Jump to content
cbpwr

3 data dækning primært Helsingborg, Helsingør og på Scanlines?

Recommended Posts

Hejsa. Nogle der har prøvet om 3 modem dækker i Helsingør (tænker på nede ved færgerne) og i Helsingborg (også ved færgerne) og på selve overfarten ? Passer det at man ikke betaler extra hvis man fx køber 3 i Sverige men også bruger det i DK ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Super 3G i hele norden

Hejsa. Nogle der har prøvet om 3 modem dækker i Helsingør (tænker på nede ved færgerne) og i Helsingborg (også ved færgerne) og på selve overfarten ? Passer det at man ikke betaler extra hvis man fx køber 3 i Sverige men også bruger det i DK ?
Det kunne godt være at 3.dk ell tre.se er så udbredt, men der findes alternativer hvis man vil gerne have en mobil bredbånd som dækker i hele skandinavien uden at tænke på roaming ell dækning til lav pris, Selskabet hedder ICE-NET.DK abb. til 199 kr pr mdr her er modemet som dækker SUPER 3G i hele Norden perfekt løsning til Øresunds borger som bæveger sig på begge sidder af sundet :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg testede de der ICE.NET modemmer på arbejdet for et lidt over et år siden. Kan ikke huske det præcise grundlag for kasseringen, men kasseret det blev de. Jeg tror årsagen var at de netop KUN dækker i norden fordi NMT er en nordisk teknologi (Nordic Mobile Telephone). ICE.NET modemmer benytter ikke det traditionelle GSM netværk men bruger det gamle NMT net og har ikke så meget med 3G som man kender det at gøre. Teknologier man assoicierer med 3G i norden er UMTS og WDCMA (op til 3.8 Mbps) og Turbo 3G er så HSPA/HSDPA (op til 14.4 Mbps). Hvad ICE.NET's "SUPER 3G" bruger ved jeg ikke. Ang. deres dækning testede jeg det kun i det indre København og der var jeg ikke synderlig imponeret. Men det kan da godt være den er god til sommerhuset og kyststrækningerne som de skriver :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg testede de der ICE.NET modemmer på arbejdet for et lidt over et år siden. Kan ikke huske det præcise grundlag for kasseringen, men kasseret det blev de. Jeg tror årsagen var at de netop KUN dækker i norden fordi NMT er en nordisk teknologi (Nordic Mobile Telephone). ICE.NET modemmer benytter ikke det traditionelle GSM netværk men bruger det gamle NMT net og har ikke så meget med 3G som man kender det at gøre. Teknologier man assoicierer med 3G i norden er UMTS og WDCMA (op til 3.8 Mbps) og Turbo 3G er så HSPA/HSDPA (op til 14.4 Mbps). Hvad ICE.NET's "SUPER 3G" bruger ved jeg ikke. Ang. deres dækning testede jeg det kun i det indre København og der var jeg ikke synderlig imponeret. Men det kan da godt være den er god til sommerhuset og kyststrækningerne som de skriver :)
Forkert, de bruger ikke NMT teknologi men CDMA2000 - de sender blot på de frekvenser som det gamle NMT net lå på, nemlig 450 mhz. Det er lige præcis der deres styrke også ligger for det giver en langt bedre rækkevidde fra deres sendemaster end f.eks. 3 som med deres bredbånd ligger oppe omkring 1800 mhz...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa. Nogle der har prøvet om 3 modem dækker i Helsingør (tænker på nede ved færgerne) og i Helsingborg (også ved færgerne) og på selve overfarten ?
Jeg har brugt ICE på overfarten med konstant dækning (også når jeg sad inde i min bil - midt på bildækket - ude midt på sundet). Jeg ved ikke hvordan 3 er under de samme forhold.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites