Jump to content
Juff

Hot Hatch :-) der sker da noget!

Recommended Posts

Forhjulstræk er meget bedre i sne end baghjulstræk. Man vender bare kareten og lader hele motoren skubbe på hjulparret.... ;) Når man først har prøvet den sindssyge træk ud af sving når man har træk på alle 4, så er der ingen vej tilbage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Første kommentar......LOOOOOOTS of understeer........ :D
One much bigger number is the RS’s weight; it tips our scales at 1494kg – 144kg up on what Porsche claims for the Cayman S – but of more concern is the fact that 60 per cent sits squarely on the front wheels, giving you a pivot point not at your hips, but around your knees. So another understeery Audi? ’Fraid so. This shouldn’t be the case because Audi claims the TT RS has the same four-wheel-drive system as the new, pleasingly neutral S4. But get back on the power mid-corner and it doesn’t feel as active as the saloon, you don’t sense the power transfer or the rear start to work. This is most in evidence on track at the Bedford Autodrome later, but it doesn’t prevent the RS turning in a scintillating 1:27.1 West Circuit lap time – over half a second quicker than a supercharged Lotus Elise. The Audi may understeer, but treat it with sympathy and the traction, explosive power delivery, chassis stiffness and sheer grip make it very effective. But is that enough for an Audi RS? Surely what I’ve just described is the job description of a TT S? An RS should be on a different level, have a clearer line of communication, the ability to attract purists and not rely on the engine, rather than the chassis, to raise a smile and reward the driver. Ultimately, it seems the TT RS was an engineering challenge too far for Ingolstadt. It’s a good Audi, but not a great drivers’ car. :p :tongue2:http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/239629/audi_tt_rs.html

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Handler kun om std. opsætningen på Haldex diff.....intet andet. Std skifter den kun til baghjulene når de forreste slipper, og det kan du prog. dig ud af. Tjek lige tiden til handling day på bilmagasinet. Der sætter den 4 hurtigste tid selvom banen er drivende våd og andre kører på næsten tør bane. Og der er noget galt for S4 er meget tungere over næsen. Men den har rigtig Quattro og ikke kun Haldex...Så tuner du diff'et, er jeg ret sikker på du kan få den til at gå helt neutralt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror snart at vi kan konkludere at den sorte Type R er det mest gedigne, sportslige og farligste racerbil der kan købes for penge........i så fald må jeg nyde det, da den nok snart bliver skudt af :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fra den rent økonomiske side, kigger jeg nu også lidt på en Audi S3 - med 265hk,quatro og s-tronic. Det skulle være det samme setup som den nye Golf r20 ikke ? - minus 7 hk selvfølgelig. Men den kan man få med et par år på bagen billigere. Syns trods alt 400.000+ sek for en Golf er lidt i overkanten, selv om jeg tidligere har syns det var en ok pris griner. Nogen der har noget at sige om den ? -

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Mitsubishi Lancer Ralliart ... Jeg så lige, at der findes en Mitsubishi Lancer Ralliart på det svenske marked. En "billigudgave" af den "rigtige" rally-Lancer. Men trods alt med 240 HK - firehjulstræk - "DSG"-gearkasse og lidt mere lir. Jeg ikke rigtigt hvad jeg skal synes om den bil :confused: Og så er der er jo også Mazda 3 MPS - med 260 (eller er det 265?) HK. Heller ikke den bil er jeg helt afklaret omkring ;) Men det kunne jo være alternativer til de meget omtalte tyske hot-hatch modeller :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

"Problemet" med Mazda 3 MPS er at den er forhjulstrukket. Og uanset hvor meget teknik de smider i en bil, så er der ikke den samme kontrol, som i en 4wd eller rwd. Men kvaliteten i Mazda 3 MPS er helt i top, og det er en lækker kabine på højde med en tysker. Evoerne er fede banebiler - hvis man vælger manuelt gear. Skal man have "DSG", så mister man 1 sek på 0-100 tiden, af en eller anden underlig grund. og den blir faktisk ret langsom så påd en forkerte side af 6 sekunder. den nye MRS eller hvad udstyrs varianten nu hedder. Jeg ser lidt pt i retning af en ældre Audi S3 med 265 hk motoren, eller den nye Mazda 3 MPS - hvis det skal være ny bil. Kan dog ikke helt bestemme mig for om forhjulstræk er godt nok til mig. Skal trods alt have en 4-6 trackdays om året, men resten er pendling hvor det igrunden er ret ligemeget med om det er forhjuls,baghjul eller all wheeldrive.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fra den rent økonomiske side' date=' kigger jeg nu også lidt på en Audi S3 - med 265hk,[u']quatro og s-tronic.
Bemærk blot at S3'eren ikke har "ægte" Audi-Quattro (torsen). Der er igen tale om Haldex. ;) Men jo, Audi er gået over til at kalde det "Quattro" alt sammen, mens man hos VW kalder man det selvsamme for "4Motion".
Det skulle være det samme setup som den nye Golf r20 ikke ? - minus 7 hk selvfølgelig.
Korrekt. Ved dog ikke om også de allerførste S3'ere har nyeste Haldex IV lige som Golf R m.fl.
Nogen der har noget at sige om den ? -
Har kørt i S3'eren på Sjællandsringen en hel dag. Absolut godkendt, IMHO. Det er også - blandt meget andet - ud fra denne positive oplevelse, at jeg er interesseret i Golf R.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Evoerne er fede banebiler - hvis man vælger manuelt gear. Skal man have "DSG"' date=' så mister man 1 sek på 0-100 tiden, af en eller anden underlig grund.[/quote'] Rygterne vil vide, at Mitsu har optimeret SST'en på 2010-modellen. Ved ikke, om det stemmer - det vil kommende reviews af 2010'eren sikkert kunne afsløre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Skal trods alt have en 4-6 trackdays om året
Hvilket vel ret beset er en bagatel. ;) :tongue2: Men jo... bevares... jeg har jo selv disse ganske få årlige banedage med i tankerne, når der skal købes pendlerbil (selv om det egentligt er lidt noget pjat i det store billede - men en ekstra dedikeret banebil er jo heller ikke gratis).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
sst pedalshift og review
Fine links du kom med :thumbup: Umiddelbart giver de jo et godt indtryk - og det samme gælder for den skrevne testrapport. Der er lidt at tænke over :) Tilbage i begyndelsen af 1990'erne havde jeg en "Mitsubishi Galant Dynamic 4" - med 4-hjulstræk, 4-hjulsstyring m.m. Jeg husker den som en ganske udmærket bil - med et mere end acceptabelt kvalitetsniveau. Men - der kan jo være sket meget for Mitsubishi siden dengang ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fine links du kom med :thumbup: Umiddelbart giver de jo et godt indtryk - og det samme gælder for den skrevne testrapport. Der er lidt at tænke over :) Tilbage i begyndelsen af 1990'erne havde jeg en "Mitsubishi Galant Dynamic 4" - med 4-hjulstræk, 4-hjulsstyring m.m. Jeg husker den som en ganske udmærket bil - med et mere end acceptabelt kvalitetsniveau. Men - der kan jo være sket meget for Mitsubishi siden dengang ;)
Jeps... Det er ud til de fleste anmeldere er glade for den.. mindes et link hvor bilen fik 8 ud af 10, og interiøren 4 ud af 10.... på billeder ser interiøret pænt ud, men hvis man sætter sig en i en ny lancer er det altså lidt skidt :o jeg har ikke siddet i ralliart men i den normale nye lancer. Går ud fra det mere eller mindre er det samme indvendigt...... kanske mitsubishi har en demomodel :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Interior quality needs some improving as well. The Ralliart’s hard plastics and fake-fur headliner would seem cheap in the $15,000 base Lancer; at twice that price, it just seems inexcusable. I’m glad Mitsubishi decided to spend the money on the performance bits, but it’s hard to justify a 30 grand car with this kind of interior. :cry:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tror bestemt mit valg i 300.000 krs klassen vil falde på en Audi S3 s-tronic fra en 2007-2008. Generelt en pænere bil end golf, herunder interiøret. Man skal jo spare op til hus, så det er slut med de store dyre biler griner

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tror bestemt mit valg i 300.000 krs klassen vil falde på en Audi S3 s-tronic fra en 2007-2008. Generelt en pænere bil end golf, herunder interiøret.
Den '07 S3 jeg sad i en hel dag så ærligt talt ikke mere 'upscale' ud end de billeder, jeg har set af R'ens interiør. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lyder godt. Vælger du den så i den blå farve og i 3 dørs? :th2:
Af praktiske familiegrunde bliver det nødt til at blive en 5-dørs. :) Ved endnu ikke med farven.
Jeg ender nok med en Candy White (men en anden fælg) som på billedet her: l11933669.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den '07 S3 jeg sad i en hel dag så ærligt talt ikke mere 'upscale' ud end de billeder' date=' jeg har set af R'ens interiør. :rolleyes:[/quote'] nej, men jeg kan få en 2007'er for 300.000 sek hehe istedet for golf R20erens 415.000 sek for samme udstyr. dog også 3 år yngre self. Men det er jeg nu ligeglad med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ved dog ikke om også de allerførste S3'ere har nyeste Haldex IV lige som Golf R m.fl.
Lidt research tyder på, at Haldex IV først blev introduceret i S3'eren midtvejs i 2008 i forbindelse med annonceringen af S3'eren 2009-facelift. Før da, hed det sig Haldex II (Haldex III er kun brugt på Land Rover Freelander 2 samt nogle Volvo'er).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...