Jump to content
morten

Er der noget jeg har misforstået?

Recommended Posts

Jeg har hentet en bil i det tyske, fået levet en Ursprungskontrol og med denne i hånden bestilt tid til en registreringsbesiktning samt et lovpligtigt syn. MEN......nummerplader til at køre til dette hvordan får jeg dem? spurgte da jeg bestilte tid til besiktning og hun viste ikke noget kan ej heller finde info om det på deres hjemmeside og herinde virker det som om de tråde der er at de nu skulle blive sendt hjem til automatisk, nogen der kan bekræfte dette? Mvh. Morten:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu fundet ud af det. Når man skal til besiktning ringer man til ens forsikrings selskab og får en endags forsikring på bilens stelnummer (koster 200 sek hos landsforsikringen) Så suser man til besiktning og syn køre hjem og så kommer pladerne automatisk med posten. Tak for jeres hjælp. Morten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har nu fundet ud af det. Når man skal til besiktning ringer man til ens forsikrings selskab og får en endags forsikring på bilens stelnummer (koster 200 sek hos landsforsikringen) Så suser man til besiktning og syn køre hjem og så kommer pladerne automatisk med posten. Tak for jeres hjælp. Morten
Yes, forsikring er en anden sag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så vidt jeg husker behøver man ikke plader i sverige for at køre til og fra besiktning? det mener jeg at jeg fandt ud af da jeg importede min rx8.
Det er korrekt, men har man de røde midlertidige plader, kan man til gengæld køre i bilen, mens man venter på de rigtige plader :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er korrekt' date=' men har man de røde midlertidige plader, kan man til gengæld køre i bilen, mens man venter på de rigtige plader :th2:[/quote'] bare en smådyr løsning så vidt jeg husker? (forsikring og midlt. plader), man får jo alligevel pladerne pænt hurtigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare en smådyr løsning så vidt jeg husker? (forsikring og midlt. plader)' date=' man får jo alligevel pladerne pænt hurtigt.[/quote'] Jaeh, joeh.... jeg betalte ca. 1000:- for en forsikring og 450:- for pladerne, hvilket jeg syntes var godt givet ud for at kunne køre afsted med det samme i en bil, man havde glædet sig til i månedsvis! Kan ærligt talt ikke huske hvor lang tid de rigtige plader var om at ankomme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jaeh, joeh.... jeg betalte ca. 1000:- for en forsikring og 450:- for pladerne, hvilket jeg syntes var godt givet ud for at kunne køre afsted med det samme i en bil, man havde glædet sig til i månedsvis! Kan ærligt talt ikke huske hvor lang tid de rigtige plader var om at ankomme.
Det er jo fint nok at du var tilfreds med det :) Jeg synes det var nogle dyre dage, men jeg hentede også min bil selv, så jeg ventede måske ikke helt så længe (samlet set) som du gjorde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites