Jump to content
Luggy

Krav om forsikring

Recommended Posts

Hej folks Nu har jeg siddet og læst lidt på de forskellige emner, så sorry hvis det spørsgmål ER diskuteret én gang før, jeg fandt det ikke..... :rolleyes: Kan banker virkelig kræve, at man køber en forsikring med fast månedlig ydelse for at kunne optage et mindre lån? Jeg er forsikret flere forskellige steder, så at bankerne også kræver det, er i mine øjne ren mer-salg! :sick: Erfaringer og viden ... anyone? Takker på forhånd.:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De kan vel kræve hvad de vil, men jeg er aldrig blevet mødt med krav om noget de gange jeg har optaget lån hos Nordea heroppe. De har lånt pengene uden at begynde at ville sælge forsikriner, pensioner eller noget som helst andet. At Vesta så har nogen rigtig fine priser på forsikringer når man har bolån hos Nordea er en anden sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha jamen hvis det er gruppelivsforsikringen vi taler om, så er det meget forståeligt at banken kræver en sådan. Det er jo deres forsikring for at de får deres penge i tilfælde af din død. I det hele taget så er de forsikringer banken kræver jo for at dække sig selv ind mod potentielle tab. Der er jo også meget logisk, at de eksempelvis kræver at de bil er kaskoforsikret, da det ellers er dem der taber pengene når du totalskader din bil for deres lånte penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres input ... jo klart er der logik i, at banken vil sikre sig i fald, man skulle stille træskoene ... men hvor mange forsikringer skal man have efterhånden ... jeg har allerede op til flere .. dog ikke i banken ... Plus ved denne forsikring min bank kræver, skal jeg indsende diverse journaler og svare på - for mig- temmelig nærgående spørgsmål .... Nu er det et meget beskedent lån ... så jeg fatter ikke det store stå-hej .... For et par år siden tog min kæreste et lån i samme bank, højere end mit, uden krav om forsikring. Jeg har så fået at vide, at reglerne er blevet lavet om siden ... men hvor går grænsen ... ? For mig går grænsen ved, at jeg skal udlevere personlige oplysninger til forsikringen ....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites