Basse 10 Anmeld indhold Skrevet July 3, 2009 Tænker lidt på at investerer i sådan en fin slæde her til efteråret. Først så jeg lidt på en CLS 500'er fra 05 - 306hk versionen, men så dukker der en 350 CGI op i billedet, dog fra 07 med 292 hk. Prisforskellen er ikke alvorlig syns jeg - og med kun 14 HK forskel på de 2 biler, men den ene kører 8.5 km/l og den anden opgivet til 10,4 km/l, så er mit første indtryk at 350 CGI'eren virker meget intressant. Nogen der har erfaringer med den motor ? - og hvad ville i foretrække af de to motorer ? Tænker ikke overvældende i benzin økonomi, men med de 2 motorer og en mindre prisforskel, så hælder jeg lidt til en hurtig 350'er mod en kun marginal hurtigere 500'er. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Tænker lidt på at investerer i sådan en fin slæde her til efteråret. Først så jeg lidt på en CLS 500'er fra 05 - 306hk versionen, men så dukker der en 350 CGI op i billedet, dog fra 07 med 292 hk. Prisforskellen er ikke alvorlig syns jeg - og med kun 14 HK forskel på de 2 biler, men den ene kører 8.5 km/l og den anden opgivet til 10,4 km/l, så er mit første indtryk at 350 CGI'eren virker meget intressant. Nogen der har erfaringer med den motor ? - og hvad ville i foretrække af de to motorer ? Tænker ikke overvældende i benzin økonomi, men med de 2 motorer og en mindre prisforskel, så hælder jeg lidt til en hurtig 350'er mod en kun marginal hurtigere 500'er. JA glem benzinøkonomi i den sammenligning. Du sparer ca 18% ved 350éren, MEN det som er interessant er hvilken pris du finder dem til!! V8 benzin er langt nede i pris i disse tider og specielt MB´s gamle V8ér som er dybt forældet i forhold til den nye som yder 388HK!!! Hvis du tager E-klassen (W211), sælges E 350 generalt dyrere end E 500 (den gamle). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Ja der er ca. 70.000 sek forskel på 500'er fra 05 og til 2007 350'eren. Der skal alligevel køres nogle km før den forskel er tjent ind - i mit budget snakker vi ca en forskel på 300-400 kr om måneden - fra 8.5 km/l til 10.4 km/l med basis pris på 10 kr pr. liter benzin. Og det blir ikke benzin økonomien der er afgørende hvilken jeg vælger. Mere om der er noget markant bedre ved en 350 cgi modsat en ældre 5.0 v8'er. Udover at lyden er ganske behagelig fra den v8'er, når den får lidt pedal. 0-100 tider er jo næsten ens, på den nye 350'er og den gamle 500. Og så får jeg airmatic i 500'eren. Hvilket garanteret koster spidsen af en jetjager at fikse, hvis det går kaput hehe. Men tror forskellen kommer når man trykker på pedalen, når vi snakker benzin. hvor v8'eren som regl går ned på 2-4 km/l med fuld acc. hvor 350'eren formentlig vil være lidt mere økonomisk ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2009 Ja der er ca. 70.000 sek forskel på 500'er fra 05 og til 2007 350'eren. Der skal alligevel køres nogle km før den forskel er tjent ind - i mit budget snakker vi ca en forskel på 300-400 kr om måneden - fra 8.5 km/l til 10.4 km/l med basis pris på 10 kr pr. liter benzin. Og det blir ikke benzin økonomien der er afgørende hvilken jeg vælger. Mere om der er noget markant bedre ved en 350 cgi modsat en ældre 5.0 v8'er. Udover at lyden er ganske behagelig fra den v8'er, når den får lidt pedal. 0-100 tider er jo næsten ens, på den nye 350'er og den gamle 500. Og så får jeg airmatic i 500'eren. Hvilket garanteret koster spidsen af en jetjager at fikse, hvis det går kaput hehe. Men tror forskellen kommer når man trykker på pedalen, når vi snakker benzin. hvor v8'eren som regl går ned på 2-4 km/l med fuld acc. hvor 350'eren formentlig vil være lidt mere økonomisk ? Jeg tror sku ikke du skal satse på økonomien er så forskellig når de begge får pedal... Hvis du kører morfar er det noget andet... Idet jeg formoder at de 70.000 er til V8'erens fordel, havde jeg valgt den - helt klart den fedeste motor af de to... Men indenfor det nærmeste års tid bliver det nok også den som bliver slemmest af komme af med af de to... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2009 Jeg tror sku ikke du skal satse på økonomien er så forskellig når de begge får pedal... Hvis du kører morfar er det noget andet... Idet jeg formoder at de 70.000 er til V8'erens fordel, havde jeg valgt den - helt klart den fedeste motor af de to... Men indenfor det nærmeste års tid bliver det nok også den som bliver slemmest af komme af med af de to... Jeps, forventer et størrer tab på 500'eren end på en 350'er. Kan jeg huske fra min gamle E430'er, den tabte en del. Svært valg - økonomi NU i købet, eller lidt økonomi på længere sigt i salget heh. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret July 5, 2009 Jeps, forventer et størrer tab på 500'eren end på en 350'er. Kan jeg huske fra min gamle E430'er, den tabte en del. Svært valg - økonomi NU i købet, eller lidt økonomi på længere sigt i salget heh. Begge er svære at sælge, men ikke i forhold til E-klassen som er umulig at sælge, specielt efter den nye er landet!! CLS har trods alt det "banebrydende" design som kopiers på livet løs af konkurrenter........A7, Panamera og BMW+ Lambo kommer også med disse supersports 4-dørs coupéer som der er et stort marked for!! Biler til alle os der har fået børn, villa etc, men stadig gerne vil have supersport uden at gå totalt på kompromis med plads etc..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2009 Hælder pt også mest til den cls 500 med airmatic dc - Og ja det er designet jeg er faldet for, en sportslig udseende bil, uden at mangle bagsæder og bagdøre. Og til prisen, så ser det ud til at være det sjoveste og bedste køb pt, for biler i den klasse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2009 Bliver lige nød til at spørge.... hvad med din Porsche?!?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2009 Jeg forventer at sælge porschen :-) Den er super lækker, men til min kørsel - så blir det et for dyrt stykke legetøj syns jeg, service, dæk, diverse klaphatte som laver buler i bilen mv. Og savner lidt nu pendler komforten, kommer slet ikke på bane - som jeg egentlig havde tænkt mig. Køber nok en boxster S 2001 eller lignende, istedet for til næste år, som nummer 2 bil - hvis økonomien tillader det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2009 Jeg forventer at sælge porschen :-) Den er super lækker, men til min kørsel - så blir det et for dyrt stykke legetøj syns jeg, service, dæk, diverse klaphatte som laver buler i bilen mv. Og savner lidt nu pendler komforten, kommer slet ikke på bane - som jeg egentlig havde tænkt mig. Køber nok en boxster S 2001 eller lignende, istedet for til næste år, som nummer 2 bil - hvis økonomien tillader det. Fornuftigt - altså det med at købe en Porsche som 2. bil. Du kommer til at savne at køre Porsche når du først er kommet af med den. Sådan har jeg det i hvert fald her 9 måneder efter jeg solgte min. Nu handler denne tråd om Mercedes, så jeg skal ikke ødelægge den mere :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret July 6, 2009 Begge er svære at sælge, men ikke i forhold til E-klassen som er umulig at sælge, specielt efter den nye er landet!! CLS har trods alt det "banebrydende" design som kopiers på livet løs af konkurrenter........A7, Panamera og BMW+ Lambo kommer også med disse supersports 4-dørs coupéer som der er et stort marked for!! Biler til alle os der har fået børn, villa etc, men stadig gerne vil have supersport uden at gå totalt på kompromis med plads etc..... Vrøvl! Vi har i hvert fald aldrig haft nogen problemer med