Jump to content
Juff

Hot Hatch :-) der sker da noget!

Recommended Posts

Nu skal vi vist heller ikke gøre "R" hurtigere end den er.....:D En M3 E92 med DKG er pænt hurtig i antrittet. Noget en Golf aldrig bliver.....Selv ikke i en "R"......;)

Jeg køber heldigvis en bil ene og alene for min egen skyld og ikke at andre spekulere skal over' date=' om det er en 1.4 TSI eller R. Dem, der ikke ved bedre, interesserer sig alligevel ikke en skid for, at du har en R (de gaber, mens du fortæller dem om det). "Ligesindede" ser (og hører) til gengæld på et splitsekund, at der er tale om en R. Og med et APR Stg II+ kit (eller tilsvarende) til relativt få penge skal du bare være i et forkert gear i et ganske kort øjeblik i din M3, og løbet er kørt. ;) Du er jo vant til automat. :tongue2:[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu skal vi vist heller ikke gøre "R" hurtigere end den er.....:D En M3 E92 med DKG er pænt hurtig i antrittet. Noget en Golf aldrig bliver.....Selv ikke i en "R"......;)
Bemærk min bemærkning om "forkert gear et ganske kort øjeblik". ;) Det giver en enorm forskel. Jeg har sgu givet flere hurtigere biler baghjul, fordi skvaddermiklen bag rattet ikke ved, hvilket gear han skal ligge i for maksimal acceleration.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Med en dkg er det svært at misse et gear Frederik.....Du skal bare lige ramme en knap når nålen rammer 8000omdr....:) Men ja. Når man kommer op i de effekter, så bliver den mindste fejl straffet i et væddeløb....

Bemærk min bemærkning om "forkert gear et ganske kort øjeblik". ;) Det giver en enorm forskel. Jeg har sgu givet flere hurtigere biler baghjul' date=' fordi skvaddermiklen bag rattet ikke ved, hvilket gear han skal ligge i for maksimal acceleration.[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg køber heldigvis en bil ene og alene for min egen skyld og ikke at andre spekulere skal over' date=' om det er en 1.4 TSI eller R. Dem, der ikke ved bedre, interesserer sig alligevel ikke en skid for, at du har en R (de gaber, mens du fortæller dem om det). "Ligesindede" ser (og hører) til gengæld på et splitsekund, at der er tale om en R. Og med et APR Stg II+ kit (eller tilsvarende) til relativt få penge skal du bare være i et forkert gear i et ganske kort øjeblik i din M3, og løbet er kørt. ;) Du er jo vant til automat. :tongue2:[/quote'] Haha Du er sq optimistisk Frederik :D Nu er en af fordelene jo i M3'eren de 8400 omdrejninger den tager - Ja kørte jo med automat i hele 2 måneder efter min porsche med man. gear:D så det glemmer man jo hurtigt hehe eller..... Men måske hvis jeg bruger 6 gear ved 45 km/t og først skal gear ned har du en lille chance, for at komme foran i nogle sekunder :D Jeg sætter pris på lidt "her kommer jeg" udseende og lyd på en bil - sådan er vi så forskellige. Hvis jeg har brugt en masse penge på en bil, så vil jeg også have den udstråler det. Kald det arrogance/blærerøv, men kan godt li folk kigger efter min bil og er liiiiidt misundelige haha. Self. er den faktor størst med familliefaren i sin dansk indreg. BMW 116D, der koster stort set det samme som en lettere brugt M3 i SE :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men måske hvis jeg bruger 6 gear ved 45 km/t og først skal gear ned har du en lille chance' date=' for at komme foran i nogle sekunder :D [/quote'] Jeg går heldigvis rundt med partisansøm i lommen, så jeg skal nok sikre mig, at du bliver bagved! :D Det kan jeg nu også sagtens forstå (jeg var selv lun på en FRS, husker du nok :)), men jeg kan altså også godt lide ulven i fåreklæder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu skal vi vist heller ikke gøre "R" hurtigere end den er.....:D En M3 E92 med DKG er pænt hurtig i antrittet. Noget en Golf aldrig bliver.....Selv ikke i en "R"......;)
hehe... du er så glad! Golf .:R er en GT bil... og du får meget kone bil for dine penge. Kan fortælle at min MkV R32 kørte MEGET bedre end min 135i. Måske skulle man bare bestille en 335xi sedan loadet med step....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
hehe... du er så glad! Golf .:R er en GT bil... og du får meget kone bil for dine penge. Kan fortælle at min MkV R32 kørte MEGET bedre end min 135i. Måske skulle man bare bestille en 335xi sedan loadet med step....
Der er altså også forskel på en r32 og en 135 - 135'eren er den mindste klasse du kan få, med den største motor ja. Hvor golfen jo er en mellemklasse bil, og 135 er en klasse under. Plads mæssigt og kvalitetsmæssigt vil jeg påstå. Ville dog også hellere selv have en r32 fremfor en 135'er - den ser underlig ud sådan en 135 sedan/coupe. Som om de har taget en 3'er og kogevasket den så voldsomt at den er krøbet i vask griner. Men igen, det er 2 forskellige segmenter du sammenligner der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja Basse..... Men til forskel fra en "R" så bliver du sat af en Audi.......:D
Den skal vel sammenlignes med en S3 sådan en R20 - så er de ikke rimlige jævnbyrdige ? VW har ikke en konkurrent til en RS3 endnu jo :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den skal vel sammenlignes med en S3 sådan en R20 - så er de ikke rimlige jævnbyrdige ?
Yeps, det er samme specs som nyeste Audi S3, blot i en billigere VW-forklædning. Og jeg kan sgu sagtens affinde mig med, at der ikke sidder fire ringe på fronten. Synes også sådan en MkVI R leverer et ganske fortrinligt interiør at dømme ud fra billederne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Yeps' date=' det er samme specs som nyeste Audi S3, blot i en billigere VW-forklædning. Og jeg kan sgu sagtens affinde mig med, at der ikke sidder fire ringe på fronten. Synes også sådan en MkVI R leverer et ganske fortrinligt interiør at dømme ud fra billederne.[/quote'] Personligt ser golf 6 bedre ud end den nyeste audi a3 - Og interiør er også pænere syns jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Pris på Golf R Så er der kommet pris på Golf R....i Tyskland i hvertfald. Med 6 gears manuel gearkasse er grundprisen € 36.400 og med 6 gears DSG er grundprisen € 38.275. Det svarer rundt regnet til en pris på 373.000-392.500 SEK (kurs 10,254). Prisen i Sverige bliver vel nok lidt lavere, for den Golf GTI, jeg har "bygget" på VW's svenske hjemmeside er billigere end på VW's tyske hjemmeside, vel og mærke med samme udstyrsniveau.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kan forklare mere præcist hvad de mener når der snakkes om under og overstyring ? - og er der nogle af de ting der faktisk er godt ?. Ved understyring, menes der så at man skal dreje mere på rettet end hvad godt er, i gennem et svin, ved udgangen i et sving ? Meganen, ser da ok ud ? - men stadig for meget ala SEAT leon syns jeg griner.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...