Jump to content
Lollikken

Aftale om SAAB

Recommended Posts

hmmm Hvad indebærer dette?

Förhandlingarna om köpet av Saab Automobile har avslutats, Koenigsegg uppger att affären inte blev klar i tid. Från flera håll uttrycks förvåning över beslutet. – Vi hade satt upp en absolut sista deadline till 30 november och vi såg i dag att det fanns ingen chans att få ihop affären till dess. Och därefter vågar vi inte tro på planen, tiden har gått för länge, säger Christian von Koenigsegg till TT.
Jeg læser det som om at aftalen ikke blev klar til tiden, dvs. deadline 30 november, som var sat af Koeningsegg gruppen? Er det en af de der vage svinere hvor Koeningsegg ikke nævner nogle navne men hentyder til at det ikke er dem som nølede? Eller er det mere et spørgsmål om at Koeningsegg selv ikke kunne finde pengene i tide? ps ... pis! PPS. Operation nordisk broderfolk skal sættes i værk. DK, NO, SE og FI går sammen og køber skidtet (evt. slår sig sammen med Volvo) og laver gode biler. Flere i arbejde, billigere biler (i NO og DK), skaber exportkroner til statskasserne og alle er glade! Sæt i værk! *krydser meget naive fingre*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er det synd!:sad: De får teknologien, men vil ikke producere det i Sverige. Det er godt nok en dårlig aftale for Sverige. Nu bliver der billigere boliger i Trollhättan. Jeg går ud fra at salget kun berører Saab automobiles og ikke flyproducenten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Øv hvor er det synd!:sad: De får teknologien, men vil ikke producere det i Sverige. Det er godt nok en dårlig aftale for Sverige. Nu bliver der billigere boliger i Trollhättan. Jeg går ud fra at salget kun berører Saab automobiles og ikke flyproducenten.
Kun Automobiles da de ejes af GM. Jeg ved ikke om man kan sige at 'de får teknologien'. Det bliver vel lidt ala bygge på licens, og hvad jeg kan forstå på kinesiske bilstandarder så vil SAAB udgøre et kvantespring for dem. Bare synd at pengene ikke går til svenske hænder :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, det var vel hvad man kunne forvente. At kineserne begynder at producere 9-3 og 9-5, kan jo betyde alt eller ingenting overhovedet. De laver allerede en masse biler som kun bliver solgt i asien, et par stykker mere kommer næppe til at gøre nogen forskel. Hvis de vil sælge biler i EU + US, bliver de nødt til at bygge dem indenfor toldmurene ... og med nye SAAB modeller på vej, bliver det sgu nok hård konkurrence (forudsat at der er nogen der gider bygge de nye modeller). Jeg syntes da det er mere interessant at se hvad Spyker vil med SAAB, måske er der bare et patenter de vil have, måske vil de lave nye modeller, måske vil de bare have en bid af mainstream kagen... interessant bliver det da. Nu kender jeg ikke baggrundshistorien for at SAAB blev solgt til Government Motors, men jeg tror da at GM bærer en del af skylden for at SAAB er faldet bagud mht. diesel motorer ift. andre mærker i EU. Og når man kigger på hvor populære diesel biler er idag, er der nok en ret god sammenhæng med deres manglende indtjening. Men, det er da fint at de stakkels amerikanske skatteborgere kan få lidt penge i kassen ved at prøve at sælge aktiverne fra Government Motors.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bestemt trist, og mine tanker går til de tusindevis af mennesker som mister deres job. Kommer dette egentlig til at betyde, at SAAB bliver et totalt uinteressant brugtbilskøb? Må da indrømme, at tanken om en god brugt 9-3 Turbo længe har luret i baghovedet... men nu ved jeg sgu da ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kommer dette egentlig til at betyde' date=' at SAAB bliver et totalt uinteressant brugtbilskøb? Må da indrømme, at tanken om en god brugt 9-3 Turbo længe har luret i baghovedet... men nu ved jeg sgu da ikke.[/quote']Bilen ændrer sig jo ikke, fordi firmaet bag lukker. SAAB har jo committet sig til at kunne levere reservedele efter normalt skema, samt honorere evt. garanti-sager der måtte komme. Som jeg ser det, så bliver begagnade SAAB bare billigere - ikke dårligere :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bilen ændrer sig jo ikke, fordi firmaet bag lukker. SAAB har jo committet sig til at kunne levere reservedele efter normalt skema, samt honorere evt. garanti-sager der måtte komme. Som jeg ser det, så bliver begagnade SAAB bare billigere - ikke dårligere :thumbup:
Alt andet lige bliver det vel vanskeligere... Jeg blev fx varslet fra et par uger siden, at jeg muligvis havde en fejl i styreboksen, og det var kun Peugoet der kunne klare det, for hvis der skulle en ny boks i, skal den programmeres. Den type type af fejl, kan der sikkert godt være problemer med at få fikset - det er jo ikke en fysisk reservedel, men kræver åbenbart lidt ekspertise. Hvad er erfaringen egentlig fra Rover, der gik ned for 4-5 år siden? Jeg synes godt nok, der er langt mellem jeg ser en - er de solgt til Polen og Baltikum?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bilen ændrer sig jo ikke, fordi firmaet bag lukker. SAAB har jo committet sig til at kunne levere reservedele efter normalt skema, samt honorere evt. garanti-sager der måtte komme. Som jeg ser det, så bliver begagnade SAAB bare billigere - ikke dårligere :thumbup:
Kan de blive billigere? ;) Det er vel stadig muligt at genoplive brandet på et tidspunkt, det er bare synd at det er GM som stadigvæk ejer det. Jeg håber dog på at folkene i Trollhätten finder en investor og begynder at lave biler igen. Evt. en luksus bil og en mellem størrelse familie bil med gode egenskaber (love child af hot hatch og 9-3)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites