Jump to content
Juff

Hot Hatch :-) der sker da noget!

Recommended Posts

FRS giver smæk for skillingen I det seneste nummer af automotorsport (SE), som udkom i dag, er der en sammenligningstest med Golf R (DSG) og Focus RS. R'en tildeles titlen som "bedste all-round hot hatch" (hvor alt lige fra benzinforbrug til antal sæder indgår i bedømmelsen), mens RS'en løber med titlen som "fedeste adrenalinpumpende hot hatch i historien". ;) Dertil løber den kun forhjulstrukne RS til min overraskelse hurtigst rundt på en is/snebane (begge biler på nye pigdæk), blot fordi Golfens ESP vil bestemme for meget og ikke kan slås helt fra. I testen nævnes også en tidligere sammenligningstest med Focus RS og WRX STI, som jeg fandt online på automotorsport.se: hockenheim_frs_sti.jpgbalance_frs_sti.jpgstats_frs_sti.jpg Til pengene går man saftsusemig ikke galt i byen. Først ta'r den en TT-RS i ren køreglæde og puts-a-smile-on-ya-face fun factor neener.gif. Dernæst en awd STI på bane. shades.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sakset fra et engelsk forummm As I'm sure you all know the TT Rs lapped the Nurburgring in 8.09 fitted with Mich Ps2's The R8 managed 8:04 with P Zero corsa track orientated tyres. Top Speed Döttinger Höhe 254 km/h(R8) 257 km/h (RS)Schwedenkreuz 238 km/h (R8) 243 km/h (RS) Caymen S PDK 8:17 and 242 km/H and 235 km/h Hvorfor spilde pengene på en Cayman.....:love2:
Det forlyder såmænd (men er endnu ikke officielt bekræftet af Ford), at RS500 lap'er Nordschleife på omkring 8:14. Hvis det holder stik og ikke bare er sludder-sladder, så bliver det verdens hurtigste FWD-tid. :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

:D Men 3,1 sek langsommere end TT-RS........... ;) Og på sløjfen er træk på alle 4 ikke super vigtigt for omgangstiden.... Men jeg er ret sikker på at en TT-RS kan komme under 8 med ordentlige dæk... Jeg var supoer skuffet over de PS2'ere der sad på og ville slet ikke anbefale dem til nogen.

I det seneste nummer af automotorposrt (SE), som udkom i dag, er der en sammenligningstest med Golf R (DSG) og Focus RS. R'en tildeles titlen som "bedste all-round hot hatch" (hvor alt lige fra benzinforbrug til antal sæder indgår i bedømmelsen), mens RS'en løber med titlen som "fedeste adrenalinpumpende hot hatch i historien". ;) Dertil løber den kun forhjulstrukne RS til min overraskelse hurtigst rundt på en is/snebane (begge biler på nye pigdæk), blot fordi Golfens ESP vil bestemme for meget og ikke kan slås helt fra. I testen nævnes også en tidligere sammenligningstest med Focus RS og WRX STI, som jeg fandt online på automotorsport.se: hockenheim_frs_sti.jpgbalance_frs_sti.jpgstats_frs_sti.jpg Til pengene går man saftsusemig ikke galt i byen. Først ta'r den en TT-RS i ren køreglæde og puts-a-smile-on-ya-face fun factor neener.gif. Dernæst en awd STI på bane. shades.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Yeps. :) Og så snart bilerne er blevet leveret til folket' date=' frigiver Mountune deres RS500 upgrade kit til alle (med Fords velsignelse og fortsatte fabriksgaranti), så man kan smide ca. 22k efter en "normal" RS og havne på samme performance specs som RS500'eren. ;)[/quote'] Deres press release er netop udkommet her til morgen: Mountune Focus RS MP350 Upgrade Owners and buyers of the current generation Ford Focus RS 305PS superhatch can now access a Ford-approved performance upgrade package that boosts peak output to 350PS and 460Nm of torque. The MP350 package is available from Mountune Performance directly and also via a specially selected network of Mountune-approved Ford dealers, initially in the UK, with a European roll-out planned to follow. This is the only Ford-approved upgrade for the Focus RS and also the only aftermarket package available which does not invalidate the standard Ford warranty. The engine modifications it provides are similar to those developed for Ford of Europe's exclusive new limited edition Focus RS500 model and were developed by Mountune’s performance specialists in partnership with Ford’s Team RS powertrain engineers. "Mountune Performance has worked very closely with Ford TeamRS to develop this approved upgrade package, and we're delighted to be able to meet the demand we know exists among existing Focus RS customers," said John Mitchell MD of Revolve Technologies – parent company to the Mountune Performance brand. mp350 ad.jpg Men min satsning vil nok være stage1 og sidenhen stage3 fra Autotech, når garantien nærmer sig sit udløb: http://www.websitefolder.net/atechmotor/art-1.asp?id=248&iPageID=652

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vil hellere bruge de 310.000+ sek på en brugt porsche 996 med 320HK, fremfor en Ford RS, omend den er fed. Men funfactor og race, der slår den ikke sådan en porsche tror jeg. Havde i hvert fald klistret et smil fra øre til øre, samtlige dage jeg kørte i min porsche griner. Samme som med nuværende M3'er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vil hellere bruge de 310.000+ sek på en brugt porsche 996 med 320HK, fremfor en Ford RS, omend den er fed. Men funfactor og race, der slår den ikke sådan en porsche tror jeg. Havde i hvert fald klistret et smil fra øre til øre, samtlige dage jeg kørte i min porsche griner. Samme som med nuværende M3'er.
Men den er jo brugt Basse, og kan sikkert ruinere en i brændstof som pendler bil :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lige præcis. Det giver i min verden absolut heller ingen mening at lave en direkte prissammenligning af en flere år gammel bil med en spritny. Æbler og bananer.
Er heller ikke en prissammenligning som sådan, bare en konstatering at funfactoren i en 5 år gammel porsche er størrer end en sprit ny ford focus RS. Og brændstofmæssigt er den nær det samme eller ? , 8.0-8,8 km/l i min Porsche 996 40 year edition med porsche performance kit på, +25 hk. Men tror dog at vedligeholdelsen er billigere i forden end i porschen hehe - Som pendlerbil tjener forden dog bedre som, end porschen. Disser ikke din bil Frede-drengen, siger bare den såkaldte funfactor er fra eye of the beholder tror jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er heller ikke en prissammenligning som sådan' date=' bare en konstatering at funfactoren i en 5 år gammel porsche er størrer end en sprit ny ford focus RS.[/quote'] "in the eye of the beholder", som du selv siger. ;) Jeg tvivler på, at nyeste Cayman ligefrem skulle byde på mindre "fun factor" end 996'eren, og i omtalte sammenligningstest fra Auto Bild må den væsentligt dyrere Cayman'en trods alt se sig forvist til en andenplads. ;) Men jo, igen er det lutter "in the eye of the beholder". 34103323.jpg Ja, vil jeg tro.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er der så også forskel på at køre i "rigtig" sportsvogn' date=' kontra en hothatch bil jeg mene, så hvad den gør i testen forstår jeg ikke.[/quote'] Det gør det jo bare endnu mere imponerende, at en hot hatch - i testpanelets øjne - løber med sejren over "rigtige" sportsvogne, i deres vurdering af bilernes fun factor / puts-a-smile-on-ya-face factor. :laugh: Her er for øvrigt lige en ejers vurdering af RS'en sammenlignet med hans tidligere biler (herunder M3, 911, m.fl. ;)): Kan slet ikke vente på min, når jeg læser så positiv omtale. joyjoy.gif Edit: Og så regner jeg nu heller ikke en BMW 335i for at være en "rigtig" sportsvogn. De to andre biler i testen, jovist - men sgu ikke en 335i'er. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

No offence, men hvis man køber en Ford til halvdelen af hvad en Porsche koster handler det vel mest om at man ikke har råd til mere end dét. Det er lidt sjovt med de typer, der altid skal lovprise det næstbedste med alverdens argumenter, når man fornemmer at hvis de havde pengene, så ville de naturligvis vælge noget andet. Den tyske artikel giver frisør bilen TT højeste karaktér i design. Det er hylende morsomt :D Der er ingen tøser som får våde trusser af en TT, i´ll promise you that.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du ta'r nok mere fejl end du aner.... Jeg kan love dig at en hvid tt-rs er en headturner! Og folk der ser i IRL synes bestemt ikke ringere om den....

No offence, men hvis man køber en Ford til halvdelen af hvad en Porsche koster handler det vel mest om at man ikke har råd til mere end dét. Det er lidt sjovt med de typer, der altid skal lovprise det næstbedste med alverdens argumenter, når man fornemmer at hvis de havde pengene, så ville de naturligvis vælge noget andet. Den tyske artikel giver frisør bilen TT højeste karaktér i design. Det er hylende morsomt :D Der er ingen tøser som får våde trusser af en TT, i´ll promise you that.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Well de kvinder der blir våde i trussen over en bil, og vælger dig fremfor ham i en TT, de er vidst heller ikke værd at samle på :-) Trader man en e92 m3 ind for en RS er det pga økonomiske ting, kan ikke forestille mig andre årsager til at vælge en nummer 2'er. Eller i mit tilfælde en R32, ren og skær økonomi her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Trader man en e92 m3 ind for en RS er det pga økonomiske ting, kan ikke forestille mig andre årsager til at vælge en nummer 2'er. Eller i mit tilfælde en R32, ren og skær økonomi her.
sgu'da ærlighed i det mindste :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
No offence, men hvis man køber en Ford til halvdelen af hvad en Porsche koster handler det vel mest om at man ikke har råd til mere end dét. Det er lidt sjovt med de typer, der altid skal lovprise det næstbedste med alverdens argumenter, når man fornemmer at hvis de havde pengene, så ville de naturligvis vælge noget andet. Den tyske artikel giver frisør bilen TT højeste karaktér i design. Det er hylende morsomt :D Der er ingen tøser som får våde trusser af en TT, i´ll promise you that.
Fik du det forkerte ben ud af sengen her til morgen?? Fordi dannemare køber en ford betyder det jo ikke at han ikke har råd til en porsche?? Og en billig bil kan vel være ligevså god og prsiværdig som en dyr. Eller noget jeg har misforstået.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
No offence' date=' men hvis man køber en Ford til halvdelen af hvad en Porsche koster handler det vel mest om at man ikke har råd til mere end dét. Det er lidt sjovt med de typer, der altid skal lovprise det næstbedste med alverdens argumenter, når man fornemmer at hvis de havde pengene, så ville de naturligvis vælge noget andet.[/quote'] No offence, men jeg har en årsindkomst på DKK xxx.xxx,- og med konens indkomst render husstandsindkomsten op i DKK x,x million. Tro mig, hvis det var altafgørende for mig at købe en bil til det dobbelte af, hvad jeg nu giver for RS'en, ville det såmænd ikke slå bunden ud af vores økonomi, men mine (vores :o) prioriteter er anderledes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Trader man en e92 m3 ind for en RS er det pga økonomiske ting' date=' kan ikke forestille mig andre årsager til at vælge en nummer 2'er.[/quote'] Nu kender jeg intet til manden, men det kunne jo også være, at han simpelthen bare måtte eje en FRS efter at have prøvekørt den. :th2: Eller også var han bare blevet træt af sin M3 og ville prøve noget helt andet for en periode. Who knows, who cares?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den tyske artikel giver frisør bilen TT højeste karaktér i design. Det er hylende morsomt :D
Design er jo altid en smagssag. Jeg kan sgu godt li' den. Langt federe end den gamle TT'er.
Der er ingen tøser som får våde trusser af en TT' date=' i´ll promise you that.[/quote'] Hvem fanden køber også bil med dét i baghovedet, men mindre man slet ikke selv har noget at byde kvinden? pwned.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Misundelig? Hvis det skal være med den hat, så kører jeg Porsche. Jeg ved godt, der er en fed motor i TT-RS og at den lyder rigtigt godt. Så længe man sidder inden i en TT, så ser den ok ud. Men udvendigt design er ret fesent for alle TT´er. Eksemplet med våde tøse trusser brugte jeg kun for at give et eksempel. Dannemare tag det ikke personligt. Jeg syntes blot det virker sjovt når folk der ikke har råd (ikke prioriterer bil højere), skal nedgøre de biler der er i en højere klassse. Jeg er sikker på Ford RS er en virkelig dejlig bil at køre i og kan godt forstå du vil have et eksemplar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Misundelig? Hvis det skal være med den hat, så kører jeg Porsche. Jeg ved godt, der er en fed motor i TT-RS og at den lyder rigtigt godt. Så længe man sidder inden i en TT, så ser den ok ud. Men udvendigt design er ret fesent for alle TT´er. Eksemplet med våde tøse trusser brugte jeg kun for at give et eksempel. Dannemare tag det ikke personligt. Jeg syntes blot det virker sjovt når folk der ikke har råd (ikke prioriterer bil højere), skal nedgøre de biler der er i en højere klassse. Jeg er sikker på Ford RS er en virkelig dejlig bil at køre i og kan godt forstå du vil have et eksemplar.
for mig kan folk køre lade eller bimmer eller flyve i privat fly, være tysk polsk eller sort. Bare de ikke bringer dårlig stemning ind i en rigtig god tråd. Kan du se meningen? ellers trænger du nok til briller.. Tak :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...