi ved du ikke kan køre den tid selv :D muhahaha

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lidt nyheder.... jeg fik rullet en baseline hertil aften. 360hk/491nm..... Så lidt har det virket det vi har lavet.....Den laver det iøvrigt ved 1' date='1 bar i tryk....[/quote'] :thumbup: Std. er 340ps/440nm, right? Hvad er ladetrykket ab fabrik? Hvad er forventningen til det nært forestående remap af ECU'en? 400ps/550nm eller noget i den dur? drool-smiley.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej....den kører med en helt std ECU. Så det er ladetrykket ab fabrik.... 340ps/450nm. Vi regner med den rammer omkring 450hk/650-700nm. Så den bliver ret så hidsig....Men det var fedt at få en baseline på den, så vi kan se hvor meget den får.....og så kan jeg godt forstå den går så fint. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites