malmø 10 Anmeld indhold Skrevet July 8, 2009 Hej Jeg har et spørgesmål, som handler om noget helt andet. Min kone har været på kvinnorklinken for at føde, hun har været der i 3 dage. Men jeg kan ik forstår hvorfor de sender mig en regning 240 for de 3 dage. Er sådan noget ikke gratis ligesom i Danmark? Eller kan jeg få regning refuderet fra Danmark, der jeg arbejder i danmark og er socialforskringet der? Håber nogle kan svare på det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2009 Det koster 80,- pr. døgn at være indlagt på patienthotellet. Derfor de 240,-. Det inkluderer bl.a. mad. I fik en brochure, da din kone blev indlagt på hotellet, deri står der taksten pr. dag. Betal småpengene - det er jo ingenting! Jeg tvivler på, at du kan få refunderet dem i Danmark. Glæd dig istedet over, at din kone har fået en god behandling, buffet ad libitum 3 gange om dagen og et hotels goder for næsten ingen penge :th2: Desuden er spørgsmålet (og mit svar) fuldstændig off topic, så hvis Gio vil være venlig at flytte begge til en ny tråd? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2009 Desuden er spørgsmålet (og mit svar) fuldstændig off topic' date=' så hvis Gio vil være venlig at flytte begge til en ny tråd? :)[/quote']Done...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2009 Du betaler jo for at benytte hele sundhedsvæsenet herovre (og på alle BB -ikke kun patienthoteller)... Synes faktisk det er meget fair priser... Min ulykkesforsikring dækkede dog opholdet (og lidt mere til faktisk), så måske det også er en mulighed for din kone? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2009 Min ulykkesforsikring dækkede dog opholdet (og lidt mere til faktisk)' date=' så måske det også er en mulighed for din kone?[/quote'] aah.. så det er en ulykke at få børn :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2009 aah.. så det er en ulykke at få børn :)ha ha:) Ja, det er også derfor man skal passe ekstra på med udtrykket: én ulykke kommer sjældent alene:laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 kanske der findes beregninger på hvad hver dansker gennemsnitteligt betaler mere i kr/skat årligt, får at have gratis sygesikring ?? Synes den svenske metode er glimrende... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 kanske der findes beregninger på hvad hver dansker gennemsnitteligt betaler mere i kr/skat årligt, får at have gratis sygesikring ?? Synes den svenske metode er glimrende... Tja - ifølge Danmarks Statistik er der foretaget 58.212.962 tilskudsberettigede henvendelser til læger i DK i 2008. Tag det tal, gang med 100 kr. som en henvendelse hos en læge i SE koster og så har du tallet der kunne spares ved at indføre samme metode :) Derfra kan du dividere med antallet af mennesker der betaler skat, så har du det tal du søger :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 ha ha:) Ja' date=' det er også derfor man skal passe ekstra på med udtrykket: én ulykke kommer sjældent alene:laugh:[/quote'] Hvad siger Toft til det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 Min ulykkesforsikring dækkede dog opholdet (og lidt mere til faktisk)' date=' så måske det også er en mulighed for din kone?[/quote'] Sanne.......hvordan kan det være at en ulykkesforsikring dækker sådan noget? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 Tja - ifølge Danmarks Statistik er der foretaget 58.212.962 tilskudsberettigede henvendelser til læger i DK i 2008. Tag det tal, gang med 100 kr. som en henvendelse hos en læge i SE koster og så har du tallet der kunne spares ved at indføre samme metode :) Derfra kan du dividere med antallet af mennesker der betaler skat, så har du det tal du søger :) Hvis det dog bare var sådan :) Jeg tror de 58 millioner nok også er inkluderet læger der undersøger patienter på skadestue, hospitalsophold, plejehjem og så videre. Ellers skulle hver dansker jo gå til lægen over 10 gange i 2008 (Jeg var sidst hos lægen i 06 tror jeg?) Desuden mener jeg at de 100 SEK det koster for at besøge lægen kun er de første 10 gange på et år derefter er det på statens regning. Men stadig hvis det kunne forhindre et par hypokondere i at optage tid, og prisen stadig var lav nok til at sparsommelige gamlinger stadig gik til lægen når det var syge, så kunne der jo tilføres et par kroner til sundhedssektoren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 Hvis det dog bare var sådan :) Jeg tror de 58 millioner nok også er inkluderet læger der undersøger patienter på skadestue, hospitalsophold, plejehjem og så videre. Ellers skulle hver dansker jo gå til lægen over 10 gange i 2008 (Jeg var sidst hos lægen i 06 tror jeg?) Desuden mener jeg at de 100 SEK det koster for at besøge lægen kun er de første 10 gange på et år derefter er det på statens regning. Men stadig hvis det kunne forhindre et par hypokondere i at optage tid, og prisen stadig var lav nok til at sparsommelige gamlinger stadig gik til lægen når det var syge, så kunne der jo tilføres et par kroner til sundhedssektoren. Nu var det også en noget grov model jeg regnede på :) Der er altid hensyn at tage som udvander hele regnestykket, men enhver henvendelse bør jo i princippet koste penge - idet sygesikringen i sidste ende jo betaler for den... Om det så er på skadestue, hospital, plejehjem eller andet er jo så underordnet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 Har i snart det tal til mig :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 Sanne.......hvordan kan det være at en ulykkesforsikring dækker sådan noget?Det ved jeg ikke:) ...det er også en syge- og ulykkesforsikring læser jeg nu (men man er jo sådan set heller ikke syg). Den dækker hospitalsophold med et vist beløb pr. dag og det var forsikringsmanden som gjorde mig opmærksom på at dette også gjalt ved hospitalsophold ifm fødsel, da jeg skulle tegne en børneforsikring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 Hvad siger Toft til det? Er du gal mand! Jeg har stadig ikke glemt hvordan det er at være gravid (bogstavelig talt...) Så han behøver ikke være nervøs:laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 Sanne.......hvordan kan det være at en ulykkesforsikring dækker sådan noget? Måske fordi graviditeten var en ulykke?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ralle 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 Måske fordi graviditeten var en ulykke?? :laugh: Og hvorledes defineres et ulykkestilfælde - kan du huske det, Odde..... Ulykkestilfælde: Herved forstås legemsbeskadigelse, der rammer den forsikrede ufrivilligt gennem en pludeselig udefrakommende hændelse. Ubehageligt siger jeg bare......... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2009 Nu var det også en noget grov model jeg regnede på :) Der er altid hensyn at tage som udvander hele regnestykket, men enhver henvendelse bør jo i princippet koste penge - idet sygesikringen i sidste ende jo betaler for den... Om det så er på skadestue, hospital, plejehjem eller andet er jo så underordnet. hehe overslag er altid godt, men nu er det jo ikke spørgsmål om at skulle afregne til nærmeste øre ;) Efter en tur til DST.dk så er det jo minimum 40.000.000 besøg hos den almene læge! Ud af dem er: Pensionister og efterlønsmodt. 20 483 351 Pers. uden tilknyt til arb.mark. 9 403 281 Mon ikke der er et par hypokondere i den gruppe ;) Har i snart det tal til mig :D Hehe det er jo _LIDT_ sværere end som så. Så skal du finde ud af hvad den gennemsnitlige dansker betaler i skat og hvor mange gennemsnitlige danskere skal dele byrden =) Men gennemsnitligt er det vel ca. 1000 SEK pr. indbygger (baby til olding) om året. Taget i betragtning af den gennemsnitlige dansker bruger lidt mere på spiritus eller cigeretter årligt, så er det vist en go' handel. Mellemregning: 58 millioner lægebesøg af en befolkning på 5,4 millioner svarer CA. til 10 lægebesøg pr. person. Hvert besøg koster 100 SEK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites