Jump to content
Perfekt_g

VW Skurup

Recommended Posts

Hej med jer! Vi havde indbrud i vores bil for et par måneder siden og efter at have læst diverse tråde herinde, valgte vi, at aflevere den til VW i Skurup i stedet for Dinbil i Malmö eller Trelleborg. Skaderne efter indbruddet var følgende: - Højre siderude smadret - Forrude smadret - Dørbeklædning i højre side ridset - Læder på passagersædet ridset - Glas i luftkanalerne i højre side - Midterkonsollen var ødelagt - Navigationsanlægget var stjålet - Ridser i lakken i højre dør og cromliste Alt var fint da vi afleverede bilen derude. Magnus som vi afleverede den til virkede super flink og generelt virkede det som et godt sted..... Da det originale navigationsanlæg var ekstremt ringe, ville vi gerne have monteret VW's nyeste version i stedet og her viste VW Skurup's inkompetence sig første gang; Da jeg sagde til dem at vi gerne ville have det nye system i, brugte de tre dage på at undersøge om det kunne lade sig gøre, hvorefter de vendte tilbage og fortalte at det kunne det ikke, da højtalere, gps antenne mv. skulle skiftes :confused: Det troede jeg ganske enkelt ikke på, da systemerne kører på Can-bus og derfor principielt bare burde være plug-and-play, da systemet allerede var kodet til en navigationsenhed. Jeg kontaktede derfor VW i DK, som sagde at de sagtens kunne monterer det nye system i vores bil....... Da jeg derefter ringede til Magnus fra VW Skurup og spugte ham om hvorfor VW i DK kunne finde ud af det, når de ikke kunne, blev der meget stille i den anden ende.... Jeg bad ham derefter om at monterer det nye system og såfremt det ikke virkede, så ville jeg kører den til VW i DK og få det kodet ind.... Reservedelene blev herefter endelig bestilt og jeg glædede mig til at få vores bil igen! TRE UGER efter vi havde afleveret bilen, fik vi den så endelig igen - blot for at kunne konstaterer følgende: - Ridserne i døren var ikke lavet - Ridserne i pyntelisten var ikke lavet - Ridserne i dørbeklædningen var ikke lavet - Ridserne i læderet i passagersædet var ikke lavet - Glaset i luftkanalerne var ikke fjernet (så der var en raslende lyd hele tiden når man kørte) - Der var tydelige mærker i klimadisplayet (det var ikke skiftet) - Det var en forkert forrude de havde monteret (det sorte felt i midten af ruden stopper højere oppe, så man fik solen i øjnene) - De havde byttet om på Ipod tilslutningen og CD-changeren, så CD-changeren virkede ikke og for at vælge Ipod, skulle man trykke CD på navigationsanlægget For at sige det mildt var jeg skuffet. Ca. tre uger senere afleverede vi bilen igen, for at få lavet ovenstående. Angående forruden, så havde jeg accepteret, at de blot dækkede det midterste felt på forruden med solfilm.... Vi afleverede den tirsdag eftermiddag med en klar aftale om, at vi kunne hente den den efterfølgende mandag, da vi skulle bruge begge vores biler i den uge. Da jeg ringede til dem mandag for at fortælle at vi var på vej op for at hente bilen (jeg undrede mig over ikke at have hørt noget fra dem), fik jeg at vide at bilen stod hos maleren, så de først fik den tilbage tirsdag. Jeg blev irriteret, men sagde at det var der jo ikke noget at gøre ved. Tirsdag ringede jeg til dem igen, for at få samme besked. Onsdag ringede jeg til dem igen - for igen at få samme besked. Jeg spurgte dem herefter om hvordan det kunne lade sig gøre, når jeg havde en klar aftalem med dem om at bilen skulle være færdig om mandagen, da jeg skulle bruge den??? Det havde de ikke rigtig noget svar på... Jeg sagde så til dem, at jeg kom og hentede den fredag, da jeg ikke havde mulighed for at hente den torsdag. Torsdag eftermiddag ringede de så endelig og fortalte at jeg kunne hente vores bil... Da jeg hentede bilen om fredagen, vandt de prisen for manglende service og inkompetence... Først og fremmest havde de ikke gjort noget ved forruden som aftalt, men da jeg drejede nøglen blev det hele kun endnu bedre; Klimadisplayet viste kun nogle underlige tegn, der kom en fejlmeddelelse op i info-displayet om klimaanlægget OG EN AIRBAG FEJL MED ADVARSELSLAMPER I INSTUMENTET OG DET HELE. Det værste var næsten, at de havde kørt bilen frem til mig, så den person som afleverede bilen til mig har kørt den ud til kunden (mig) med "airbagfejl" lysende i hele instrumentet!!!! Idioterne havde hverken kodet airbaggen i sædet (efter at have skiftet læderet) eller klimaanlægget (efter at have skiftet displayet), så på trods af at de havde meldt bilen klar dagen inden, så kunne jeg bruge den næste time på at stå og glo på at de fik kodet ovenstående ind!! :mad: Det var dog først efter at jeg var gået om bag disken efter at have ventet i laaaaaang tid på overhovedet at få kontakt til nogen, da de alle sammen var mere optaget af at sidde og æde is, end at betjene kunder.... Da jeg stod og ventede på at de fik kodet airbaggen og klimaanlægget ind, opdagene jeg to store "syrepletter" på taget efter to fugleklatter. Jeg spurgte herefter, om den havde stået udenfor, hvilket Matias som mekanikkenren hed, kunne bekræfte. Jeg pegede derefter på syrepletterne og spurgte om hvad de havde tænkt sig at gøre ved dem!!!??? Han så meget mærkelig ud i ansigtet og brugte 20 min. på at polerer dem væk.... Fjolserne havde åbenbart ladet den stå ude i solen i flere dage med fugleklatter på taget!!!! Vi har stadig ikke fået lavet forruden..... På baggrund af vores erfaringer med VW Skurup kan jeg således kun anbefale jer at holde jer LANGT VÆK!!!!! De er de værste amatører jeg nogen sinde har oplevet!!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det sørgerligt, at man gang på gang kan læse om autoiserede værksteder som ikke kan finde ud af at udføre deres job til bare en middelmådig tilfredsstillelse.. Men tak for heads up, til hvor man skal holde sig væk fra. Jeg håber du får styr på din bil, og jeg synes du skal kontakte VW Sverige med dit hændelsesforløb, da de ikke kan være tilfredse med det værksted!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg blev også skuffet den ene gang jeg var derude - havde bla. også samme oplevelse med "bilen står hos maleren - kommer i morgen". Du kan læse mere om min oplevelse her: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=12068
Jeg synes simpelthen det er så imponerende ringe service og udtryk for en ligegyldighed over for andres ting, som er direkte provokerende.... Jeg snakkede med dem for en times tid siden angående forruden. Deres eneste kommentar var, at de havde bestilt forruden hjem på stelnummeret, så det måtte de jo snakke med fabrikken om!!!! I HAR HAFT BILEN I NÆSTEN TO UGER OG DET ER FEM UGER SIDEN JEG GJORDE JER OPMÆRKSOMME PÅ PROBLEMET - HVORFOR FANDEN HAR I IKKE TJEKKET DET NOGET FØR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Derudover er jeg da hamrende ligeglad med hvad fabrikken siger! Jeg havde en rude før som dækkede for solen og VW Skurup har sat en i som ikke gør det! "Glæder" mig til at hører hvad de vender tilbage med....selvom jeg næsten 100% kender svaret på forhånd.... Hvis de selvfølgelig overhovedet ringer tilbage som de har lovet..................

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups...skal aflevere min bil til dem i 2 dage. Er der nogen der kan fortælle mig om, hvor stikket til fejl kontrolen på en Audi A8 3,7 quattro fra 97 sider, da de ikke kunne finde den hos motorcentret i Skurup, fordi de mente den måtte være blevet flytet et andet sted i bilen. På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om dette kan hjælpe: {Audi A8 (4D)} Tilslutning for Diagnosetester er under askebæger i midterkonsol. {Audi A8 (4E)} Tilslutning for Diagnosetester er ved siden af håndtag til åbning af motorhjelm. Håber at dette hjælper.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites