Mouse 10 Anmeld indhold Skrevet August 10, 2009 Så fik jeg årsopgørelsen. Med en pæn lille tilbagebetaling nice :th2: Men så kommer beskeden: "Din overskydende skat er tilbageholdt. Det skyldes, at SKAT undersøger om der er gæld, som skal dækkes af den overskydende skat. SKAT sender meddelelse til dig, når afklaring er sket." Grundlæggende fair nok. Det ville krænke min "retsbevidsthed", hvis man kunne få udbetalt et 5-cifret beløb tilbage, samtidig med, at man skylder en bondegård til det offentlige! Men jeg tænker, at de kontakter Kronofogeden her i SE, og så kan det vel tage noget tid. Er der nogen, der har prøvet noget tilsvarende, og hvor lang vendtetid var der for jer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2009 De ser i deres eget register, og hvis kronofoged har meldt fordringer tidligere, så bliver de også trukket ud. Det er ikke noget de først skal til at forespørge på. DVS alt offentlig gæld, og anmeldte udenlandske fordringer tjekkes i deres system. Det skal gennemgåes manuelt, så tager vel en 3 ugers tid ca. Så fik jeg årsopgørelsen. Med en pæn lille tilbagebetaling nice :th2: Men så kommer beskeden: "Din overskydende skat er tilbageholdt. Det skyldes, at SKAT undersøger om der er gæld, som skal dækkes af den overskydende skat. SKAT sender meddelelse til dig, når afklaring er sket." Grundlæggende fair nok. Det ville krænke min "retsbevidsthed", hvis man kunne få udbetalt et 5-cifret beløb tilbage, samtidig med, at man skylder en bondegård til det offentlige! Men jeg tænker, at de kontakter Kronofogeden her i SE, og så kan det vel tage noget tid. Er der nogen, der har prøvet noget tilsvarende, og hvor lang vendtetid var der for jer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2009 Det sker for alle der skal ha over ca 25.000 tilbage i skat..... Jeg venter også på et anseeligt beløb... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2009 Det sker for alle der skal ha over ca 25.000 tilbage i skat..... Alle hmmm, undtagen mig så... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2009 Alle hmmm' date=' undtagen mig så...[/quote'] og mig.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2009 Jeg havde det samme på min, og det var bare sølle 3200 hårdtjente - men gik ikke mere end 2-3 uger, så fik jeg dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2009 De ser i deres eget register, og hvis kronofoged har meldt fordringer tidligere, så bliver de også trukket ud. Det er ikke noget de først skal til at forespørge på. DVS alt offentlig gæld, og anmeldte udenlandske fordringer tjekkes i deres system. Det skal gennemgåes manuelt, så tager vel en 3 ugers tid ca. Tak for svaret. 3 ugers tid er jo til at leve med :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2009 Hvilken fraflytterkommune har du?? Alle hmmm' date=' undtagen mig så...[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2009 Ikke for alle Underligt at der er forskel, jeg har ikke fået en sådan bemärkning på min. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2009 Det kommer jo nok an på hvordan SKAT internt har kategoriseret dig.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2009 Hvilken fraflytterkommune har du?? KBH kommune. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2009 og mig.... og mig ...:D (Ringsted) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2009 Så kom pengene ... de fleste Så kom skatten til udbetaling. Det tog så 5 uger. I forhold til årsopgørelsen (der er uændret i min skattemappe), mangler der 5.700 kr., som jeg så må dyrke lidt nærmere, hvis der ikke kommer en forklaring en af dagene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
chaospilot 10 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2009 Det er nok et gebyr for at de undersøger om du skylder noget... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 Det er nok et gebyr for at de undersøger om du skylder noget... Nå ja... Selvfølgelig, hvorfor tænkte jeg ikke selv på det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites