Jump to content
dannemare

Moms

Recommended Posts

Bestilte et par film hos musikboden.dk i forgårs. De ankom så i dag, og på fakturaen står der moms 0%. :confused: Angav min svenske bopæl som adresse, men angav samtidig min DK-arbejdsplads som leveringsadresse (som jeg har gjort så mange gange før hos mange andre online shops). Har de begået en fejl? Eller er de i deres gode ret til dette (but why??), og så må jeg ellers selv spilde tid på at få momsen betalt i SE på en eller anden vis? (hvilket jeg ærligt talt ikke gider bruge min tid på) :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Medmindre du er momsregistreret, så skal der betales moms af allt, hvad du køber i Danmark, til den danske statskasse. Eneste undtagelse, jeg kender til, er hvis virksomheden leverer postodrevarer for så stort et beløb, at de i stedet skal trække moms efter leveringslandets betingelser. Det gælder fx Amazon.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Medmindre du er momsregistreret' date=' så skal der betales moms af allt, hvad du køber i Danmark, til den danske statskasse.[/quote'] yes, men kan vi blive enige om, at det er butikken, som begår en fejl? Hvorfor skal det pludseligt være kunden, som nu skal til at bruge tid på at betale momsen. Jeg har ærligt talt ikke tænkt mig at gøre en pind ved det - og da slet ikke for et lavt beløb (en flad halvtredser). Det må sgu være butikkens problem. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites