Jump to content
mealth

Bilkøb ved tilflytning

Recommended Posts

Min kæreste og jeg har købt hus i Malmö, som vi overtager til 30. juli 2009. Jeg har behov for en bil meget hurtigt, da offentlige transportmidler til og fra arbejde er næsten umulige. Vi er bekendte med, at vi ikke kan købe bil, før vi har svensk id og det kan vi jo ikke få før vi bor i Sverige. Men vi har også hørt, at mange får papirene omkring id iorden inden flytningen. Har nogen erfaringer med dette? Skal man på skatverket (hedder det ikke sådan?) og skal man andre steder? Nogen som har stået i samme situation med behov for hurtigt bilkøb og gjort erfaringer i den forbindelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til - og bliv endelig gode venner med søgefunktionen, inden du spørger om det samme som 25 andre allerede har gjort ;) Du drøner på Skatteverket/Folkbokföringen og melder din ankomst. Derefter modtager du/i jeres svenske personnumre på jeres nye adresse kort tid efter indflytning. Du kan sagtens købe bil inden - du må bare ikke køre i den i Danmark, før du har fast svensk adresse. Bank, forsikringer og andet hejs kan snildt klares uden, hvis du forklarer dem sammenhængen. Så oprettes du på et midlertidigt/fiktivt nummer, som så ændres når du er tildelt cpr (du skal dog selv kontakte dem, og oplyse dem om at alt nu er i orden)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg købte bil før jeg overtog mit hus' date=' du kan bare ikke påstille den med forsikring før end du har et svensk pers. nr. og det får du på skatteverket..[/quote']Sagtens - der er flere danskere med ødegårde i Sverige som har bil på svenske plader. De må bare ikke køre i den i DK. Forsikringsselskaberne kan sagtens forsikre uden svensk cpr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites