Jump to content
Thage Løbner

TV på PC m dongle

Recommended Posts

Hej. Min kone ønskede sig et tv i køkkenet, så jeg købte en touch skærms PC. Nu brokker hun sig over at hun ikke kan se live tv, men kun tv fra arkiv - utaknemlig? Nå, jeg må jo gøre noget for husfredens skyld:scared: Er der nogen der har erfaring med TV via usb-dongle? Det ser jo rimelig billig ud, men duer det? Hvad med antenneforhold - mit køkken vender lidt mere mod Stockholm end København. Er Systemet følsomt overfor svenske papvægge? Al erfaring er meget velkommen og jeg vil takke en masse. Husk det er husfreden det gælder:love2: Hilsener Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min pappa købte en digital TV dongle i nettonet da vi ferierede oppe i det midt svenske, installation, easy peasy, opsætning easy peasy, signalkvalitet = crap... Jeg ved ikke om det var fordi vi var monster langt ude i en skov eller hvad problemer var, men jeg strikkede husantennen og antenneledningen fra donglen sammen og så virkede det... Men med medfølgende antenne var der intet... Hjemme igen i DK, også rimelig langt ude på landet fanger den fint Dr1, dr2 osv osv indenfor... donglen var fra BlazeDTV tror jeg det hedder og kostede noget i nærheden af 200 danske...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

vær opmærksom på at der kan blive problemer med danske kanaler. 1. Man kører kun mpg2 på dr1,dr2 og tv2 indtil 2012 (nye danske kanaler som DR-K, DR-Ramasjan og DRHD sendes kun i MPG4) 2. Du vil sikkert ikke få Danske undertekster på. Der burde ikke være problemer med de Svenske kanaler, Da de kører MPG2 og teksterne ligger i billedet. Du skal have udendørs antenner og godt signal eller får du ikke et godt billede, og knald i højtaleren + pixileringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites