Jump to content
samson

B&O netmusik og netradio...

Recommended Posts

Hvordan er de egentlig prismæssigt ift hinanden de to du kigger på? Hvad med batteritid - har det betydning? Baggrundsbelyst tastatur i MacBook Pro - har Air'en det? Det med lys bag tasterne syntes jeg bestemt er et hit når man sidder med computeren i sofaen i lidt dæmpet lys. Til gengæld er air'en lille og let, bestemt. Jeg tror valget mellem de to skal baseres på den i bedst kan lide og ikke en masse saglige argumenter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan er de egentlig prismæssigt ift hinanden de to du kigger på? Hvad med batteritid - har det betydning? Baggrundsbelyst tastatur i MacBook Pro - har Air'en det? Det med lys bag tasterne syntes jeg bestemt er et hit når man sidder med computeren i sofaen i lidt dæmpet lys. Til gengæld er air'en lille og let, bestemt. Jeg tror valget mellem de to skal baseres på den i bedst kan lide og ikke en masse saglige argumenter.
Som du skriver, skal vores valg baseres ud fra hvad vi bedst kan lide, og det er også det der gør det lidt svært at vælge. For når man reelt ikke har noget behov ud over at den skal være let at sidde i sofaen og surfe lidt med, og så ellers bare være pæn når den står slukket ;) , kan det være ligegyldigt at sidde og sammenligne specs og hd-størrelser osv... Men vi gider ikke have at blæserne står og larmer hele tiden fordi den er blevet så lille, at det er der kræves. På den anden siden syntes vi det er fedt at der ikke er alle de USB, firewire, cd-slots og andre connections, som der er på Pro'en... De ca 2000dkr der skiller de to modeller er endnu ikke blevet et argument for os. Og jo, der baggrundsbelyst tastatur på begge.. :th2: Lige nu drejer det i retning af Pro'en, men jeg kan ikke sige hvorfor :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som du skriver' date=' skal vores valg baseres ud fra hvad vi bedst kan lide, og det er også det der gør det lidt svært at vælge.[/quote'] Oh yes - se dét kender jeg så godt :) Jeg endte jo i den anden ende med en MacBook Pro 17" - men det var fordi jeg gerne ville have én computer der også kunne bruges til billedredigering osv - og det vejede den super lækre 1920x1200 pixels skærm den er udstyret altså lidt med og vandt over den mere portable størrelse i 15"... Faktisk er jeg endt med at syntes rigtig godt om størrelsen også ved "sofa brug" hvor den har en dejlig stor overflade foran tasterne hvor man kan havde håndled mens man skriver med MacBook'en på skødet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja til det brug er specs og harddisk størrelse helt ligemeget mellem de to, og de er begge hurtige og gode i brug er jeg sikker på. Er det af æstetiske årsager at i gerne vil være fri for firewire/usb/cd/osv?
Ja 100%... Den har jo dog én usb og én minidisplay port, og det vil i det fleste tilfælde kunne gøre det for os.
Og jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor der ikke er mange, mange flere der laver det. Det fungerer bare super godt - ganske enkelt. Og markant meget bedre end den dér "lysdiode-over-skærmen" som Lenovo fx har
Enig, hvor svært kan det være. Hvis jeg taster på min 100 år gamle Dell uden loftlyset tændt, ser det nogenlunde sådan her ud jdke edka iod eod9 dauy dæ... thank you for your order, 2500$ will be debited your account... DOH!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Baggrundsbelyst tastatur i MacBook Pro - har Air'en det? Det med lys bag tasterne syntes jeg bestemt er et hit når man sidder med computeren i sofaen i lidt dæmpet lys.
Kan du ikke dit 10-fingersystem, siden du er nødt til at have lys i tasterne? :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan du ikke dit 10-fingersystem' date=' siden du er nødt til at have lys i tasterne? :lol:[/quote'] Jaja.. Det er godt med dig... :p Sidder stadig og leder i ny og næ efter hvor i alverden Apple nu har valgt at placere dén tast som "plejer" at sidde dér på mit PC tastatur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hopper lige ind her - lidt sendt, men ikke desto mindre. Min anbefaling kan kun blive en MacMini - har selv en, og kigger gevaldigt på TimeCapsule, der så kan tage backup af de andre Mac's i husstanden. Indtil nu klarer jeg mig med Iomega-drevet, også fordi musikken endnu ikke optager al pladsen. Og jo - der er ret dejligt at kunne fjernbetjene med sin iPhone/iPodTouch - samtidig med at man kan trække musik efter eget valg ud på sin arbejdsstation/Mac hvor man så end er henne. NB - max 5 enheder pr iTunes konto (MacMini, iPhone, IpodTouch, MacBook, iMac - jo det var jo så de 5 !!) Øv, men det er en detalje som jeg kan leve med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NB - max 5 enheder pr iTunes konto (MacMini' date=' iPhone, IpodTouch, MacBook, iMac - jo det var jo så de 5 !!) Øv, men det er en detalje som jeg kan leve med.[/quote'] Så er der plads til 2 endnu ;) AppleTV, iPhone og iPod (også Touch) tæller ikke med i de 5 licenser...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites