Jump to content
Martin_M

Indbrud i bil (i DK)

Recommended Posts

Lige et par hurtige spørgsmål, men lige lidt baggrunddata først: Jeg var så "heldig" at have indbrud i bilen i går - i Værløse golf klub af alle steder... samme skæbne overgik også 3 andre biler på klubbens parkeringsplads :( Højre bagdørs siderude var smadret, og dækkenet til bagarummet var fjernet så min pctaske med arbejdspc røg, samt et par solbriller gemt i midterkonsollen... Et par solbriller som lå synligt på forsædet blev ikke taget. Det værste er at mine nøgler med alarmbrik også blev nakket - de lå i pctasken, og jeg er i tvivl om, om jeg havde dokumenter med min adresse liggende i tasken også.... Ved ikke om de latterlige tyve kunne finde på at komme forbi huset også nu de har nøglerne :mad: Dette blev anmeldt til politiet i DK og jeg har fået journal nummer. Får yderligere tilsendt anmeldelsen pr. post inden for 6 dage. Her kommer spørgsmålene. 1.Skal jeg også lave en anmeldelse til politiet i SE for at få den svenske forsikring til at dække sideruden og løsøre fra bilen? 2.Er der en chance for at man kan få forsikringen til at dække udskiftning af låsene i huset + garage? Skal have fat i Vesta på mandag, de holder nemlig weekendlukket.... :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vesta har da et døgnnummer ?¨ copy/paste fra deres hjemmeside Skadeanmälan Många praktiska problem kan lösas redan vid första samtalet till oss. Anmäl därför din skada så snart som möjligt på telefon 077-575 01 00 . Från utlandet +46 77-575 01 00 . Du kan få hjälp dygnet runt. Skada vid brand, stöld, inbrott eller skadegörelse ska även anmälas till polisen på telefon 114 14. Vesta Skadeförsäkring kommer att begära diarienumret från polisanmälan och i en del fall även underlaget från polisen. Stöld och förlust kan anmälas via internet på polisens hemsida. 1. Det er nok det er meldt til een polismyndighet - dvs dk anmeldelsen er fin, vesta skal bare have kopi af anmeldelsen. Politiet i sverige kan ikke hjælpe, når forbrydelsen er sket i udlandet anyway. 2. Læs vilkårene for din indbosforsikring - min forsikring dækker udskiftning af låse, ved tyveri af nøgler mv. Din bils forsikring dækker formentlig ikke den slags.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@ Basse - tak. Det er samme nummer jeg har ringet. De har lukket. Dog kan man trykke 1 og blive omstillet til Trygs alarmcentral i DK - hvis man har en alvorlig skade. Mener ikke mit indbrud i bilen er alvorligt, så venter til mandag. @ Nullersdk, intet problem :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@ Basse - tak. Det er samme nummer jeg har ringet. De har lukket. Dog kan man trykke 1 og blive omstillet til Trygs alarmcentral i DK - hvis man har en alvorlig skade. Mener ikke mit indbrud i bilen er alvorligt, så venter til mandag. @ Nullersdk, intet problem :)
Det er da lidt alvorligt, hvis de har dine husnøgler, og din bil har en smadret rude, så alle kan komme ind i den :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det værste er at mine nøgler med alarmbrik også blev nakket - de lå i pctasken, og jeg er i tvivl om, om jeg havde dokumenter med min adresse liggende i tasken også.... Ved ikke om de latterlige tyve kunne finde på at komme forbi huset også nu de har nøglerne :mad:
Husk på at tyvene let kan finde din adresse ud fra dit registreringnummer på bilen! :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skete det i DK, så tror ikke at tyvene har taget reg nummer. Bilen holder i privat garage, så ingen kan komme ind i den. Alarmbrikken er også blevet deaktiveret, så nu kan de åbne døren med nøglen, men ikke frakoble alarmen, så det er ok. Men har også checket mine forsikringsbetingelser og kan se at jeg får dækket udskiftning af låse, så det skal i gangsættes asap når jeg får fat i forsikringen. Sidste note, forsøgte mig faktisk med at blive viderestillet til DK afdelingen, men de kunne ikke hjælpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites