Jump to content
Peter

Nye Mercedes E220 CDI (W212)

Recommended Posts

Hej alle Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få købt en bil. Valget faldt på en ny Mercedes E220 CDI, og efter en uges kørsel er jeg ganske tilfreds med bilen..:love: Jeg er dog allerede begyndt at tænke på en mulig 'opgradering/tuning' af motoren. Som jeg har forstået det er 220 CDI motoren identisk med 250 motoren - den eneste forskel er den elektroniske motorstyring bilen er udstyret med..?? Betyder det at jeg kan på en eller anden måde kan 'opgradere' motoren til en 250 version eller har Mercedes teknisk blokeret for denne mulighed..?? og hvilke andre muligher har jeg så..?? Bilen er købt hos Mercedes i Lund og jeg fik en virkelig god service samt fornuftig rabat, så plus plus på den konto. Var også i kontakt med Mercedes i Malmø, men de er/var bestemt ikke interesseret i hverken at yde nogen form for service eller tilbyde en fornuftig rabat...jeg spurgte sælgeren om Mercedes tilbød nogen form for tuning af deres biler hvilket han sagde de ikke tilbød og hvis jeg fik det udført røg garantien..!!! Vedlægger et link fra Automotor & Sport hvor de kort beskriver den nye diesel motor bilen er udstyret med: http://www.automotorsport.se/news/14049/mercedes-nya-diesel-ger-204-hk-och-500-nm/ Med venlig hilsen Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Garantien ryger skam også, hvis du tuner den - derfor du vælger et tuningsfirma, der overtager garantien på motoren, når de tuner den. Så vidt jeg har forstået. Men hvorfor vælge en E220 cdi, når det i virkeligheden var en E250cdi du ville have ? - var prisforskellen så stor ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Garantien ryger skam også, hvis du tuner den - derfor du vælger et tuningsfirma, der overtager garantien på motoren, når de tuner den. Så vidt jeg har forstået. Men hvorfor vælge en E220 cdi, når det i virkeligheden var en E250cdi du ville have ? - var prisforskellen så stor ?
Præcis, Brabus er vejen at gå i det tilfælde... Og de laver også et kit der bringer den op i nærheden af en E 250 CDI... Du kan tale med ham her om det, han importerer det i DK: www.cca-performance.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Basse - tak for input. Det er nok mest pga. min nysgerrighed jeg spørger.. Prisforskellen mellem en 220CDI og en 250 CDI var vist lidt over 30.000,- SEK som jeg husker det... Sjovt nok har jeg lige prøvet at tjekke prisforskellen hos mercedes.se og der kan man kun vælge 200CDI eller 250 CDI i deres configurator, men ikke 220CDI modellen...??? og prisforskellen mellem en 200CDI og en 250 CDI er 55.000,- SEK. Betyder det mon at de ikke længere vil tilbyde 220CDI modellen fordi den faktisk er identisk med 250CDI, og de derfor kan tjene meget mere ved at sælge 250CDI modellen..?? Som jeg forstår det er 220CDI modellen kun udstyret med en enkelt turbo mens 220CDI og 250CDI begge har dobbeltturbo. Så grunden til det blev en E 220CDI var nok fordi modellen faktisk er identisk med en 250CDI (bortset fra lidt mindre effekt) og det var en bil de allerede bestilt bilen 3 måneder tidligere, så vi skulle kun vente 2 dage på levering fra vi besluttede os..:-) Og tak til sup3rior - jeg vil tjekke linket du har vedlagt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det, har man besluttet sig for en bil - så vil man have den med det samme. Ikke vente flere måneder :D Derfor jeg også køber brugt generelt, eller demo-biler. Giiiiider ikke vente på en fabriksny bil, som man alligevel taber 10% på, når de triller ud fra forhandleren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Basse - tak for input. Det er nok mest pga. min nysgerrighed jeg spørger.. Prisforskellen mellem en 220CDI og en 250 CDI var vist lidt over 30.000,- SEK som jeg husker det... Sjovt nok har jeg lige prøvet at tjekke prisforskellen hos mercedes.se og der kan man kun vælge 200CDI eller 250 CDI i deres configurator, men ikke 220CDI modellen...??? og prisforskellen mellem en 200CDI og en 250 CDI er 55.000,- SEK. Betyder det mon at de ikke længere vil tilbyde 220CDI modellen fordi den faktisk er identisk med 250CDI, og de derfor kan tjene meget mere ved at sælge 250CDI modellen..?? Som jeg forstår det er 220CDI modellen kun udstyret med en enkelt turbo mens 220CDI og 250CDI begge har dobbeltturbo. Så grunden til det blev en E 220CDI var nok fordi modellen faktisk er identisk med en 250CDI (bortset fra lidt mindre effekt) og det var en bil de allerede bestilt bilen 3 måneder tidligere, så vi skulle kun vente 2 dage på levering fra vi besluttede os..:-) Og tak til sup3rior - jeg vil tjekke linket du har vedlagt..
Husk at Brabus overtager garantien på motor og transmission hvis du får den klaret med deres produkt... Det er der ikke mange andre tunere som kan prale af...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites