Jump to content
Juff

Hot Hatch :-) der sker da noget!

Recommended Posts

Hvis du kan få fat i en, så ville jeg nok vælge den frem for en evo x :-) Bare ikke i grøn vel ? griner
Jo, i grøn og med nummerplade KERMIT. :laugh: En hvid bliver det (hvis muligt).
Så tror jeg sgu du skal handle hurtigt Frederik!! De bliver eftertragtet som brugte biler....Så det bliver ikke et ringe køb!!
Jeg har mailet til en sælger i Stockholm, som ene mand har stået for omkring 15-20% af salget af FRS'er i hele Sverige. Han er superaktiv på Ford Club Sweden -forummet og virker som en skideflink fyr, der selv er FRS-entusiast. Nu må vi se... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Måske Dannemare skulle se endnu engang på en Leon Cupra R :) Kriterierne er kun delvist opfyldt - 5 døre - men forhjulstræk.
Har haft den i tankerne så sent som denne uge. Den er i mine øjne bare slet ikke så speciel/spændende som en Focus RS.
Men den har XDS :th2:
Jooh, men FRS har et rigtigt mekanisk Quaife-diff (og RevoKnuckle) :th2: :th2:
Jeg har prøvet en Golf GTI med XDS - og jeg udfordrede den på våd asfalt med acceleration i første gear. Jeg vil ikke påstå, at der ikke var hjulspin overhovedet - men det var ikke noget at tale om. Måske du skulle teste sådan en - eller i stedet forsøge at teste en Golf GTI (for det er sikkert svært/umuligt at finde en Leon Cupra R lige nu).
En GTI bliver desværre for kedelig/steril (og langsom) til mig. Jeg er ude efter en lidt mere balstyrisk og rå bil, hvilket desværre også ekskluderer R'en.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så er den i princippet i hus... :D Uddrag af svar fra sælger:

Hej Frederik! Jag blev verkligen jätteglad när jag läste ditt mail, tack för ditt förtroende! Självklart kan jag ordna fram en bil till dig.
Over 20 stk har de allerede solgt og prep'et for andre kunder det seneste halve år. :th2: Lige noget for mig, da det har givet dem al nødvendig erfaring med modellen, så den gennemgås ordentligt (pre delivery inspection) af dem til punkt og prikke inden levering. :th2: Ja, jeg er jo lidt sær på dette område :flov:, men jeg skal sgu ikke risikere at købe en FRS hos en forhandler som den allerførste, så alle på værkstedet lige skal skyde den af, inden nøglerne overleveres til mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor fedt - glæder mig til at se den, hvis det sker :-) Og ha en shot-gun tur!!! :D Glæder mig især til at se interiøret på den - det ser lidt fordish ud på billederne, men det kan altid snyde meget eller lidt :-) 0-100 km/t er den ikke intressant - men fra 2.gear og frem tror jeg den blir sindsyg fed at køre i og høre på. Og det er jo i princippet det vigtigste på en bane - kommer aldrig under 2. gear andet ved i gangsætning og stop :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
0-100 km/t er den ikke intressant
Alt er jo relativt. Din egen R32 føles vel ikke decideret søvndyssende fra 0-100, går jeg ud fra? :) Det er jo omtrent samme pace. Nu har du selvfølgelig været vant til både M3 og 911, så alt andet føles vel (desværre) langsomt nu. :) Jeg går heldigvis fra en svagere bil, så FRS'en skal helt sikkert nok få smilet frem på mig hver dag, også fra 0-100 km/t. crazy_driving.gif Og for under SEK 10.000 hiver man snildt mere end 40 hk (stage1) ekstra ud af den, uden komplikationer. :th2: Stage2 må vente et par år, når garatien er udløbet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Alt er jo relativt. Din egen R32 føles vel ikke decideret søvndyssende fra 0-100' date=' går jeg ud fra? :) Det er jo omtrent samme pace. Nu har du selvfølgelig været vant til både M3 og 911, så alt andet føles vel (desværre) langsomt nu. :) Jeg går heldigvis fra en svagere bil, så FRS'en skal helt sikkert nok få smilet frem på mig hver dag, [i']også fra 0-100 km/t. crazy_driving.gif Og for under SEK 10.000 hiver man snildt mere end 40 hk (stage1) ekstra ud af den, uden komplikationer. :th2: Stage2 må vente et par år, når garatien er udløbet...
Da jeg så på FRS kørte jeg m3 - men mener ikke at de udnytter den motor godt nok, grundet deres valg af træk på FWD. Spær og smart teknik eller ej :-) Ville dog ikke tænke et sekund nu idag(hvor den skal sammenlignes med R32), hvis jeg kunne få en FRS. så havde jeg sagt ja tak :-) Men prisen og leveringstid ....hænger ikke sammen med min økonomi :D Faktisk så er jeg glad for jeg var uden bil i en lille måned, inden jeg satte mig ind i R32eren. For den føles faktisk rigtig hurtig og rigtig sjov- havde jeg afleveret M3'eren og sat mig direkte ud i R32'eren så ville jeg nok ægre mig :-) Acc. i R32'eren er dog meget anderledes grundet haldexen - den ligesom sætte sig ned når man trykker speederen i bund, ret fed følelse faktisk hehe. Hvor M3'eren bare brøllede og ellers skød afsted og man kunne ikke andet end at holde fast i rattet, for resten af kroppen kunne ikke bevæge sig griner. Begge acc.måder er fede. Føler dog jeg har mere kontrol over R32'eren end jeg har i M3'eren. Og FRSen er væsentlig hurtigere fra 2.gear og frem end R32'eren er jeg overbevist om. Plus at acc følelsen vil være på højde med en sportsvogn uden tvivl. Syns det er et godt valg du har taget dig :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er lige vendt tilbage fra lidt race i .dk.... Den lille labre løb lige op med en HGP Golf5 R32'er..... Han kunne sgu ikke stikke af. :D
Hæhæ nice, ja de er giftige de HGP golfer :D - bare surt det er så svinedyrt at få på syns jeg :( syns jeg så en kitpris på 12.000 euro?!?!?! sker der for det ? og så kom montering og indkøring oven i.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er spild af penge...de har slet ikke det de er opgivet til. mine 340hk løb op med en R32 med over 500 efter hvad ejermanden påstår....og det eneste biturbo kit der findes fra HGP til den, laver eftersigende 530.... Så enten har min meget mere end opgivet eller også har den meget mindre end opgivet....flygte kunne han ikke. Vi lå side om side på motorvejen og han kunne ikke overhale. Min er begrænset til 280 og hans kunne ikke engang køre stærkere.... og han skal ha ny gearkasse med forlænget 6 gear. Så den kan køre 300.....Men når min får chip, så er det bye bye.....:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tror min M3 kunne nappe dig på toppen, den stopper først ved 309 km/t :D Selv om den har mange HK, kan den sagtens være begrænset på toppen jo. Men skulle den have 500 hk, så burde i ikke kunne køre lige op - efter mine beregninger. Mange folk overdriver tit hvad de har under hjælmen, især på eftertunet biler - det lyder jo godt med 500 hk fremfor de måske kun 350 hk :D Så at et haldex kit til min kun koster 7900 sek inkl. montering - ska da haaaaaaaa hehe. Hvordan kan man se, om der allerede er installeret et ? - hvad jeg kan læse på nettet, så forklarer folk forbedringen med at bilen sætter røven markant, når man fyrer den af - når de kører i racing mode. Det gør min altså allerede, helt ekstremt når den blir fyret af. Hele bilen blir trykket ned, når man acc. fra 1. eller 2. gear med fuld pedal i gulvet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver meget værre.....du kører med Gen2 Haldex og jeg har fået mit hjem igennem en forhandler på Sjælland der har matchet ACE competition på prisen. Og den trækker permanent på alle hjul med den opgraderede Haldex contr. Og kan overføre op til 80% til baghjulene. Den bliver markant mere neutral i indstyringen og du kan gi' den vildeste gas midt i svinget og så bliver du bare trukket ud af det. Det er en MUST HAVE upgrade til biler med Haldex! Al form for indbygget sikkerhed osv bevares som ab fabrik.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er sikker på M3'eren er hurtigere. Andet ville være helt latterligt... Og ja min er begrænset til 280.....det var hans ikke, men den kunne ikke mere. Men larme det kunne den. Så løber den 309, så kan jeg ikke være med.... Men det skulle den gerne kunne når den er klar :D Men jeg var rystet over at den ikke var hurtigere.... Fandme latterligt at bruge 250.000 på noget fra HGP og så den ikke kunne køre stærkere. Jeg gad godt få en rullemåling på den Golf dér. Men de vil sjældent prøve, da det jo ikke er så sejt med noget der "kun" laver 430.....som over 500.... Det gi'r ikke den samme streetcredit på striben....:D

Tror min M3 kunne nappe dig på toppen, den stopper først ved 309 km/t :D Selv om den har mange HK, kan den sagtens være begrænset på toppen jo. Men skulle den have 500 hk, så burde i ikke kunne køre lige op - efter mine beregninger. Mange folk overdriver tit hvad de har under hjælmen, især på eftertunet biler - det lyder jo godt med 500 hk fremfor de måske kun 350 hk :D Så at et haldex kit til min kun koster 7900 sek inkl. montering - ska da haaaaaaaa hehe. Hvordan kan man se, om der allerede er installeret et ? - hvad jeg kan læse på nettet, så forklarer folk forbedringen med at bilen sætter røven markant, når man fyrer den af - når de kører i racing mode. Det gør min altså allerede, helt ekstremt når den blir fyret af. Hele bilen blir trykket ned, når man acc. fra 1. eller 2. gear med fuld pedal i gulvet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er jo det - sikker på han ikke bare havde købt et HGP sticker og smidt på bilen ? hehe. Ja, det er svine dyrt det HGP - dog findes det til fornuftige priser. Fandt en side www.jvk-tunning.dk eller noget, fra 55.000 dkk med HGP. Hvis man skal bruge den slags penge, kan man lige så godt sælge bilen og købe en anden hvor det er installeret ab fabrik griner. I hvert fald i et land uden afgifter :-) Min M3 står til salg for 495.000 sek, og den er helt sikkert billigere end hans HGP golf griner. Skal ned til BRC i morgen og fikse tid til installering af ipod gateway og sub - og engang til sommer når jeg har været på bane lidt gange med R32eren så skal der installeres et haldex kit, skal bare lige prøve bilen først - så forskellen kan mærkes og se om det er nødvendigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det bliver meget værre.....du kører med Gen2 Haldex og jeg har fået mit hjem igennem en forhandler på Sjælland der har matchet ACE competition på prisen. Og den trækker permanent på alle hjul med den opgraderede Haldex contr. Og kan overføre op til 80% til baghjulene. Den bliver markant mere neutral i indstyringen og du kan gi' den vildeste gas midt i svinget og så bliver du bare trukket ud af det. Det er en MUST HAVE upgrade til biler med Haldex! Al form for indbygget sikkerhed osv bevares som ab fabrik.
Ja, har luret på Ace competition - men det ligger lidt langt væk, hvis bilen skal være på værksted en dag eller 2 for montering.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De har en hvid Cupra R i svedala, dog med et SÅLD skilt i vinduet. Den ser altså meget nice ud. Faldt over den på vej til toa da jeg skulle handle mazdaratti.... :D Men dannemare, jeg har fundet bilen til dig.... Nu er i jo hooked på 1.4 tsi og skoda i staffanstorp allerede :) http://www.automotorsport.se/news/20399/skoda-fabia-rs--tredje-bålgetingen/ :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er lige vendt tilbage fra lidt race i .dk.... Den lille labre løb lige op med en HGP Golf5 R32'er..... Han kunne sgu ikke stikke af. :D
hehe :th2:
Men dannemare, jeg har fundet bilen til dig.... Nu er i jo hooked på 1.4 tsi og skoda i staffanstorp allerede :) http://www.automotorsport.se/news/20399/skoda-fabia-rs--tredje-bålgetingen/ :th2:
Jeg tror vist lige, jeg springer over. Jeg søger en opgradering, ikke en nedgradering. :) Men måske til konen, når vi om 3 år ikke længere har behov for Octaviaens kæmpe bagagerum til barnevogn osv. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...