at sælge CLS modellen som faktisk er en utrolig populær model og har været det siden den kom frem. Dette gælder især CLS 500 og CLS 55/63 AMG modellerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret July 7, 2009 Vrøvl! Vi har i hvert fald aldrig haft nogen problemer med at sælge CLS modellen som faktisk er en utrolig populær model og har været det siden den kom frem. Dette gælder især CLS 500 og CLS 55/63 AMG modellerne. Det er heller ikke det jeg skriver!! (dog kunne jeg formulerer det mere klart) Jeg siger: E-klassen (W211) er UMULIG at sælge, hvorimod CLS er lettere pga det "nyskabende" design, som konkurrenterne også har fået øjnene op for!! Man får design, sport, komfort og ok plads og det er banebrydende og derfor kommer der snart en A7, Panamera, Lambo estoque, BMW GT (er her allerede) etc........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 10, 2009 Jeg forventer at sælge porschen :-) Den er super lækker, men til min kørsel - så blir det et for dyrt stykke legetøj syns jeg, service, dæk, diverse klaphatte som laver buler i bilen mv. Og savner lidt nu pendler komforten, kommer slet ikke på bane - som jeg egentlig havde tænkt mig. Et chok at få efter min ferie sydpå (er lige kommet hjem). Hold da op, mand Jeg har kørt 6.150 km i min '01 Porsche 911 turbo på 3 uger - kanon bil :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2009 Et chok at få efter min ferie sydpå (er lige kommet hjem). Hold da op, mand Jeg har kørt 6.150 km i min '01 Porsche 911 turbo på 3 uger - kanon bil :th2: Heh ja bilen er fed ingen tvivl om det :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 10, 2009 Heh ja bilen er fed ingen tvivl om det :D Men ikke "god nok" til en MB-entusiast, som mere er til badekar end sport? Iøvrigt ville jeg ift. din indledning vælge en MB CLS med V8 eller kompressor-motor... Shit mand - en brugt CLS CDI koster tilsyneladende marginalt mindre end en 535d ! Gør sgu mit valg svært - jég er /var jo mest stemt for BMW'en, grundet de flere hk, og at det er en BMW... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2009 Men ikke "god nok" til en MB-entusiast, som mere er til badekar end sport? Iøvrigt ville jeg ift. din indledning vælge en MB CLS med V8 eller kompressor-motor... Shit mand - en brugt CLS CDI koster tilsyneladende marginalt mindre end en 535d ! Gør sgu mit valg svært - jég er /var jo mest stemt for BMW'en, grundet de flere hk, og at det er en BMW... Det er blir også en 500 eller amg'er - Ja en 320cdi'er koster ikke så meget -og kører ganske godt. Men chip i så blir den rimlig rå. Som jeg siger - kan godt være at BMW har flere HK og bedre brændstod økonomi, men mercedes laver de mest smidige motorer og det fedeste interiør. I mange klasser. Er ikke så imponeret over den nye E klasse f.eks. Mogens, Nu pendler du vel ikke dagligt i din 996'er ? :D Plus jeg er skam ikke færdig med porsche. Skal bare ikke være nr 1 bil, men en sjov sommerbil/banebil. SÅ det blir nok en boxster til foråret 2010 istedet for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret July 11, 2009 Det er blir også en 500 eller amg'er - Ja en 320cdi'er koster ikke så meget -og kører ganske godt. Men chip i så blir den rimlig rå. Som jeg siger - kan godt være at BMW har flere HK og bedre brændstod økonomi, men mercedes laver de mest smidige motorer og det fedeste interiør. I mange klasser. Er ikke så imponeret over den nye E klasse f.eks. Mogens, Nu pendler du vel ikke dagligt i din 996'er ? :D Plus jeg er skam ikke færdig med porsche. Skal bare ikke være nr 1 bil, men en sjov sommerbil/banebil. SÅ det blir nok en boxster til foråret 2010 istedet for. Hmmm...Jeg har haft en del Mercedes og jeg syntes de er klart bagud på interiør i forhold til Audi og Bmw. MB har først oppet sig i nye E Coupe og til dels C-klassen........MEN Gosh hvor er mange født med træpaneller:eek: Jeg syntes generalt stadig det gamle ordsprog holder: Mercedes best på Komfort BMW bedst på dynamik/køreegenskaber Audi bedst til Interiør/design (Spørg bare kvinderne;)) Selvfølgelig er der afvigelser......Bare groft sagt!! (IMO) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 11, 2009 Mogens, Nu pendler du vel ikke dagligt i din 996'er ? Nøh, men jeg kører da 15-20.000 km i den årligt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2009 Nøh' date=' men jeg kører da 15-20.000 km i den årligt...[/quote'] Mmm men forskellen ligger i den daglige brug, dag ud og dag ind :-) Og jeg købte en MB CLS 500 idag - så har 2 dage tilbage med porschen. Men men men, den står på porsche næste år igen, engang i foråret 2010 - bare i en ældre boxster 2.7 eller s :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2009 Mmm men forskellen ligger i den daglige brug, dag ud og dag ind :-) Og jeg købte en MB CLS 500 idag - så har 2 dage tilbage med porschen. Men men men, den står på porsche næste år igen, engang i foråret 2010 - bare i en ældre boxster 2.7 eller s :-) WHAT!!! Det går stærkt. Sjovt bilvalg, men jeg håber du bliver glad for den. Hvad har Jag S type R gjort? :-) Hvis du vil have en Porsche til banebil er der ikke megen ide i at købe en cabriolet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 11, 2009 Mmm men forskellen ligger i den daglige brug, dag ud og dag ind :-) Nøh, min firmavogn er også stiv i chassiet. Du er nok bare mere til morfar-biler Og jeg købte en MB CLS 500 idag - så har 2 dage tilbage med porschen. Tillykke med dit lynhurtige træk. Er det en sølvfarvet '05, som har kørt ca. 43.000 km? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2009 Nøh' date=' min firmavogn er også stiv i chassiet. Du er nok bare mere til morfar-biler [/quote'] Ja, du har sq nok ret - da jeg først sad i den CLS'er og kørte i den, var jeg helt solgt. Men lad os nu se, hvad jeg finder ud af til næste forår med en lille sjov sommerbil. Testede en Z3 M, er du råden der er smæk på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret July 11, 2009 Ja, du har sq nok ret - da jeg først sad i den CLS'er og kørte i den, var jeg helt solgt. Men lad os nu se, hvad jeg finder ud af til næste forår med en lille sjov sommerbil. Testede en Z3 M, er du råden der er smæk på. Hehe nej, den er ikke købt hos Andreas hehe - han solgte den for næsen af mig i torsdags, desværre. Jeg har taget en tur til Hörby, og haft en rigtig god oplevelse deroppe. Andreas leverer rigtig rigtig god service, og han var også mit første valg denne gang(hvis bilen havde været der:D) - men de gutter i Hörby leverer sindsyg service fandt jeg ud af. Plus jeg fik en rigtig god byttepris på porschen. Det kan jeg så takke Andreas gode renomé for, tror jeg. Kan anbefale S-Jonssonbil når vi taler MB. Har selv fået superindbytningspriser!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2009 Hehe nej, den er ikke købt hos Andreas hehe - han solgte den for næsen af mig i torsdags, desværre. Jeg har taget en tur til Hörby, og haft en rigtig god oplevelse deroppe. Andreas leverer rigtig rigtig god service, og han var også mit første valg denne gang(hvis bilen havde været der:D) - men de gutter i Hörby leverer sindsyg service fandt jeg ud af. Plus jeg fik en rigtig god byttepris på porschen. Det kan jeg så takke Andreas gode renomé for, tror jeg. Tillykke med det. Var det så hos Häggenäs Auto? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2009 Stort grattis till din nya bil och tack för dom vänliga orden. Du är alltid välkommen med CLS'en när sportbilssuget blir för stort :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites