Jump to content
MC Manden

Extra baggage på rejsen

Recommended Posts

Har du set på Air Asia fra London til Kuala Lumpur? Mener at kunne huske' date=' at de har nogle rimelige priser for ekstra baggage, i hvert fald på deres asiatiske rutenet[/quote'] Ja, men så skal bagagen jo lige til england og hvis jeg skal betale 2 selskaber for overvægt + selv håndtere 60kg i London, så vil jeg hellere betale lidt extra for en billet fra kastrup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad med at sende noget af bagagen med DHL?
Hehehe.... vil du se den mail jeg fik fra dem ? Først min email til dem.... "Kundeinformation Dit navn Palle xxxx Firmanavn Direkte nr. xxxx Email Adresse xxxxxxxx@hotmail.com Besked Hej med jer. Jeg står foran en flytning til Singapore og har i den anledning brug for at få sendt nogle ting derned. Jeg har endnu ikke noget overblik over hvor meget det drejer sig om, men vi snakker ikke om et stort antal kubikmeter, måske 1-2kubikmeter. Har I en prisliste og hvad skal der evt. gøres ved pakningen, skal alt beskrives ? Jeg regner egentlig med at pakke selv og så lade jer står for transporten Mvh Palle xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er svaret fra DHL Kære Palle Hansen Vi er ikke det bedste valg, når det kommer til en flytning af så meget. Jeg kender ikke prisen da jeg ikke ved hvor mange kilo det drejer sig om, samt kassernes mål, men vi er nok i hvertfald oppe over er 50.000 kr. Hvis du dog skulle være interesseret i en præcis pris, så skal jeg bede dig kontakte DHL i Sverige, da jeg kan se det er der du skal sende fra. Med venlig hilsen Ann-Sofie Jakobsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke bare shanghaje en ven eller to og invitere dem på en tur til Singapore uden baggage, så du kan bruge deres 20 kg baggagekvote? Det må næsten være billigere at bestille en eller to ekstra billetter end at betale i dyre domme for overvægt. For øvrigt mener jeg også at have læst, at SQ har et særligt fragttilbud for folk, der flytter. Ring og spørg dem ad. SQ har i øvrigt lige haft kampagnetilbud med priser på ned til 4000 kr. for en returbillet til deres asiatiske destinationer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi flyttede fra Irland brugte vi dem her Diamond freight. Smed det hele i et par kasser, afleveret det i lufthavnen og fik det igen en uge efter i destinationen's lufthavn. Mener vi gav omkring 400 euro for 150-175kg. Der må næsten være nogen der kan lave samme stunt til Singapore. Note. Er det efterhånden ikke kotume at ens arbejdsgiver giver et ret godt relocation tilskud når man flytter så langt for at arbejde ? Kan være de har nogen gode ideer til flyttegodset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Note. Er det efterhånden ikke kotume at ens arbejdsgiver giver et ret godt relocation tilskud når man flytter så langt for at arbejde ? Kan være de har nogen gode ideer til flyttegodset.
Jo, det er det.. Men, jeg søgte stillingen vel videne at dette ikke gjaldt for denne stilling. Jeg bliver ikke expat men almindelig ansat, på lige vilkår med lokale. Det passer mig fint i denne stilling og jeg klager bestemt ikke, heller ikke med hensyn til lønnen. Og, jeg klager heller ikke over de 6.6% jeg kommer til at betale i skat :D Det eneste jeg egentlig skal ha' med er min golfbag og mit dykkerudstyr. Så kunne der evt. blive tale om nogle personlige dele, men ikke noget stort. Mangler I iøvrigt noget til lejligheden/huset, så har jeg det sikkert... og, det er sikkert til salg :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo, det er det.. Men, jeg søgte stillingen vel videne at dette ikke gjaldt for denne stilling. Jeg bliver ikke expat men almindelig ansat, på lige vilkår med lokale. Det passer mig fint i denne stilling og jeg klager bestemt ikke, heller ikke med hensyn til lønnen. Og, jeg klager heller ikke over de 6.6% jeg kommer til at betale i skat :D Det eneste jeg egentlig skal ha' med er min golfbag og mit dykkerudstyr. Så kunne der evt. blive tale om nogle personlige dele, men ikke noget stort. Mangler I iøvrigt noget til lejligheden/huset, så har jeg det sikkert... og, det er sikkert til salg :D
Kan jeg ikke lige få en proforma-adresse hos dig så jeg også kan slippe med 6,6 % :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved ikke om du allerede kender dem eller har kontaktet dem, men Singapore Airlines Cargo har en 747 holdende her i CPH hver nat. De har noget kontor på Kystvejen som du måske snakke med... http://www.siacargo.com/index.asp
"Special Shipment Needs - Unaccompanied Baggage Passengers with excessive check-in baggage (i.e in-addition to the standard baggage allowance) can send their goods as unaccompanied baggage based on the published cargo rate, instead of paying high excess baggage rate at check-in. In certain stations, there will be other additional charges in addition to the unaccompanied baggage rate. This will vary according to the local requirement. No dangerous goods or restricted articles are allowed in the unaccompanied baggage. For more information, please contact your local SIA Cargo office. " Så er spørgsmålet bare hvad det koster :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg boede i Thailand sendte jeg tit pakker med postvæsnet, og hvis man kan vælge imellem 2 måder at sende det på. Carry-on, mener jeg det blev kaldt var absolut den billigste, så prøv at checke med det danske postvæsen eller det svenske. Der er dog en vægtbegræsning på 20 kilo pr. pakke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites