Jump to content
Guest PeterK

Svenske marked støvsuget for lux-biler?

Recommended Posts

Guest PeterK

Er det mig som er blind ELLER er det svenske marked totalt støvsuget for mellem lux-biler??? Der findes kun ganske få modeller af 1-2 år gamle S5, M3, Cayenne S, X5 (SD og 4,8), X6, A6 3.0tdi, C63 og mange andre i samme klasse til salg!! ER klar over at SEK-kurs er lav, men er overrasket over hvor ringe udbuddet er!!! Jeg tjekker nærmest dagligt (hjerneskadet:rolleye:) ovenstående modeller + flere andre og udbuddet er mere end halveret de sidste 3-6 mdr. Det eneste gode incitament til det dårlige udbud, er at jeg ikke fristes til at skifte bil ofte, da der er LAAAANGT imellem de gode tilbud:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er en kombination. Jeg tror der er en del biler, som bliver eksporteret på grund af den lave kronekurs. Derudover tror jeg personligt, at folk er blevet chokeret over de priser, som de kan få for deres biler, ligesom der generelt bare ikke bliver solgt specielt mange biler pt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er det mig som er blind ELLER er det svenske marked totalt støvsuget for mellem lux-biler??? Der findes kun ganske få modeller af 1-2 år gamle S5, M3, Cayenne S, X5 (SD og 4,8), X6, A6 3.0tdi, C63 og mange andre i samme klasse til salg!! ER klar over at SEK-kurs er lav, men er overrasket over hvor ringe udbuddet er!!! Jeg tjekker nærmest dagligt (hjerneskadet:rolleye:) ovenstående modeller + flere andre og udbuddet er mere end halveret de sidste 3-6 mdr. Det eneste gode incitament til det dårlige udbud, er at jeg ikke fristes til at skifte bil ofte, da der er LAAAANGT imellem de gode tilbud:D
Det är inte du som är blind :-) Det är precis som du skriver där råder en enorm bilbrist i just detta segment, och i kombination men rekordförsäljning har resultatet blivit mycket belastande för många handlare, vi har just nu ca 35 bilar i lager och i normalfall ca 55 bilar... Vi säljer dessutom ännu fler biler än i toppåret 2008 och kommer i år att slå alla rekord (om inte bilbristen förvärras...) Anledningen är självklart den låga kronkursen, normalt importerar vi ca 10-15 bilar per månad och just nu kanske 2-3 st, resterande köper vi in av privatpersoner/handlare i Sverige. Som en liten jämförelse brukar det finnas över 10.000 begagnade bilar på Blocket över 300.000:-, nu ligger där under 6000....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Håber snart at situationen ændrer sig, da jeg kun gider at købe svensksålde biler med garanti, da jeg kører mange km og har erfaret at importerede er umulige at sælge når de har kørt mange mil!! Personligt har jeg INGEN problemer med importeret biler, men jeg har ikke været i stand til at få en attraktiv pris for dem igen, da jeg typisk først har solgt dem ved 7000-10000mil. Og når så den svenske kurs er ekstra lav stiger incitamentet endnu mere for mit vedkommende til at købe i Sverige, men hvad nytter det, når man f.eks kun kan finde 2 stk BMW X5 3,0SD til salg til rent overpris:sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Eksporter dine biler privat....Det er mit råd. Svenske forhandlere der eksporterer køber til ren underpris i sverige og tjener altfor meget på at sælge dem igennem kontakter i udlandet...
Det kan der måske være noget om, men når man arbejder i døgndrift, har flere små børn og konen et par butikker, så foretrækker jeg at købe i Sverige og fair nok jeg taber nogle penge på denne lidt nemmere løsning. Problemet for os købere lige nu er at det er sværere at "prutte" prisen ned på nyere luxbiler, pga denne særlige situation med SEK-kursen og samtidigt sælges der næsten ingen nye lux-biler og og det er jo bare vand på Andreas mølle:) Men det største problem er overhoved at finde en bil i Sverige, hvis man gerne vil have noget at vælge imellem. Det er jo ikke os alle sammen som elsker træpaneller og sportssæder i en X5:thumbdown:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Det är inte du som är blind :-) Det är precis som du skriver där råder en enorm bilbrist i just detta segment, och i kombination men rekordförsäljning har resultatet blivit mycket belastande för många handlare, vi har just nu ca 35 bilar i lager och i normalfall ca 55 bilar... Vi säljer dessutom ännu fler biler än i toppåret 2008 och kommer i år att slå alla rekord (om inte bilbristen förvärras...) Anledningen är självklart den låga kronkursen, normalt importerar vi ca 10-15 bilar per månad och just nu kanske 2-3 st, resterande köper vi in av privatpersoner/handlare i Sverige. Som en liten jämförelse brukar det finnas över 10.000 begagnade bilar på Blocket över 300.000:-, nu ligger där under 6000....
I har heller ingen nævneværdig konkurrence i Skåne, kun lidt på Mercedes fra S-jonssonbil:) (På baggrund af de tal du nævner tror jeg snart jeg dropper IT-branchen:th2:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Nej jeg ved det.....Jeg er ved at se mig om efter en TT-rs'er....og de er tilsalg til kraftig overpris i Sverige..... :sick: Så det er ikke nemt....
Jeg har en bla en 535d M-sport touring som jeg egentlig godt kunne "leve" med at kører i et års tid endnu, MEN har gået små 70.000km og kører jeg længere bliver den umulig at sælge. Har brug for en 7-sæders X5 eller GL 320/420 med rette udstyr, men UMULIG at finde i Sweden:(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Peter K hvis du kan lave med at det ikke er Svensk solgt, så har vi ind imellem nogle rigtig gode tilbud.. www.luxcar.se eller se vores billiste her. http://www.bilbasen.dk/find-en-forhandler/bilforhandler_Luxcar_ID8080.htm
Import har ingen interesse, da jeg kører mange km!! Medmindre der er tale om bil nummer 2 (Kører to-bils strategi). Dog er nr. 2 en gammel A4 cab for tiden!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Med det marked der er i Sverige pt, er det nærmest umuligt at finde en bil man gider eje..............:sick: Så import er i den grad aktuelt.....mange km eller ej.
Præcis, det er svært at finde en svensksåld man gider eje, så "mit hjerte" siger helt klart kig på www.mobile.de , MEN prøv lige at sætte en TYSKSÅLD BMW 5-serie, MB E-klasse med ca 100.000km på bagen, til salg på Blocket:thumbdown Sjovt nok har jeg haft mindre fejl på min "importerede" biler end de svensksålde, MEN skidtet er umuligt at komme af med eller bytte ind, hvis man bruger dem til daglig Øresundspendling +1år.... Selvfølgelig er der nogle undtagelser: F.eks en Porsche 997 fra Porsche Centrum eller MB C63 fra Mercedes-Benz og 100% dokumenteret. En anden undtagelse er at importere en attraktiv bil og skyde den af efter ganske få km......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Alle biler pånær kampvognene Volvo og Saab er jo importeret' date=' selvom de står som svensksålde - hvordan er de ellers kommet til landet :rolleyes:[/quote'] Selv de 2 er vel i større eller mindre omfang importeret - delene bliver jo ikke fremstillet fra grunden her i landet :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg ikke Peter..... Man skal bare være meget omhyggelig hvem man vælger som forhandler og jeg lover man bliver skambudt af visse folk herovre. Men finder man den rigtige, så kan man faktisk godt komme ud af det med skindet på næsen. Men det kræver man studerer markedet og vælger den rigtige bil. Og er den i den dyre ende skal man IKKE spare på udstyret....

Præcis' date=' det er svært at finde en svensksåld man gider eje, så "mit hjerte" siger helt klart kig på [url']www.mobile.de , MEN prøv lige at sætte en TYSKSÅLD BMW 5-serie, MB E-klasse med ca 100.000km på bagen, til salg på Blocket:thumbdown Sjovt nok har jeg haft mindre fejl på min "importerede" biler end de svensksålde, MEN skidtet er umuligt at komme af med eller bytte ind, hvis man bruger dem til daglig Øresundspendling +1år.... Selvfølgelig er der nogle undtagelser: F.eks en Porsche 997 fra Porsche Centrum eller MB C63 fra Mercedes-Benz og 100% dokumenteret. En anden undtagelse er at importere en attraktiv bil og skyde den af efter ganske få km......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Peter K, om det er til at sælge kommer vel i høj grad an på prisen.. har man handlet bilen billigt og forventer at få en pris som er det samme som de svensk solgte så er det nok rigtigt at det blir svært at sælge den. Feks. vores Ferrari 430, som omregnet vil koste 1125000sek. ..billigste 430 på blocket koster 1395000sek. og er et år ældre og har kørt det dobbelte. besparelse på 270000sek.. sælger du den om et år stadig 270000sek billigere end den billigste i sverige, så er jeg næsten sikker på at du nok skal få den solgt!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Feks. vores Ferrari 430, som omregnet vil koste 1125000sek. ..billigste 430 på blocket koster 1395000sek. og er et år ældre og har kørt det dobbelte. besparelse på 270000sek. Sælger du den om et år stadig 270000sek billigere end den billigste i sverige, så er jeg næsten sikker på at du nok skal få den solgt!!
Nu handler det ikke helt om prisen alene, når man handler bil i den prisklasse. Det handler i høj grad om kvalitet... (aktuel stand, service, dokumentation osv.)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vi helt enige om!! Jeg vil godt garantere at ALLE vores egne biler er perfekte og historikken er iorden!! Dvs. ikke har været skadet, ikke race kørt, serviceret på mærke værksteder, lak og mekanik perfekt. Vi sælger dem billigt for at få ryddet ud i lageret og få nogle friske varer på hylderne, så det er om at udnytte muligheden mens den er der!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Peter K, om det er til at sælge kommer vel i høj grad an på prisen.. har man handlet bilen billigt og forventer at få en pris som er det samme som de svensk solgte så er det nok rigtigt at det blir svært at sælge den. Feks. vores Ferrari 430, som omregnet vil koste 1125000sek. ..billigste 430 på blocket koster 1395000sek. og er et år ældre og har kørt det dobbelte. besparelse på 270000sek.. sælger du den om et år stadig 270000sek billigere end den billigste i sverige, så er jeg næsten sikker på at du nok skal få den solgt!!
Helt enig i ovenstående, men her er også tale om "specialbiler"..... Jeg er mest ude efter pendlerbilerne, som 95% af dette forum og for dens sags skyld resten af danskere i Sverige benytter til Daglig. Altså biler til mellem 2-700.000sek!! GIV OS NOGET MERE AT VÆLGE IMELLEM, PLEAASE:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...