brianap 10 Anmeld indhold Skrevet July 3, 2009 Når man flytter fra DK til sverige kan man få sin ancenitet med over i den svenske a kasse. Gælder dette også den anden vej? Således at jeg kan få min svenske ancenitet med til DK når jeg flytter hjem igen? eller hvordan... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
brianap 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Yderligere kunne jeg godt tænke mig at vide om ikke der er fagforeningsfrihed herovre lige som der er i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Du skal være medlem af a-kasse i det land du arbejder i - så med mindre du skifter job ifm flytningen skal du ikke skifte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
brianap 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Så man kan ikke tage sin svenske ancenitet med til en dansk a kasse. Jeg starter altså helt forfra med at opspare ancinitet når jeg flytter til Danmark? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2009 Du tager din anciennietet med dig hvis du skifter job mellem DK og SE. Hvor du bor har ingen betydning så længe du er i arbejde - der skal du være medlem i det land du arbejder i. Mister du dit job skal du skifte til en a-kasse i det land du er bosat i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites