koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2009 Afventer alle stadig svar? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 Afventer alle stadig svar? Det er vel en måneds tid siden jeg sendte Hemvistintyget. Har ikke hørt noget fra SKAT, og var pludselig i tvivl om de havde modtaget det. I sidste uge modtog jeg så en ny støttemeddelse fra SU, og kan nu se via minSU at det skattekort der bliver brugt er blevet ændret. "Trækprocent 0, fradrag 0". Så mit fradrag ryger på lønnen næste måned :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2009 Det lyder godt nok super godt - men hvordan med tilbagevirkende kraft, er der nogen som har fået dette lavet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2009 Min kæreste har også haft lidt problemer efterfølgende hos Skat. Hun fik tilsendt 3 hemvistintyg for henholdsvis 2007-2008 og 2009, selvom hun have bedt om 2006 også. Hun sendte så papirerne ind til Skat og fik efter lang tid et brev tilbage hvor der stod at hun skulle sende dokumentationer fra uddannelsesstedet, samt det manglende hemvistintyg fra 2006. Derudover skulle hun informere om hvornår hun begyndte at modtage Su i 2006, da de på deres computer kun kunne se det samlede beløb for året. Hun tog da op til Skatteverket i går og ville søge om hemvistintyg for 2006 (og forventede igen en ventetid på et par uger), MEEEEEEEEEEEEN personen bag skranker udskrev et til hende på stedet. Så det kommer så meget an på hvem man bliver betjent af deroppe. Hun har fået godkendt de dokumentationer hun sendte til Skat, så man kan håbe der snart er en ende på det. (i et tidligere opslag var der nogen som skrev at det skat der var trukket var et lille beløb, men det er meget forskelligt fra person til person, der kan godt være en del at hente) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KThorup 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2009 Så er der nyt i sagen.. Igår blev den overskydende skat fra sidste års SU indsat på min konto :th2:! Derudover har jeg fået brev fra SKAT, om at de har givet SU-styrelsen besked på at tilbagebetale dette års skat. Dette er dog endnu ikke sket, men jeg venter spændt :). Skal måske tilføjes, at jeg stadigvæk er tilknyttet Skattecenter Billund, selvom jeg flere gange har anmodet om at blive overført til Øresundsafdelingen. Dette kan måske være medvirkende til den hurtige behandlingstid, eller måske har jeg bare været heldig!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2009 Så er der nyt i sagen.. Igår blev den overskydende skat fra sidste års SU indsat på min konto :th2:! Derudover har jeg fået brev fra SKAT, om at de har givet SU-styrelsen besked på at tilbagebetale dette års skat. Dette er dog endnu ikke sket, men jeg venter spændt :). Skal måske tilføjes, at jeg stadigvæk er tilknyttet Skattecenter Billund, selvom jeg flere gange har anmodet om at blive overført til Øresundsafdelingen. Dette kan måske være medvirkende til den hurtige behandlingstid, eller måske har jeg bare været heldig!! Fedt! Har intet hørt fra Skat Øresund endnu. Intet brev eller noget. Du har vel fået en ny årsopgørelse for 2008 right? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KThorup 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2009 Du har vel fået en ny årsopgørelse for 2008 right? Jeps - eller det stod der i hvert fald i den mail, jeg modtog fra SKAT. Havde dog smidt min tastselv-kode væk, så har endnu ikke kunnet tjekke det.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2009 Så er der sket lidt hos mig. For en uges tid siden modtog jeg en ny forskudsopgørelse for 2009 hvor SU'en er væk. Tåberne har så fuldstændig slettet ALLE andre fradrag. Renteudgifter, befordring osv. Nå men jeg gider ikke gøre mere ved det i år. Jeg kommer alligevel ikke til at tjene nok til at det får den store betydning. Mit 2008 forhold var fortsat uafklaret. Men i går modtog jeg et brev fra SKAT. De skriver: "Vi foreslår at ændre din skat. SKAT foreslår at ændre grundlaget for din skat for 2008 sådan: SU fra den 15/08-08 (dagen jeg flyttede til sverige) som ikke beskattes i Danmark. 12.517 kr. 2,5 måned af 5.007 kr pr. mdr." Hallo! Jeg modtog SU i hele 2008. Hvordan i hulan får de det til at være 2,5 måneder fra d. 15. august? Der står også at hvis jeg er enig i forslaget behøver jeg ikke at gøre mere, jeg får automatisk en ny årsopgørelse. Hvis jeg er uening i forslaget skal jeg ringe eller skrive til dem inden 02. oktober. Suk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frantzdatter 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Ok så hvis jeg forstår jer rigtigt, så skal jeg på skatteverket og have en hemvisterklæring (en for hvert år?) og så sende dem til skat i dk? Jeg er nemlig også på su og arbejder ved siden af - og bor i Malmø ;) Det ser da ret spændende ud, hvis der kan blive råd til flere havregryn! Er der forresten nogen der ved, om og evt hvordan det påvirker, hvor meget man må tjene ved siden af SU'en? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Ok så hvis jeg forstår jer rigtigt, så skal jeg på skatteverket og have en hemvisterklæring (en for hvert år?) og så sende dem til skat i dk? Jeg er nemlig også på su og arbejder ved siden af - og bor i Malmø ;) Det ser da ret spændende ud, hvis der kan blive råd til flere havregryn! Er der forresten nogen der ved, om og evt hvordan det påvirker, hvor meget man må tjene ved siden af SU'en? Ja du skal have et hemvistintyg fra skatteverket. Jeg fik kun for 2009, da jeg i første omgang ikke lige tænkte over at jeg jo også modtog SU i 2008. Men SKAT har dog ikke bedt mig om papirer for både 2008 og 09. Men få papirene for begge år med det samme, så undgår du evt problemer. Det at SU'en ikke skal beskattes i DK, kan jeg ikke se ændrer ved betingelserne for at modtage den. Så grænsen for fribeløb gælder stadig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frantzdatter 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Så har jeg fået hemvistintyg for 4 år, som jeg nu sender videre til Skat. Så må vi se, hvad der sker ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Jeg har lige haft fat i dem, for at høre hvor langt de var... Og der er en behandlingstid på op til 6 måneder i øjeblikket.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frantzdatter 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Great! Så skal jeg vist væbne mig med tålmodighed.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Jeg har oplevet ca. 5-6 ugers behandlingstid fra jeg sendte papirene til SKAT. Så jeg kan som sådan ikke klage. Jeg er så heller ikke HELT færdig-sagsbehandlet endnu. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frantzdatter 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2009 Jeg er lige blevet ringet op af Skat, som siger, at reglen kun gælder, hvis man først boede i Sverige og derefter begyndte at læse i Danmark og få SU. Og da jeg læste, da jeg flyttede til Sverige, så gælder det ikke for mig... Hvordan passer det med jer andre, som har fået skat tilbage? Boede I i Sverige, før I begyndte at læse? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2009 Jeg har desværre intet hørt fra dem endnu, hvornår sendt du papierne ind? Jeg boede heldigvis i Sverige da jeg begyndte at læse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2009 Jeg er lige blevet ringet op af Skat, som siger, at reglen kun gælder, hvis man først boede i Sverige og derefter begyndte at læse i Danmark og få SU. Og da jeg læste, da jeg flyttede til Sverige, så gælder det ikke for mig... Hvordan passer det med jer andre, som har fået skat tilbage? Boede I i Sverige, før I begyndte at læse? Det er bestemt ikke hvad min kæreste fik af vide. Hun er først flyttet herover i august i år, men har læst i flere år. Og hendes er allerede gået igennem og hun har fået en su-seddel med et stort rundt nul i skat Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2009 Jeg er lige blevet ringet op af Skat, som siger, at reglen kun gælder, hvis man først boede i Sverige og derefter begyndte at læse i Danmark og få SU. Og da jeg læste, da jeg flyttede til Sverige, så gælder det ikke for mig... Hvordan passer det med jer andre, som har fået skat tilbage? Boede I i Sverige, før I begyndte at læse? Jeg var midt i min uddannelse da jeg flyttede til Sverige i August 2008. Jeg har fået ny årsopgørelse for 2008 hvor jeg har fået den SKAT tilbage jeg (fejlagtigt) har betalt af min SU. (fra og med jeg flyttede) For 2009 har de lavet lidt koks i det, så de penge får jeg tilbage når 2009 årsopgørelsen engang er klar næste år. Hvem fra SKAT har ringet til dig? (Du er vel blevet overført til SkatØresund efter du flyttede til S ikke?) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frantzdatter 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Jeg har desværre intet hørt fra dem endnu, hvornår sendt du papierne ind? . For 3 uger siden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frantzdatter 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Jeg var midt i min uddannelse da jeg flyttede til Sverige i August 2008. Jeg har fået ny årsopgørelse for 2008 hvor jeg har fået den SKAT tilbage jeg (fejlagtigt) har betalt af min SU. (fra og med jeg flyttede) For 2009 har de lavet lidt koks i det, så de penge får jeg tilbage når 2009 årsopgørelsen engang er klar næste år. Hvem fra SKAT har ringet til dig? (Du er vel blevet overført til SkatØresund efter du flyttede til S ikke?) Jamen så burde det sgu da også gælde for mig?! Jeg har ikke gjort noget aktivt for at flytte skattekontor og flyttede fra Kbh, så jeg er muligvis stadig der... Jeg prøver lige at ringe tilbage til dem, om ikke andet så kan de vel sende min sag videre til SkatØresund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frantzdatter 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Så ringede jeg så til dem igen og de havde åbenbart fået andre henvendelser, så de kiggede på alle sagerne igen og han mente nu, at jeg havde ret til at være skatskyldig i Sverige. Så han ville vende tilbage snarest... Fortsættelse følger Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2009 GAaaaaabbb, hvor er de bare langsomme hos skat :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frantzdatter 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2009 Jeg - MEGET langsomme. Indtil videre har jeg fået en ny forskudsopgørelse for 2010, men mere har jeg ikke hørt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2009 Hvorfor har jeg ikke set denne tråd för??? Jeg var under uddannelse på CBS, da vi flyttede til SE, derefter barsel, og skiftede derefter uddannelse til KU. Vil jeg også kunne få tilbagebetalt skat for SU? Jeg er begränset skattepligtig. Og vil det gälde for alle årene fra jeg begyndte på KU? (2005-2009) fandt lige dette i tråden: Skats regler siger at man kan gå 3 år tilbage (pr 1. Januar 2008), men da det er skat der har lavet en fejl kan man søge om at de går 5 år tilbage! (det har jeg fra en Skat-medarbejder) Men hvor skal jeg starte henne? Skal jeg kontakte skatteverket först? Og få hemvistintyg for de sidste 5 år? Og hvor skal de så sendes hen? og skal der vedlägges andre bilag? Det lyder sgu nästen for godt til at väre sandt!!! Det bliver jo en del penge :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2009 Hvorfor har jeg ikke set denne tråd för??? Jeg var under uddannelse på CBS, da vi flyttede til SE, derefter barsel, og skiftede derefter uddannelse til KU. Vil jeg også kunne få tilbagebetalt skat for SU? Jeg er begränset skattepligtig. Og vil det gälde for alle årene fra jeg begyndte på KU? (2005-2009) fandt lige dette i tråden: Men hvor skal jeg starte henne? Skal jeg kontakte skatteverket först? Og få hemvistintyg for de sidste 5 år? Og hvor skal de så sendes hen? og skal der vedlägges andre bilag? Det lyder sgu nästen for godt til at väre sandt!!! Det bliver jo en del penge :D Ja det er dejligt. Jeg troede heller ikke på det før jeg stod men min nye årsopgørelse i hænderne og penge på bankbogen. Og næste år ryger der flere gysser ind på den konto. Med hensyn til dine spørgsmål. Bliver de ikke alle besvaret i tråden? Jeg syntes du skulle starte med at smutte en tur forbi (evt ringe) til SKAT Øresund på Sluseholmen og forelægge dem din sag. Hør dem der hvor langt du kan gå tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites