Jump to content
Lollikken

Aftale om SAAB

Recommended Posts

Jeg beklager, men her er du blevet misinformeret. Som jeg sagde så er praktisk taget alt dansk kød, æg og mælk baseret på GMO foder. Det er sjovt som der er ingen der tror på det når man siger det. Der er virkelig ikke mange der snakker om det, men det er sådan det er og har været i lang tid nu.
Artiklen i Ingenøren er 5 år gammel og Martin fra FVM er inkarneret økolog. Det er lidt historisk, da GMO var på sit højeste var det ca. 60% af verdens soya der var GMO siden er det faldet lidt da merværdien for at dyrke GMO soya er faldet, så det er ca 50% idag, mødtes med USDA i sidste uge. Fra indkøbernes side bliver der fokuseret på non GMO når der indkøbes til EU/DK men som sagt kommer der uden tvivl GMO soya til DK men det er bestemt ikke "alt" der er GMO!!! :fight: Jeg er i mit job placeret tættere på virkeligheden end både Martin og dem fra Ingenøren! For ikke at spolere tråden helt, men det var nu nået til noget med at stå eller lade falde, foreslår jeg vi starten en ny om det politisk korrekte/ukorrekte i GMO produkter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja beklager. Det er nok mig, der fik tråden sådan til at eksplodere i landbrug og samfundskritiske overvejelser:rolleyes: Jo lad os fortsætte den om gmo'en og landbruget i en anden tråd. Det er spændende at høre, at du arbejder med det hands on. Kunne være spændende at høre mere om dette i en anden tråd - måske dog efter jul da jeg nok ikke er så meget herinde i julen. Ang. saab, så er det sgu spændende. Ser ud til vi ved besked i morgen inden kl.17

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@Gio/mod Kan vi ikke splitte denne tråd op i hhv. 'Info om SAAB' og 'Socio-økonomiske overvejelser ved et globaliseret samfund' =)
Det er for fedtet ind i hinanden til at det vil give mening flyttet til tråd for sig. Jeg synes i bare skal oprette en ny tråd til gensplejset/klimakteriel GMO-snak - og så henvise til denne tråd som aperitif.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Biltillverkaren Saab kommer att läggas ned. Enligt GM har buden på Saab varit för dåliga. "Vi lägger ned Saab", säger GM:s vd Edward Whitacre enligt Reuters. STOCKHOLM. Enligt vice ordförande Bob Lutz har inga av buden som kommit varit ”finansiellt bättre” än att lägga ned bolaget. Samtidigt öppnar Lutz för anbud under nedläggningsperioden. I Trollhättan väcker uttalandet skarp kritik från facket: – Det här är smaklöst. GM:s tajming är urusel och de bär sig riktigt illa åt, säger Anette Hellgren, fackordförande för Unionen på Saab i Trollhättan, till TT efter det senaste dråpslaget. Har du fortfarande hoppet kvar, tror du fortfarande på en försäljning? – Egentligen är det ju inte mycket som ändrat sig. Du tror att de ljuger? – Jag tror faktiskt inte man säger hela sanningen. Jag tror man kör en grej. Det här verkar som ett riktigt dåligt förhandlingssätt, säger Anette Hellgren.
Ja det lugter lidt som "Speak softly and carry a big stick". Men det kan også være at de bare gemmer mærket og laver nogle strækkelige special production en gang i mellem =/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja tak...det er noget af en rutschebanetur' date=' den her cirkushistorie! :rolleyes:[/quote'] Ja prøver de vitterligt at dræbe mærket ved først at dræbe SAAB entusiasterne? Tjaa 'hvis' spyker nu går tilbage til rødderne og laver en god bil til en fornuftig penge (ala 900 OG eller 9000'eren i slut 80'erne) så vender svensken da tilbage. Volvoen må man da sige er synlig for tiden, så hvis SAAB laver en ordenlig bil, og kæler lidt for mærket så tror jeg godt at det kan snige sig ind i svenskernes hjerte igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

*danse* *juble* *springe* *danse lidt mere* Så bliver det sku spændende at se hva' de smider ud. Den danske analytiker på DR mente dog at SAAB ville blive mere eksklusivt med markant færre biler på markedet. Det bliver interessant at se :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites