Nicode 11 Anmeld indhold Skrevet July 27, 2009 Så har vi lagt beslag på den sødeste hvalp, som vi får hjem i midten af august - Men da hun bliver vores første hund har vi ikke de store erfaringer.. Nogen som kender til noget hvalpetræning i Malmø ?? gerne et sted som i kan anbefale.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2009 Der har været tråde om dette tidligere - søg og du skal finde http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=15764 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=10099 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=7521 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2009 Lolikken skrev andet steds: Jeg har prøvet at finde sådanne kurser via SKK og sydskånsk kennelklub men uden meget held. Kan du og evt. andre der læser dette oprette en ny tråd under Husdyr med links til sådanne kurser? Jeg er især interesseret i hvordan man træner hunden til at blive selv når der løber vildt forbi næsen på hunden. Vi selv moderat succes med hunden ved "hjemmetræning", men efter hun er blevet "voksen" vil vi gerne tage træningen til et nyt trin.For ikke at få for mange tråde, om samme emne fortsætter jeg denne. Har Sydskånska kennelkluben ingen kurser? Så er det nok din lokale brugshundsklub du skal ha fat i. www.sbk.nu Kan se der findes i Limhamn og oxie... Jeg har gået (går) til træning hos opdrætteren, men prøver nu brugshundsklubben også, men har altså ingen erfaringer endnu. At få en hund til at blive siddende/liggende når der løber vildt forbi, er vel toppen af hvad man kan opnå med en hund skulle jeg tro:D (hvordan du øver dette -altså med at få viltet til at løbe forbi, vil jeg gerne se hi hi -men okay, du bor jo i Lindeborg, der er jo ret mange kaniner i Lindängsparken...) Jeg kan helt klart anbefale at træne blandt andre hunde, for der er godt nok forskel på at træne hjemme og ude! For at få vænnet min hund til så meget som muligt træner jeg også på vores gåture; ved en sø fyldt med ænder, på gågaden, ved haver med gøende hunde i osv. osv. det giver rigtig meget! Men din nævnte øvelse kunne jeg foreslå (hvis du altså vil have et råd, ellers ignorer:)) at du købte en sporline. Så kan du starte med en kort afstand (i normal snor) og gå længere og længere væk (med sporlinen) -og hvis hunden løber har du altid linen at holde hunden fast i. Jeg ved ikke hvor langt du er kommet med "pladslægningen" (hedder det vel på dansk:o), men vildt kan jo erstattes til en start med favoritlegetøj osv. Vil gerne fortælle mere om hvordan vi gør til træning af forskellige ting, men så må du lige sige til:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2009 Lolikken skrev andet steds: For ikke at få for mange tråde, om samme emne fortsætter jeg denne. Har Sydskånska kennelkluben ingen kurser? Så er det nok din lokale brugshundsklub du skal ha fat i. www.sbk.nu Kan se der findes i Limhamn og oxie... Jeg har gået (går) til træning hos opdrætteren, men prøver nu brugshundsklubben også, men har altså ingen erfaringer endnu. At få en hund til at blive siddende/liggende når der løber vildt forbi, er vel toppen af hvad man kan opnå med en hund skulle jeg tro:D (hvordan du øver dette -altså med at få viltet til at løbe forbi, vil jeg gerne se hi hi -men okay, du bor jo i Lindeborg, der er jo ret mange kaniner i Lindängsparken...) Jeg kan helt klart anbefale at træne blandt andre hunde, for der er godt nok forskel på at træne hjemme og ude! For at få vænnet min hund til så meget som muligt træner jeg også på vores gåture; ved en sø fyldt med ænder, på gågaden, ved haver med gøende hunde i osv. osv. det giver rigtig meget! Men din nævnte øvelse kunne jeg foreslå (hvis du altså vil have et råd, ellers ignorer:)) at du købte en sporline. Så kan du starte med en kort afstand (i normal snor) og gå længere og længere væk (med sporlinen) -og hvis hunden løber har du altid linen at holde hunden fast i. Jeg ved ikke hvor langt du er kommet med "pladslægningen" (hedder det vel på dansk:o), men vildt kan jo erstattes til en start med favoritlegetøj osv. Vil gerne fortælle mere om hvordan vi gør til træning af forskellige ting, men så må du lige sige til:) Ja okay det gjorde jeg ikke ret godt. Glemte lige sunddebatten som kilde :) Men efter at have kigget på SBK så kan jeg forstå at man skal ud og kigge i lokalklubberne (og endda MEGET LOKAL klubberne) for at finde decideret lister med kurser. En dag ved lejlighed bør hovedpunkterne og links fra disse 3-4 tråde lige samles i en sticky under husdyr. Ang hundetræning jamen så er det jo bare det basale med at opstille nogle situationen og så træne konsekvent og med en masse godbider. Kanin træningen kommer helt af sig selv, men de gode Igelkott hjælper også til ved at ligge helt stille og alligevel været mega interessante ;) Jeg giver ordre verbalt til hunden og bruger kun flexlinen som bremse i tilfælde af hun ikke lystre. Men det skal siges at sådan en kanin er meget fristende at løbe efter selv om hun endnu ikke er kommet tæt på at indhente en af dem ;) Tak for linket Og så er det vist blevet sengetid Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites