Jump to content
Sali1987

Søger IT-job i København

Recommended Posts

IT-medarbetare säger inte så mycket. Det kan vara precis vad som helst. vad betyder it-administrator? Det är nog enklare om du specificerar vad du gjort. har du haft kundkontakter? Jobbat i projekt (väldigt populär fråga vid anställning), vad du vill i framtiden. Vad betyder Unix osv? Drift vad? Övervakning, job control, kundsystem eller interna...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IT-medarbetare säger inte så mycket. Det kan vara precis vad som helst. vad betyder it-administrator? Det är nog enklare om du specificerar vad du gjort. har du haft kundkontakter? Jobbat i projekt (väldigt populär fråga vid anställning), vad du vill i framtiden. Vad betyder Unix osv? Drift vad? Övervakning, job control, kundsystem eller interna...
Tak for din besked. Mine opgaver var at varetage 2. og 3.level support og sikre den stabile drift af de aftalte løsninger i virksomheden. Drift af windows server 2003-2008 og drift af andre Microsoft-baserede server teknologier samt udarbejde og vedligeholde dokumentation for drift og driftsprocedurer Jeps, jeg har deltaget i projektarbejde (internt i virksomheden) og fået lov til at arbejde anderledes end sædvanligt. 1-2 gange om ugen i 2år har jeg siddet i servicedesk og ydet det som ligner 1.level support. Kundekontakt har ihverfald ikke manglet :D Her har mine opgaver været: • Administration af installationer med både bærbare og stationære pc’er • Indkøb, klargøring og registrering af hardware og software • Installation af diverse software • Support af printere, scannere og fax • Udarbejdelse og vedligeholdelse af dokumentation af løsninger • Praktisk erfaring med support via telefon, online eller hos brugeren Dog på det sidste har jeg siddet meget med driftopgaver = 3.level support. MS Exchange 2003-2007 MS Windows server 2003-2008 (AD,DHCP,FILSERVER osv) ITIL miljø = Best practice :D Cisco network NTbackup Symantec Backupexec HyperV (virtuelisering) HelpDesk systems WAN/LAN/WLAN HP ILO Blade Server MS SCCM (tidligere SMS) Microsoft SQL server MySQL IP phones/SIP IIS server Sharepoint VMware og meget meget mere... har sikkert glemt 90% endnu. Hvad jeg vil i fremtiden? Tjaaa. Satser på at være i samme branche og være DK yngste itchef :lol: = Ledererfaring og gerne forretningsorienteret. Jeg håber det har givet dig et indtryk nu... Tag endelig ikke fejl af min alder. Yderligere info kan fås via PM

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som ITIL-mand må jeg sku lige korrigere.... :-) ITIL er ikke 3 level support, men bare en påmindelse om at IT er service og til for brugere og ikke omvendt.... ;-) Personligt synes jeg altid det er godt at man udviser at man har ITIL kendskab, da enhver virksomhed med en servicedesk kører efter dette rammeværk i mindre eller større stil Men skriv dine kurser på, hvis du har nogen, selv airport/apollo/overblik er ok, hvis du ikke har taget foundation, intermediate eller videre... og selvfølgelig hvilken version :-) Mht drift er det sku svært at komme direkte ind som nyuddannet og så sidde som førstemand i et driftscenter, især med en ITsupport uddannelse på små 2½ år hvor du 90% af tiden ikke har lavet driftsopgaver.... Husk når du skriver en ansøgning at sigt efter jobbet, det nytter ikke noget at skrive at du gerne vil være ansat i et driftscenter hvis det er et ITsupport arbejde du søger Der er ikke særligt mange der vil ansætte en, bruger flere 100.000 kr på kurser/oplæring for derefter at se invisteringen forsvinde Du kan altid avancere i et firma :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ITIL-kendskab og er klar over at det ikke hører med under 3.level, kom desværre til at skrive den på... Nu vil jeg gerne rette dig mht til itsupport. jeg HAR nemlig siddet 90% med driftsopgaver... Jeg kender dog til flere hvor situationen har været omvendt, heldigvis ikke i mit tilfælde... Jeg har siddet i en vagtordning 1 til 2 gange om ugen hvor der var mindre driftsopgaver og mere 1.2 level support (resten af tiden var ren drift) og det har jeg været tilfreds med og det slipper man ikke udenom mange steder. Jeg har intet haft imod det udover at det blev noget rutinepræget til sidst. Hehe... hvad er "itsupport" i følge dig ? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har ITIL-kendskab og er klar over at det ikke hører med under 3.level, kom desværre til at skrive den på... Nu vil jeg gerne rette dig mht til itsupport. jeg HAR nemlig siddet 90% med driftsopgaver... Jeg kender dog til flere hvor situationen har været omvendt, heldigvis ikke i mit tilfælde... Jeg har siddet i en vagtordning 1 til 2 gange om ugen hvor der var mindre driftsopgaver og mere 1.2 level support (resten af tiden var ren drift) og det har jeg været tilfreds med og det slipper man ikke udenom mange steder. Jeg har intet haft imod det udover at det blev noget rutinepræget til sidst. Hehe... hvad er "itsupport" i følge dig ? :)
IT support er 1. level, dvs. bruger-support... Kan små steder omfatte en smule 2. level - men level 3 vil aldrig være IT support, der er vi oppe på så højt et plan at det eneste du ser til en bruger er vedkommendes konto-navn hvis han/hun har fucket big-time med et eller andet kritisk...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som ITIL-mand må jeg sku lige korrigere.... :-) ITIL er ikke 3 level support, men bare en påmindelse om at IT er service og til for brugere og ikke omvendt.... ;-) Personligt synes jeg altid det er godt at man udviser at man har ITIL kendskab, da enhver virksomhed med en servicedesk kører efter dette rammeværk i mindre eller større stil Men skriv dine kurser på, hvis du har nogen, selv airport/apollo/overblik er ok, hvis du ikke har taget foundation, intermediate eller videre... og selvfølgelig hvilken version :-) Mht drift er det sku svært at komme direkte ind som nyuddannet og så sidde som førstemand i et driftscenter, især med en ITsupport uddannelse på små 2½ år hvor du 90% af tiden ikke har lavet driftsopgaver.... Husk når du skriver en ansøgning at sigt efter jobbet, det nytter ikke noget at skrive at du gerne vil være ansat i et driftscenter hvis det er et ITsupport arbejde du søger Der er ikke særligt mange der vil ansætte en, bruger flere 100.000 kr på kurser/oplæring for derefter at se invisteringen forsvinde Du kan altid avancere i et firma :th2:
Det med at det kræver 'hjerne' at side med driftsopgaver, er en sandhed med modifikationer.. Et par af de driftscentre som vores kunder benytter, kræver det bestemt ikke nogen særlig forudsætning - ALT hvad de skal lave, lige fra installation, opsætning til decideret overvågning, skal være skrevet ned fra A til Z af kunden (eller deres system leverandør). Vi havde for et par år siden et problem med en rigtig dygtig DBA'er som sad som driftscentret mand, men alligevel skulle han ha' ALT forklaret (bla. hvordan produktions databasen sættes op og optimeres ned i mindste detalje) - med andre ord han udførte KUN det som stod i den dokumentation som han fik - ikke noget med at tage noget for givet - ikke noget med at tænke selv - selv oprettelse af database brugere kunne han ikke selv finde ud af, med mindre han havde får syntaksen af os. Alt dette kun fordi han sad og skulle drifte et system. Han var blevet ansat i driftscentret fra en stilling hos Oracle som DBA'er med plus'er indenfor alt. Det var bare ét eksampel ud af mange...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det med at det kræver 'hjerne' at side med driftsopgaver, er en sandhed med modifikationer.. Et par af de driftscentre som vores kunder benytter, kræver det bestemt ikke nogen særlig forudsætning - ALT hvad de skal lave, lige fra installation, opsætning til decideret overvågning, skal være skrevet ned fra A til Z af kunden (eller deres system leverandør). Vi havde for et par år siden et problem med en rigtig dygtig DBA'er som sad som driftscentret mand, men alligevel skulle han ha' ALT forklaret (bla. hvordan produktions databasen sættes op og optimeres ned i mindste detalje) - med andre ord han udførte KUN det som stod i den dokumentation som han fik - ikke noget med at tage noget for givet - ikke noget med at tænke selv - selv oprettelse af database brugere kunne han ikke selv finde ud af, med mindre han havde får syntaksen af os. Alt dette kun fordi han sad og skulle drifte et system. Han var blevet ansat i driftscentret fra en stilling hos Oracle som DBA'er med plus'er indenfor alt. Det var bare ét eksampel ud af mange...
Den slags kender jeg godt - havde for nogle år tilbage en som havde flere af de allerhøjeste certificeringer man kunne drible sammen hos Microsoft... Men giv ham en opgave, og der gik lort i den - for teorien hænger sjældent sammen med virkeligheden :) Det er ikke kritik af TS, men blot en konstatering af at i IT branchen er din kunnen vigtigere end dine papirer... Undertegnede har f.eks. ikke mere end at 4-5 eksamner hos MS (hvoraf vist kun en enkelt eller to stadig er valid), men laver store projekter for kunder på nogle af deres mest kritiske infrastruktur-systemer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ham jeg nævner vidste mere om hvad der skulle til end vi konsulenter gjorde - men når han satte sig foran skærmen for at udføre en opgave, slog han hjernen fra og gjorde KUN hvad der stod i dokumentationen - også selvom der var fejl i det der stod - for ham (eller for driftcentret) betød det jo at så havde de en undskyldning for at få ekstra penge ud af aftalen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites